Jak starosta swym urzędniczkom pracować w “szpilkach” zakazał

 No_Heels

Jak powinny ubierać się urzędniczki?

Kwestie dotyczące wyglądu i dress codu, jaki obowiązuje w urzędach, nie dla każdego są oczywiste. W części placówek zawsze można spotkać panie w stosownych do okazji żakietach i spódnicach. W innych niestety zasady savoir-vivre’u są często łamane. W jednym z polskich urzędów, w Zduńskiej Woli, starosta postanowił więc na nowo uregulować kwestie ubioru, jaki w Starostwie Powiatowym obowiązuje.

Starosta przypomina o stosownym ubiorze do pracy

Uznał on, że panie nie mogą wyglądać zbyt wyzywająco, więc niedopuszczalny jest większy dekolt czy też buty na obcasach. O ile pierwsza kwestia wydaje się oczywista, bo jednak stanowisko urzędniczki wiąże się z pewną powagą, o tyle druga sprawa jest mniej jasna. Należy bowiem zwrócić uwagę na to, że brak w znowelizowanym kodeksie etyki informacji na temat tego, jak długa powinna być spódnica, czy jak wysoki obcas jest dopuszczalny. To powoduje, że i tak każdy z urzędników będzie uregulowania interpretować według własnego uznania. Brak w nim precyzyjnych zapisów.

Można jednak uznać, że brak przymusu noszenia „szpilek” na co dzień do pracy, będzie mieć jedynie skutek pozytywny. Wiadomo bowiem, że ciągłe noszenie takiego obuwia skutkuje znacznym obciążeniem kręgosłupa i stawów. Może więc przyczyniać się do powstawania wad postawy. Zakaz więc noszenia wysokich obcasów może podziałać paniom jedynie na zdrowie.

Należy ufać, że te mało jednoznaczne określenia w kodeksie etycznym, wystarczą, aby każdy we własnym zakresie dobrze ocenił, co w urzędzie „wypada”, a co nie. Niewątpliwie stanowisko w placówce samorządowej czy państwowej wiąże się z pewną odpowiedzialnością i interesanci chcą mieć w niej do czynienia z osobą przede wszystkim profesjonalną. To ważne, aby tę cechę było widać już w pierwszym kontakcie z urzędniczką czy urzędnikiem.

Co jednak postanowiono w kwestii ubioru urzędników płci męskiej? Odnośnie ich dress codu mówi się niewiele, ale według starosty Wojciecha Rychlika, panowie powinni nosić w pracy garnitury. Z pewnością jest to strój nadający się do użytkowania podczas pracy w urzędzie. W upale jednak na pewno konieczne będzie zdjęcie marynarki. Mimo tego jednak wydaje się ważne, że wspomniano także o kwestiach ubioru u panów, bowiem oni także często pozwalają sobie na zbyt duży luz w kwestiach dress code’u.

Ubiór a etyka zawodowa

Zależnie od zajmowanego stanowiska, powinno się dbać o to, jak jest się postrzeganym przez klientów czy petentów, a nawet współpracowników i przełożonych. Bardzo dobrze, że zwrócił na to uwagę starosta Zduńskiej Woli. Jest to jednak kwestia, w której bardzo przydaje się osobiste wyczucie. Mimo braku precyzyjnych określeń, jakie obcasy czy sukienki i spodnie są dozwolone, każdy pracujący w urzędzie powinien sam doskonale ocenić, co będzie adekwatne do środowiska, w którym podejmuje zatrudnienie.

Jeśli chodzi o dress code, jaki obowiązuje w pracy, lepiej zawsze wykazać się większą ostrożnością niż ubrać się zbyt wyzywająco. Nie zaszkodzi, jeśli ubierze się dłuższą spódnicę albo bardziej eleganckie spodnie. Wizerunek odgrywa ważną rolę w tym, jak odbierają nas inni ludzie. Ważne, aby zdawać sobie z tego sprawę i starać się robić stosowne wrażenie do pełnionej funkcji.

Artykuł opracowano wspólnie z firmą oferującym pracownicom wygodne buty do pracy. Pełna oferta na stronie https://lunaobuwie.pl/12-obuwie-dla-kobiet

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Lena pisze:

    Haha kto by się spodziewał. A czy to tak apropos zgodne z konstytucją? Ja na wszelki wypadek chodzę w takich trzewikach z https://lunaobuwie.pl/. Są bardzo wygodne i ciche. Może mi tego nie zabronią nosić w pracy :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>