Marketingowa strona branży klimatyzacji – jak się wyróżnić?

aircon-5970232_960_720Silna marka i podstawa cyfrowa mogą zapewnić rozwój na każdym rynku. Być może Twoja mała firma oferująca klimatyzatory marki Samsung stale się rozwijała w ciągu ostatnich kilku lat, ale teraz chcesz ją przenieść na wyższy poziom. Być może zauważyłeś spowolnienie przychodów i nie możesz wskazać przyczyny. A może jesteś początkującym graczem, który chce wejść na rynek z impetem. Niezależnie od sytuacji, oto wskazówki, które każda firma w tej branży powinna zastosować, aby wyróżnić się na swoim rynku.

Miej solidną markę!

Jeśli chodzi o marketing, podobnie jak marketing każdej małej firmy, branding jest najważniejszy. Na nasyconym rynku silna marka jest najważniejszym atutem Twojej firmy. Na nasyconym rynku silna marka HVAC jest najważniejszym zasobem, jakim dysponuje Twoja firma – ważniejszym niż sprzęt, narzędzia i technologia. Marka, którą tworzysz, reprezentuje Twoją firmę tak samo, jak pracowników Twojej firmy.

Marka jest tym, co zapewnia potencjalnym klientom pierwsze wrażenie o firmie. To jest to, co widać najpierw w pojeździe floty, na stronie internetowej, na billboardzie lub w mediach społecznościowych. Marka to coś więcej niż nazwa firmy czy logo – to połączenie koloru, typografii, ikon i tekstu. Każdy z tych elementów składa się na coś większego niż suma ich poszczególnych części.

Opracowanie silnej marki

Szybkim sposobem sprawdzenia, czy Twoja marka jest wystarczająco silna, aby odnieść sukces na rynku, jest wydrukowanie jej na kartce papieru obok głównych konkurentów. Czy wyróżnia się na tle konkurencji, czy też twoje oczy spływają po wszystkich logo, nie decydując się na żadne? Zadaj to samo pytanie kilku innym osobom – a zwłaszcza tym, które nie zainwestowały w Twój biznes. Wyniki będą wymowne. Sprawdź inne oznaki, które mogą wymagać zmiany marki Twojej firmy.

Oczywiście im bardziej Twoja marka się wyróżnia, tym lepiej. Ale samo to nie jest kluczem do silnej marki. Drugą istotną częścią odnoszącej sukcesy marki w branży klimatyzacji jest obietnica, jaką daje. Patrząc na markę, konsument powinien wiedzieć coś o firmie lub pomyśleć, że coś z nią jest prawdą. Marka musi komunikować te emocje i cechy, niezależnie od tego, czy jest to szczęście i wiarygodność, czy wyrafinowanie i obycie technologiczne. Spójrz jeszcze raz na swoją markę – jaką obietnicę daje, jeśli w ogóle? Inspiracji szukaj tutaj.

Do gry wchodzą kolory, typografia i ikony. Właściwa kombinacja może zapewnić dokładną obietnicę marki, która jest potrzebna, aby konsumenci stali się klientami Twojej firmy, a nie konkurencji.

Dbaj o spójny przekaz

Po stworzeniu silnej marki nadszedł czas, aby rozwinąć głos marki dla Twojej firmy. Jest to zbiór wytycznych, które opisują, w jaki sposób firma będzie komunikować się z konsumentami i klientami we wszystkich mediach – od broszur, strony internetowej, blogów i mediów społecznościowych po tradycyjne kanały reklamowe, takie jak radio i telewizja. Na nasyconym rynku, gdzie dużo hałasu konkuruje o uwagę konsumentów, spójny głos marki jest jak róg mgłowy przecinający paplaninę, przekazując głośny, odważny komunikat. Rozwój i realizacja głosu marki to coś, czego często brakuje w planach marketingowych wielu firm związanych z klimatyzacją.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>