Lokalizacja restauracji – w oparciu o styl kuchni i profil klienta

group-2606784_960_720Otwarcie restauracji polega na lokalizacji, lokalizacji, i jeszcze raz – lokalizacji. Jednak nie każda restauracja jest odpowiednia dla każdej lokalizacji i odwrotnie. Wszystko sprowadza się do połączenia koncepcji restauracji i idealnego klienta. Jeśli możesz zdefiniować typ restauracji i zidentyfikować docelową grupę demograficzną i jej najbardziej zaludnione obszary, będziesz na dobrej drodze do wyboru lokalizacji restauracji, która wystawi Twoją firmę na sukces.

Lokalizacja restauracji: Formuła koncepcji restauracji

Twoja koncepcja restauracji jest ważna, ponieważ definiuje dane demograficzne i psychograficzne Twoich idealnych klientów. Formuła dla twojej restauracji to: typ kuchni + styl restauracji np. http://www.szkutnia.waw.pl/ to rodzinna restauracja specjalizacją się w kuchni włoskiej.

  • Pierwszym krokiem w określeniu lokalizacji restauracji jest zdefiniowanie typu kuchni, co pomoże zidentyfikować psychografię idealnych klientów.

  • Drugim krokiem jest ukończenie równania koncepcji poprzez określenie stylu restauracji.

Rodzaj kuchni Twojej restauracji narzuca psychografię Twoich konsumentów, jakie są ich postawy, aspiracje i inne identyfikatory psychologiczne. Na przykład włoska restauracja ma inny typ klienta niż ekologiczny lub wegański grill. Psychografia klienta ekologicznego grilla obejmuje takie rzeczy, jak dbałość o zdrowie i aktywne życie, podczas gdy psychografia włoskiej restauracji jest bardziej ukierunkowana na rodzinę, z pragnieniem komfortu i tradycji.

Twój styl dyktuje dane demograficzne klientów, takie jak poziom dochodów, wiek, płeć i inne. Każdą restaurację można sprowadzić do jednego z czterech stylów: fast food, bar i bistro, casual lub wyborna kuchnia. Poznaj różne profile i określ styl, w jakim mieści się Twoja restauracja.

Fast food: Przedział wiekowy 15-35 lat, spontaniczny i nieplanowany, często połączony z inną działalnością, taką jak zakupy lub wieczór z przyjaciółmi. Niższy profil dochodów, wysoka gęstość zaludnienia i duży ruch pieszy to kluczowe czynniki.

Bar & Bistro: przedział wiekowy 25-45 lat, wysoki dochód do dyspozycji, często odbywa się po pracy, często spontanicznie, większość klientów pije alkohol, zrelaksowana atmosfera społeczna jest ważna, cena zależy od dzielnicy.

Casual: Rodziny z dziećmi poniżej 16 lat, gospodarstwa domowe o średnich dochodach, bezpieczeństwo lokalizacji jest ważne, często planowane, klienci będą prowadzić, często połączeni z inną działalnością, taką jak zakupy lub chodzenie do kina.

Ekskluzywna kuchnia: profil wiekowy 35+, pary o wysokich dochodach i kadra kierownicza jadące na zewnątrz, wysoka cena, wysokie oczekiwania jeśli chodzi o usługi, wyjście wcześniej zaplanowane i zarezerwowane z wyprzedzeniem, przyjeżdżają samochodem i oczekują parkingu na miejscu.

Identyfikacja Twoich idealnych klientów

Gdy zrozumiesz koncepcję swojej restauracji, następnym krokiem jest określenie idealnego konsumenta dla tej koncepcji. Pomoże Ci to wybrać najlepszą lokalizację do otwarcia restauracji. Pamiętaj, że chcesz umieścić swoją restaurację w pozycji umożliwiającej osiągnięcie sukcesu. Oznacza to, że musisz wybrać lokalizację, która jest łatwo dostępna dla Twoich idealnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>