Pomysł na biznes: agencja pośrednictwa pracy

about-Nexus

Agencja pośrednictwa pracy jest wyjątkową instytucją, bowiem pomaga w poszukiwaniach pracy osobom bezrobotnym o różnych umiejętnościach, kompetencjach i wykształceniu, ale nie jest instytucją państwową, zatem wymaga od właściciela znajomości lokalnego rynku oraz zasad panujących w samej dziedzinie, jaką jest pośrednictwo. Sprawdźmy więc, jak założyć własną agencję pośrednictwa pracy, aby działała ona z korzyścią zarówno dla osób poszukujących pracy, jak i dla ich właścicieli.

Najpierw formalności

Pierwszym krokiem do założenia własnej agencji pośrednictwa pracy jest zarejestrowanie jej, jak każdej innej firmy wraz z określeniem jej formy, czyli np. spółka, działalność jednoosobowa i inne. Ważne jest dokonanie wszelkich formalności związanych z rejestracją przedsiębiorstwa, bowiem niedopatrzenia związane z formalnościami mogą skutkować sporymi konsekwencjami, podobnie jak w przypadku zaniechań jak w przypadku każdej innej firmy. Kolejnym krokiem będzie załatwienie takich kwestii, jak lokal w dobrej lokalizacji oraz odpowiednie jego wyposażenie, umożliwiające wykonywanie swoich obowiązków.

Działalność agencji pośrednictwa

Chociaż w ciągu ostatniego czasu poziom bezrobocia spada, to można zauważyć, że odsetek osób bezrobotnych jest nadal dość wysoki. W związku z tym agencje zatrudnienia mają co robić. Zazwyczaj w skład działalności agencji pośrednictwa pracy wchodzi pozyskiwanie zarówno ofert pracy, jak i osób poszukujących zatrudnienia, weryfikowanie ich wykształcenia oraz umiejętności oraz doradztwo zawodowe. Ze względu na taki zakres obowiązków osoby zatrudnione w agencji pośrednictwa zawodowego powinny posiadać odpowiednie wykształcenie wyższe, umożliwiające wykonywanie powierzonych obowiązków.

Od czego zależy sukces danej agencji?

Na rynku można spotkać kilka sieciowych agencji pośrednictwa pracy oraz mniejsze, samodzielnie działające firmy zajmujące się pomocy w znalezieniu zatrudnienia. Na czym polega sukces działalności konkretnej placówki? Przede wszystkim na dynamicznej, profesjonalnej pracy. Profity dla przedsiębiorstwa płyną ze skutecznego znalezienia pracownika, dlatego kluczową rolę w szukaniu pracowników pełnią zatrudnieni w agencji pośrednictwa pracownicy. Warto jest więc postawić na wykwalifikowanych pracowników, którzy będą nastawieni na kontakt z klientami. Stawiając na własną agencję pośrednictwa pracy warto jest postawić na „wyróżnik”, czyli szczegół, który wyróżni naszą agencję spośród innych. Może to być na przykład zagraniczne miejsce oferowania pracy.

Jakie koszty na początek?

Koszty związane z rozpoczęciem działalności uzależnione są od kilku istotnych elementów. Pierwszym z nich jest sam lokal, koszty związane z jego wynajęciem oraz wyposażeniem- o ile to pierwsze generuje cykliczne wydatki w postaci comiesięcznego wynajmu, to wyposażenie jest jednorazowym wydatkiem. Oprócz tego należy pamiętać o kosztach związanych z zatrudnieniem pracowników, których ilość zależy od rozmiaru agencji pośrednictwa.

Artykuł opracowano przy współpracy z agencją pracy http://www.staffpartners.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>