CV to cenny dokument będący skrótem Twojego życiorysu w formie graficzno-tekstowej. Co powinno się w nim znaleźć?
CV podstawowe informacje
Oferty pracy są bardzo różne, a CV powinno być do nich dopasowane. Jakkolwiek, muszą się w nim znaleźć podstawowe informacje jak: imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie i ukończone uczelnie, doświadczenie z podaniem nazwy firmy, stanowiska i wykonywanych obowiązków. Oczywiście w skrócie – zawierając najważniejsze informacje, kluczowe dla danej oferty.
CV dodatkowe informacje
Oprócz podstawowych informacji, Twoja praca może wymagać również podania pewnych elementów, tj. istotne dla nowej pracy kursy i szkolenia oraz dodatkowe umiejętności (jak obsługa programów graficznych czy office’a). Zamieść również wzmiankę o poziomie znajomości języków obcych. Warto też podać informacje o zainteresowaniach, szczególnie, jeśli są nietypowe. Mów prawdę, bo rekruterzy lubią dopytywać o szczegóły związane z informacjami w CV.
CV forma graficzna
CV musi przyciągać uwagę, ale jednocześnie nie może przytłaczać. Niech ma ciekawą formę graficzną, jednak niech nie przeważa ona nad treścią, która powinna być mimo wszystko najważniejsza. Wyjątkiem mogą być stanowiska związane z projektowaniem graficznym, w których możesz nieco wybiec przed szereg. Zwykle i tak pracodawca będzie wymagał portfolio, zatem w nim wykażesz się swoimi umiejętnościami. W CV warto zamieścić także aktualne zdjęcie.
CV klauzurę RODO
Na koniec nie zapomnij również o formułkach ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji w danej organizacji. Z pewnością znajdziesz je na portalach typu Pracuj.pl. Możesz użyć ogólnej formułki lub zwróć uwagę, czy pracodawca nie wymaga także swojej. To ważny element w CV, którego pominięcie może wiązać się z nierozpatrzeniem Twojej aplikacji.
CV to istotny dokument, będący pierwszym krokiem do rozpoczęcia wymarzonej pracy. Zadbaj więc, by był spójny, przyciągnął uwagę, a tym samym stał się elementem do zaproszenia Cię na rozmowę.