Znaczenie networkingu w pracy i biznesie

141917440350978000
Networking łączy ludzi, którzy szukają partnerów biznesowych, chcą promować swoją markę albo właśnie szukają pracy. Nie ma to jednak nic wspólnego z „kolesiostwem”, nepotyzmem i innymi pejoratywnie odbieranymi określeniami. Osoby rekomendujące innych, wierzą, że są one godne zaufania. A ufają im, bo ich znają.

Praca a znajomości

Niejedna firma znalazła swoich klientów, bo została im ona polecona. Nierzadko tego typu klienci zdobyci drogą poczty pantoflowej stanowią większość. Dziennikarka Agory Zuzanna Ziomecka w jednym z wywiadów otwarcie przyznała, że otrzymanie pracy po tak zwanej znajomości to nie grzech. W Polsce nadal może mieć to negatywne konotacje, ale w USA networking przyjmuje się za oczywistość. Mówi się, że po to ludzie idą na Harvard i inne prestiżowe uczelnie, aby zdobyć znajomości, a w dalszej kolejności – wiedzę.

W Polsce idea networkingu w formie sformalizowanej pojawiła się ledwie osiem lat temu za sprawą organizacji BNI. Od tego czasu organizowane są lunche biznesowe, podczas których spotykają się ze sobą przedstawiciele różnych branż. W każdej z grup skupiają się osoby prowadzące odmienne profile działalności, aby móc się uzupełniać. Poznają się, by wzajemnie się polecać i korzystać ze swoich usług. Oczywiście, gdy są z nich zadowoleni.

Osobiste kontakty

Kontakt osobisty to jednak nie wszystko. Na polskim rynku istnieją już portale łączące specjalistów, należą do nich m.in. linkedin, goldenline czy payventure.co. Za pomocą tego typu portali szukają pracowników o wysokich kwalifikacjach headhunterzy oraz wszelkiego rodzaju firmy rekrutacyjne. Życie niejednej osoby odmieniło się, gdy założyła profil na społecznościowym portalu biznesowym. Nowe propozycje pracy z wyższą pensją to wcale nie mrzonka, dołącz do jednej z takich społeczności i sprawdź, jak to działa.

Jeśli szukasz partnerów w biznesie, nowych klientów czy pracowników, networking jest właśnie dla Ciebie. Dla wielu firm poszukiwania pracowników tą drogą to duża oszczędność czasu i pieniędzy. Osoba z polecenia jest godna zaufania, sprawdzona przez innych. To znacznie szybsza droga odnalezienia pracownika niż przerzucanie ton CV oraz zapraszanie na spotkania nigdy niewiedzianych osób.

Różne modele Networkingu

Networkować można na wiele różnych sposobów. Czy są to spotkania przy barze po konferencjach i szkoleniach, lunche biznesowe czy uczestnictwo w profesjonalnych portalach – każda forma wydaje się dobra. Warto spróbować również samemu na własną rękę zorganizować na przykład happy hour po pracy, podczas których poznamy osoby z innego działu, a nuż przyprowadzą one także swoich znajomych. W ten sposób krąg osób, dzięki którym rozwinie się nasz biznes, poszerza się, a liczba klientów rośnie zgodnie z zasadą efektu kuli śnieżnej: im więcej wartościowych znajomości, tym… lepiej.

Obecnie firmy nie istnieją, jeśli nie ma ich w sieci. Podobna zasada odnosi się do nas samych. Wystarczy tylko przyjąć do wiadomości, że również jesteśmy produktem, który należy ładnie zapakować i sprzedać. Dzięki uczestnictwu w mediach społecznościowych oraz spotkaniach biznesowych wystawiasz się nie tylko na widoczność, ale i tworzysz sieć kontaktów, które mogą zaowocować w bliższej lub dalszej przyszłości. Dlatego też stworzyliśmy serwis PayVenture.co, który pozwala żyć i pracować bez ograniczeń.

 

Artykuł powstał dzięki wiedzy i zaangażowaniu serwisu: PayVenture.co
Mariusz Orzelski
CEO&Founder PayVenture.co

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Powiązane tematycznie artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>