Każdy handlowiec doskonale wie, że w swojej pracy musi posługiwać się odpowiednio dobranymi metodami, aby skutecznie trafić do klienta i podnieść wyniki sprzedaży. Podczas pisania niniejszego poradnika zainspirowałem się blogiem http://gszymanski.pl/skuteczna-sprzedaz/, na którym znalazłem mnóstwo poradników, jak dobrać właściwą strategię nawet zupełnie początkującym w tej branży. No to zaczynamy
Dobra relacja z klientem
Zawód sprzedawcy wiąże się z ciągłym kontaktem z ludźmi. Niezwykle istotne są wysokie zdolności interpersonalne oraz komunikatywne, aby szybko nawiązać ze swoimi klientami dobrą, trwałą relację oraz wzbudzić ich zaufanie. W tym celu należy jasno formułować swoje myśli, wypowiadać się profesjonalnie, a jednocześnie w sposób przejrzysty dla rozmówcy oraz utrzymywać z nim ciągły kontakt wzrokowy. Oczywiście nie wolno zapominać o szacunku do konsumentów, dlatego handlowiec musi być punktualny. Powinien też zadbać o odpowiednią prezencję. Spełniając te wszystkie warunki, z całą pewnością spotkanie przebiegnie w przyjemnej atmosferze, dzięki czemu znacznie zwiększa się szansa przeprowadzenia udanych negocjacji biznesowych.
Przygotowanie do sprzedaży
Uczeń, któremu zależy na dobrej ocenie, musi posiedzieć nad książkami i dokładnie opanować materiał. Tak samo powinien postępować handlowiec, chcąc sprzedać dany produkt lub usługę w jak największej ilości. Przed spotkaniem z klientem powinien więc zapoznać się ze specyfiką przedmiotu transakcji i jego najważniejszymi cechami. Warto także pomyśleć o wykorzystaniu nowoczesnych urządzeń, np. w celu urządzenia multimedialnego pokazu produktu. Poza samym procesem prezentacyjnym, przedstawiciel handlowy musi też dysponować wiedzą, która pozwoli mu odpowiadać na wszelkie pytania zainteresowanego bez cienia wątpliwości. Po takim spotkaniu konsument z całą pewnością doceni profesjonalizm i zaangażowanie sprzedawcy.
Wykorzystywanie sztuczek marketingowych
Jeśli klient dalej nie będzie całkowicie przekonany do zakupu produktu lub podpisania umowy, sprzedawca powinien wspomóc się pewnymi sprytnymi metodami, które w wielu przypadkach stanowią bardzo skuteczną „przynętę” na konsumentów. Często sprawdza się podkreślanie unikatowości proponowanego przedmiotu. Wystarczy opowiedzieć o jego wyjątkowych funkcjach lub cechach, braku możliwości zakupu w innych punktach sprzedaży czy wyczerpującym się stanie magazynowym. Dobrym wabikiem na klientów jest też hasło „promocja”, czyli np. udzielenie rabatu pod warunkiem natychmiastowego zawarcia transakcji lub zaoferowanie drugiego produktu z oferty za połowę ceny.
Można również powołać się na rekomendacje osób, które posiadają już dany przedmiot i są z niego bardzo zadowolone. Dzięki temu konsument zostanie w odpowiedni sposób nakierowany na zakup, a także nabierze pewności co do przedstawianej mu oferty. Wszystkie tego typu działania opierają się na drobnych strategiach manipulacyjnych, jednak nie sprawdzą się, jeśli przedstawiciel handlowy nie zastosuje się do wcześniej wymienionych metod skutecznej sprzedaży.
Podobne artykuły w naszym serwisie:
https://www.ta-praca.pl/charakteryzuje-praca-sprzedazy/
Bardzo dobry krótki poradnik.