Jak możesz poprawić widoczność twojej firmy w internecie?

pozycja-stron-w-iinterncie

Promocja firmy w Internecie staje się powoli najbardziej skutecznym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów. Dlatego każda firma, która poważnie myśli o rozwoju, powinna zainwestować w odpowiednie działania prowadzące do poprawienia swojej widoczności w sieci.

Oczywistym krokiem jest stworzenie swojej strony internetowej. Jednak sama strona to o wiele za mało – trzeba jeszcze przekonać użytkowników Internetu, żeby na nią weszli i zapoznali się z jej treścią. Takie zadanie jest już o wiele trudniejsze.

Pozycjonowanie to konieczność

Obecnie dotarcie do potencjalnych klientów za pośrednictwem Internetu jest praktycznie niemożliwe bez pozycjonowania, czyli różnych działań, które m. in. poprawiają widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Osoby, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie lub prowadzą nieduże firmy, często podejmują próby pozycjonowania na własną rękę. Rzeczywiście do pewnego momentu takie działania mogą przynieść dobre rezultaty, jednak na dłuższą metę zazwyczaj okazują się mało skuteczne. Dzieje się tak z kilku powodów.

Po pierwsze przeciętny użytkownik internetu ma niewielką wiedzę na temat działania wyszukiwarek internetowych oraz odpowiedniej optymalizacji strony pod tym kątem. Po drugie samodzielne działania w zakresie pozycjonowania mogą zająć bardzo dużo czasu, a rezultat takiej pracy nie jest pewny.

Profesjonalna pomoc

Na szczęście bez problemu można znaleźć różne agencje, które świadczą szeroki zakresu usług związanych z marketingiem internetowym, w tym z pozycjonowaniem. Zalety skorzystania z takiej oferty to oczywiście przede wszystkim znacznie większa efektywność prowadzonych działań. Poza tym skorzystanie z takiej współpracy pozwala na przeprowadzenie audytu SEO strony firmowej, który może wykazać wiele poważnych błędów.

Odpowiedni audyt strony wymaga fachowej wiedzy na ten temat. Pierwszym krokiem w takim procesie jest przede wszystkim sprawdzenie kodu strony. Jakość kodu ma wpływ na pozycję w wyszukiwarkach internetowych, ale także wypływa na to jak użytkownicy widzą stronę, m. in. czy jest dopasowana do przeglądarki, której używają lub różnych rozdzielczości. Obecnie konieczne jest także przygotowanie wersji strony przeznaczonej dla urządzeń mobilnych. Audyt pozwala również sprawdzić, czy serwis jest przejrzysty i łatwy w obsłudze, np. czy można bez problemu znaleźć wszystkie ważne informacje. Analiza może uwzględnić także cele biznesowe firmy, tzn. w jaki sposób strona kształtuje jej wizerunek i czy pomaga osiągnąć założone cele biznesowe. Tylko dzięki profesjonalnemu audytowi można prowadzić naprawdę skuteczne działania w zakresie pozycjonowania.

Czy to się opłaca?

Wielu przedsiębiorców szuka oszczędności i dokładnie zastanawia się nad zainwestowaniem pieniędzy w jakieś działanie. Takie osoby często zadają sobie pytanie, czy rzeczywiście warto jest zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie i ponosić związane z tym wydatki. Odpowiedź jest oczywiście twierdząca – jest to praktycznie konieczny wydatek w przypadku każdej firmy, która chce zyskiwać nowych klientów, zwiększać zyski i kontynuować rozwój.

Warto pamiętać, że najważniejszym celem pozycjonowania jest zwiększenie ilości wejść na stronę. Oczywiście można to osiągnąć za pośrednictwem reklam, jednak warto pamiętać, że zdecydowana większość użytkowników internetu posługuje się wyszukiwarkami w celu znalezienie przydatnych informacji np. produktów lub usług. Dlatego pozycjonowanie zapewnia dobre rezultaty przy stosunkowo niewielkich kosztach.

Większa liczba wejść na stronę w oczywisty sposób przekłada się na wzrost zysków, niezależnie od rodzaju działalności. Działanie wyszukiwarek sprawia, że na stronę trafią przede wszystkim osoby zainteresowane produktami, usługami lub informacjami, które mogą znaleźć w serwisie. Z tego powodu profesjonalne pozycjonowanie trzeba traktować przede wszystkim jako inwestycję, która dosyć szybko przełoży się na zdobycie nowych klientów, a co za tym idzie także na wzrost dochodów i rozwój działalności.

Artykuł powstał dzięki agencji SEO, dla której pozycjonowanie stron www jest podstawową usługą wykonywaną na zlecenia profesjonalnych firm.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Powiązane tematycznie artykuły

2 komentarzy

  1. Rafał pisze:

    Twoje teksty są jak zwykle na najwyzszym mozliwym poziomie :) Jak ja Ci zazdroszcze tego talentu do pisania, no naprawdę :) Robisz to swietnie, jestes mistrzem, no i nie, nie przeszadzam :) Mam nadzieje, ze nie zamierzasz zbyt szybko konczyc przygody z pisaniem, bo naprawdę idzie Ci swietnie :) Pozdrawiam

  2. W zasadzie pierwszy punkt wymieniony w artykule jest tutaj kluczowy: wspomniane pozycjonowanie jest absolutną koniecznością, zwłaszcza w czasach dominacji jednej wyszukiwarki nad praktycznie wszyskim dziedzinami biznesu i sprzedaży. Nie ma Cię – nie istniejesz, a żeby istnieć Musisz pozycjonować swoją firmę i już. Innej drogi nie ma (przynajmniej w aspekcie długofalowym)

Skomentuj Rafał Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>