Prowadzenie sprzedaży wysyłkowej, czyli w praktyce każdego sklepu online, wymaga dobrego przygotowania i sprawnej logistyki. Jeśli sklep sprzedaje dużo i codziennie wysyła kilkanaście czy kilkadziesiąt paczek, powinien mieć na stanie spore ilości kartonowych opakowań, dopasowanych do indywidualnych potrzeb każdej przesyłki.
Opakowania kartonowe to najpopularniejsza i najwygodniejsza forma zabezpieczenia towaru przed wysłaniem go w trasę. Oczywiście, poza samym kartonem potrzebne są również wypełnienia, dzięki którym produkt wewnątrz opakowania nie będzie się przemieszczał, a co za tym idzie – nie będzie narażony na uszkodzenia. Same kartony muszą być wielkościowo i kształtem dopasowane do tego, co będzie w nich pakowane. Dzięki temu będzie zdecydowanie ekonomiczniej, a także dużo mniej trzeba będzie stosować wypełniaczy. Im lepiej i bezpieczniej towar będzie zapakowany, tym większa jest pewność, że dotknie do odbiorcy w nienaruszonym stanie. A to ma ogromny wpływ na to, w jaki sposób dany sklep będzie oceniany i czy będzie polecany. Jak wybierać opakowania kartonowe do sprzedaży wysyłkowej, aby cały proces wysyłki przebiegał szybko i sprawnie?
Popularne pudła klapowe i dwuczęściowe
Firmy sprzedające wysyłkowo często decydują się na pudła kartonowe klapowe. To jeden z najbardziej popularnych rodzajów opakowań, które wyróżniają się prostą konstrukcją, można je szybko złożyć, a jednocześnie są bardzo lekkie. Wykonywane są zwykle z tektury falistej o różnej gramaturze. Dostępne są w wielu wersjach rozmiarowych i w różnych kształtach, można więc je bez problemu dopasować do tego, co chcemy w nich przesłać. Co więcej, są również dosyć mocne i wytrzymałe, nie ma więc obawy, że karton w czasie transportu ulegnie zniszczeniu czy uszkodzeniu. Innym rodzajem opakowań kartonowych są opakowania dwuczęściowe, inaczej nazywane teleskopowymi. Składają się one z dwóch części, wieka i spodu, które na siebie nachodzą. Takie rozwiązanie spotykane jest między innymi w większości pudełek na buty.
Jak wybierać opakowania do wysyłki?
Jeśli prowadzimy sprzedaż wysyłkową, nie możemy sobie pozwolić na sytuację, w której zabraknie nam pudełek do wysyłania towarów lub też będą one słabe czy mało wytrzymałe. Jeśli klienci dostawać będą produkty w zniszczonych czy pogiętych opakowaniach, będzie to negatywnie wpływało na wizerunek całej firmy. Warto więc inwestować w rozwiązania pochodzące od sprawdzonych, solidnych producentów, którzy gwarantują wysoką jakość wszystkich produktów. Dobrym rozwiązaniem jest zamówić najpierw niewielką ilość pudełek w różnych rozmiarach, aby sprawdzić, czy faktycznie będą spełniały wszystkie nasze oczekiwania odnośnie jakości i niezawodności. A jeśli tak – od razu zainwestujmy w większą partię. Nie jest bowiem korzystna sytuacja, gdy sporo towaru czeka na wysyłkę, a wszystko opóźnia się z powodu braku pudełek, w których można byłoby towar wysłać.