Dlaczego warto zadbać o optymalizację strony internetowej własnej firmy?

Increase-Website-Traffic

Każdy właściciel witryny internetowej chce czerpać z niej określone korzyści. Podstawową korzyścią jest sprzedaż, czyli pozyskanie użytkowników, którzy kupią nasz towar lub zamówią oferowaną usługę. Można też zachęcać internautów do pobrania jakiegoś oprogramowania, zapisania się do newslettera, czy po prostu przyciągnięcia ich na stronę, aby czerpać zyski z reklam. Bez względu na to, jak spieniężamy ruch na swojej stronie – zawsze będziemy potrzebować odpowiedniej optymalizacji swojej witryny. Istnieją różne rodzaje optymalizacji i szczerze mówiąc, warto zastosować wszystkie z nich.

Optymalizacja SEO

Ten rodzaj optymalizacji polega na maksymalnym dostosowaniu naszej strony do wymagań wyszukiwarki Google. Jest to bardzo ważne, gdyż dzięki temu nasza strona może się wyświetlać w pierwszych wynikach wyszukiwania na określone frazy. W ten sposób zwiększymy ruch na swojej stronie. Aby rozpocząć optymalizację SEO musimy najpierw zastanowić się, jakie frazy byłyby najbardziej korzystne dla naszego biznesu. Następnie należy te frazy umieścić w umiejętny sposób na swojej stronie internetowej. Dobrym miejscem są nagłówki, linki wewnętrzne, akapity tekstu, nazwy produktów i kategorii. Możemy też po prostu “podkręcić” naszą stronę, czyli przyspieszyć jej ładowanie się, zadbać o responsyność, skonfigurować plik robots. txt. Początkujący webmaster może nie do końca wiedzieć, jak to wszystko zrobić. Wówczas dobrym rozwiązaniem jest skonsultowanie się z dobrym specjalistą ds. SEO.

Optymalizacja UX

UX, czyli User Expirence. Ten rodzaj optymalizacji sprawi, że nasza strona stanie się prosta i wygodna dla odwiedzających ją użytkowników. Pewnie nie raz natknąłeś się na stronę, na której było łatwo się “zgubić” i nie dało się niczego znaleźć. Każdy kto znajdzie się na tego typu stronie szybko ją opuści, dlatego nie możesz pozwolić, aby Twoja witryna zaniedbywała potrzeby użytkowników.

Aby odpowiednio zoptymalizować witrynę z myślą o UX trzeba przede wszystkim zadbać o nawigację na stronie. Przemyśl dobrze swoje menu, czy nazwy, które stosujesz są intuicyjne? Czy bez problemu można dotrzeć w każdy zakamarek Twojej strony? Czy treści, jakie prezentujesz są zrozumiałe? Czy posiadasz takie podstrony jak Kontakt, O nas i FAQ? Czy Twoja stopka ułatwia użytkownikom nawigację po stronie? Jeśli nie umiesz samodzielnie odpowiedzieć na te pytania – zapytaj znajomych, najlepiej takich, którzy jeszcze nie widzieli Twojej witryny. W ten sposób zobaczysz, jak ktoś inny porusza się po Twojej stronie. Szybko dostrzeżesz, gdzie użytkownicy napotykają na problemy i niedogodności.

Szczególną uwagę powinieneś poświęcić takim miejscom, jak formularze (kontaktowe, lub te do składania zamówienia) oraz koszyk zakupowy. Są to miejsca na stronie, gdzie użytkownik nie może napotkać na żadne niedogodności, ponieważ zwyczajnie zniechęci go to do zakupów. Ważne jest również, aby w momencie finalizowania transakcji zapewnić klienta o bezpieczeństwie. W ten sposób nie tylko ułatwisz klientowi zakupy, ale także przekonasz go, że jesteś solidnym i uczciwym kontrahentem.

Optymalizacja treści

Gdy masz już za sobą optymalizację SEO i UX możesz zastanowić się nad optymalizacją treści na stronie. Czy język, jaki stosujesz jest na pewno językiem korzyści z punktu widzenia klienta? Nikogo nie interesują informację typu: “Nasza firma powstała w 1997 roku…”, to nie jest istotne dla klienta. Zadbaj, aby Twoje treści były interesujące i merytoryczne. Opisuj produkty i płynące z nich korzyści, a nie swój sklep. Stosuj podział na akapity, śródtytuły, pytania i zwroty do użytkownika. Pamiętaj, aby najważniejsze fragmenty tekstu pogrubić. Jeśli czujesz się fachowcem w swoim biznesie możesz utworzyć osobny dział w swojej witrynie, jak np. Artykuły. Wtedy będziesz mógł zamieszczać konkretne, merytoryczne porady dla swoich klientów (oczywiście dotyczące Twoich produktów bądź usług).

Czy warto optymalizować strony internetowe?

Tak, zdecydowanie warto zadbać o każdy rodzaj optymalizacji. W ten sposób możesz tylko zyskać. Porządna, przemyślana optymalizacja rozwinie Twój biznes i pomoże Ci w pozyskaniu większej liczby nowych (i powracających) klientów.

Autorem artykułu jest firma zajmująca się fachową i rzetelną optymalizacją stron internetowych http://zest-design.pl/
Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>