Reklama jest wszędzie. W końcu to ona jest dźwignią handlu. Bez niej firma z pewnością nie miałaby wysokich obrotów. Spotykamy na swojej drodze różne jej formy: takie, które przyprowadzają nas o wściekłość nie mogąc wyjść z głowy oraz takie, które również zapadają w naszą pamięć, jednakże wspomnienie o niej nie wywołuje negatywnych emocji.
Jedną z najbardziej rzucających się w oczy reklam jest bezdyskusyjnie billboard
Usytuowany w dobrym miejscu z pewnością przykuje uwagę potencjalnego klienta. Należy jednak pamiętać, że taka reklama nie może być przesycona, należy zachować umiar. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: ludzie oglądają ją z reguły jadąc samochodem, spiesząc się, więc nie mają czasu na skupienie się na szczegółach, dlatego powinna być ona prosta i zawierać same najważniejsze informacje dotyczące usługi, produktu lub osoby, która na niej widnieje.
W przypadku rozdawania gadżetów reklamowych również nie możemy poszaleć z treścią
Rozdając długopisy możemy na nich umieścić jedynie logo i nazwę naszej firmy, podobnie dzieje się z kubkami lub balonami. Należy pamiętać również o tym, że gadżety tego typu często się gubią albo są po prostu nietrwałe. Może się zdarzyć też tak, że zostaną rzucone w kąt i nikt nie będzie zwracał na nie uwagi. A przecież nie to mamy na celu inwestując w promocję naszej działalności.
Z treścią możemy poszaleć w przypadku ubrań
Koszulki reklamowe to zdecydowanie dobry pomysł. Jednak, rzeczy tego występują w dużej ilości na rynku. Dlatego niektóre firmy stawiają na haft komputerowy na ubraniu. Jest to coś unikatowego, znacznie lepszego niż zwykły, prosty i nudny nadruk spotykany do tej pory. Dodatkowo inwestując w haft, pokazujemy, że nasza firma stawia na oryginalność i jakość. Z pewnością zrobi to pozytywne wrażenie na klientach.
Jak wiadomo, dobrą metodą jest reklama w telewizji
Niestety, wiąże się ona z dużymi kosztami produkcji oraz wykupienia czasu na antenie. Wygląd spotu reklamowego trzeba dobrze przemyśleć. Jeżeli będzie nachalny, z denerwującą muzyką to porażka gwarantowana. Ludzie będą wyłączać reklamę jak tylko się pojawi, a co za tym idzie zaczną postrzegać nasz biznes jako coś nieprzyjemnego i nie będą skłonni wybrać się na zakupy tam. Dobra reklama to taka, która zapadnie w pamięć, ludzie będą chętnie ją oglądać, ba, może nawet zaczną mówić między sobą jakieś śmieszne zdanie, które w niej wystąpiło. Możemy też iść w uderzenie w emocje odbiorcy. Wzruszająca reklama z tkliwą muzyką i smutną historią również zostanie w pamięci wielu ludzi.
Dobrą alternatywą dla telewizji jest radio
Realizacja reklamy jest tańsza, bo wystarczy tylko nagrać głos w studio. Wykupienie czasu na antenie również kosztuje mniej, niż w przypadku sposobu podanego wcześniej. Tutaj nie ma tak dużego pola popisu. Mamy pół minuty na poinformowanie potencjalnego klienta o naszym biznesie i zainteresowanie go do odwiedzenia naszego sklepu lub skorzystanie z usług. Dobrym pomysłem jest wesoła muzyka i jakiś chwytliwy wierszyk.
Nie ma sposobu na reklamę idealną. Wszystko ma swoje plusy i minusy, więc należy dobrze przemyśleć w co inwestujemy.