Jak wygląda praca w branży reklamowej?

marka

W powszechnym mniemaniu ludzi młodych i nowych na rynku pracy, praca w branży reklamowej jest uznawana za bardzo prestiżową. Panuje również przekonanie, że taka praca zapewni wysokie wynagrodzenie oraz pewny rozwój zawodowy. Można pokusić się także o stwierdzenie, że “praca w reklamie” jest dziś po prostu modna. Świadczyć o tym mogą wręcz tłumy młodych ludzi starających się o studia związane w jakikolwiek sposób z marketingiem. Praca w branży reklamowej niewątpliwie kusi i jest jedną z najbardziej popularnych w dzisiejszych czasach. Jednak czy jest ona na prawdę taka atrakcyjna? Otóż często okazuje się, że nie do końca.

Nadgodziny w pracy

Jeśli zaczniemy pracę w branży reklamowej musimy raczej zapomnieć o “sztywnych” godzinach pracy od 7 do 15. Niejednokrotnie będziemy musieli zostać w pracy po godzinach czy to po to aby przypodobać się szefowi, skończyć ważny projekt lub po prostu nie chcąc odbiegać od reszty pracowników. A uwierzcie, że praca do późnych godzin popołudniowych to raczej norma w tej branży. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na zdrowie i samopoczucie pracowników. W pierwszym etapie jesteśmy jeszcze zafascynowani nowym zajęciem, chcemy dać z siebie jak najwięcej. Pokazać, że nadajemy się do pracy w reklamie. Na tej fali optymizmu możemy pracować przez jakiś czas ponad siły. Adrenalina pozwoli przeżyć ten okres. Potem jednak z biegiem czasu optymizm osiada i zaczynamy marzyć o wolnych popołudniach i jak największym oddzieleniu pracy i życia prywatnego od siebie. Ma to również w dłuższej perspektywie destrukcyjny wpływ na samą firmę. Kolejne projekty przychodzą z coraz większym trudem gdy pracownicy wydają się być sfrustrowani i wypaleni. Jest to jedna z wad pracy w branży reklamowej, lecz nie jest ona w stanie przesłonić wielu oczywistych zalet.

Zarobki w branży reklamowej

Więc może przedstawię najważniejszą z zalet: zarobki. Nie da się ukryć, że zarobki w branży reklamowej nie należą do najniższych. Nie będziemy tu operowali konkretnymi kwotami, jednak można powiedzieć, że osoba która zaczyna pracę od najniższego szczebla będzie zarabiała dużo więcej niż krajowe minimum. Osoby, które w swoich specjalnościach mają już doświadczenie i mogą się pochwalić konkretnym portfolio mogą liczyć na kilka tysięcy złotych. Cała branża jest dość dobrze opłacana jak na nasze krajowe warunki. Stąd być może tak duże zainteresowanie studiami związanymi z marketingiem.
Trzeba sobie także zdać sprawę z tego, że praca w branży reklamowej nie polega tylko na wymyślaniu chwytliwych i nośnych haseł reklamowych. Tak na prawdę kreowanie reklamy dla klienta końcowego jest dużo bardziej skomplikowana, trwa długi okres czasu i zaangażowanych jest w nią wielu różnych specjalistów. W procesie powstawania reklamy niezastąpieni są zdolni programiści, graficy komputerowi, rysownicy czy nawet filmowcy. Żeby przygotować dobrą kampanię reklamową oddziałującą na klienta na wszystkich nośnikach reklamowych potrzebna jest cała armia specjalistów z różnych branż.

Kariera w branży reklamowej

Początkujący pracownicy, jeśli są to ich pierwsze kroki w branży mogą być przypisani do prostych prac biurowych, takich jak na przykład obsługa klienta. Dopiero potem drogą awansu mogą się dostać na stanowiska, z których będą mieli realny wpływ na kształt produkowanych reklam. Jednak nawet pracując na najniższym szczeblu w branży reklamowej można się sporo nauczyć podpatrując współpracowników. Niewątpliwą zaletą jest także możliwość spojrzenia od środka na cały proces tworzenia reklamy. Takie doświadczenie prędzej czy później zaowocuje czy to awansem w tej samej agencji reklamowej czy też dobrą posadą w innej.
Temat pracy w branży reklamowej jest bardzo szeroki. Warto się nim zainteresować, gdyż praca mimo oczywistych wad posiada także sporo zalet. Reklamy nieprędko znikną, więc popyt na nie będzie zawsze i zawsze będą potrzebni specjaliści umiejący trafić z produktem w gusta konsumentów i klientów. Coraz większy udział w rynku reklamy zyskuje marketing internetowy i właśnie specjaliści od takiej formy reklamy są teraz najbardziej poszukiwani.

Artykuł powstał przy udziale firmy zajmującej się reklamą dla firm www.easyb2b.pl

Powiązane tematycznie artykuły

1 Komentarz

  1. Ania pisze:

    Witam internet to już dziś jest chyba podstawa, jeśli chodzi o branżę reklamową. Nie ma chyba firmy w tej dziedzinie biznesu, która nie posiada komputera z dostępem do internetu. Można tu zarobić fortunę lub szybko się zwinąć. Takie są realia tej branży pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>