Racjonalizm czy emocje – czym kierują się klienci sklepów internetowych?

2015-10-30-1446220789-6450545-featured18wdd2x

W dzisiejszych czasach robienie zakupów za pomocą internetu jest coraz bardziej powszechne. Nie może to jednak nikogo dziwić. Trzeba podkreślić, że klienci sklepów online mogą liczyć na dużo udogodnień. Przede wszystkim mają szansę zaoszczędzić pieniądze. Dla wielu osób jest to zdecydowanie najważniejszy czynnik. Wszystko dlatego, że sklepy internetowe zazwyczaj nakładają zdecydowanie mniejsze marże, co oczywiście przekłada się na finalny koszt zakupu danego produktu czy świadczonej usługi. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby porównać oferty konkurencyjnych lokalizacji online i wybrać takie, które są pod tym względem zdecydowanie najbardziej atrakcyjne finansowo.

Poza tym obecnie sklepy internetowe pozwalają także zaoszczędzić czas. Wszystko dlatego, że nie trzeba nawet wychodzić z domu, aby zakupić potrzebne elementy do posiadanego domu czy mieszkania. Warto wiedzieć, że internet to jedna wielka galeria handlowa. Dzięki temu bogatemu asortymentowi każdy może zdecydować się na rzeczy, które najbardziej przypadną mu do gustu.

Tematyka dzisiejszego artykułu będzie w dużym stopniu związana z robieniem zakupów online. Zastanowimy się bowiem czy w czasie dokonywania finalnych decyzji klienci kierują się racjonalizmem czy może emocjami.

Kiedy klienci kierują się rozumem w czasie zakupów?

Generalnie na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W naszym kraju są bowiem osoby, które wyznają rozmaite zasady. Nie brakuje ludzi, którzy uważają, że zakupy mają poprawiać nastrój. W związku z tym tacy klienci nie obawiają się wysokich kosztów. Są też jednak ludzie, którzy twierdzą, że zakupy to po prostu konieczność nabycia potrzebnych urządzeń i usług.

Tacy właśnie ludzie w zdecydowanej większości przypadków kierują się rozumem w swoich poczynaniach. Wszystko dlatego, że zdają sobie sprawę, że mają na przykład ograniczony limit finansowy na konkretne zakupy. Ludzie, którzy wiedzą, że nie zarabiają zbyt dużo są świadomi tego, że nie mogą ponieść się emocjom, ponieważ zakup rzeczy, które nie są związane z jedzeniem czy piciem może sprawić, że pod koniec miesiąca tych pieniędzy zabraknie na kwestie zdecydowanie bardziej priorytetowe. Wydaje się zatem, że klienci, którzy myślą racjonalnie w trakcie dokonywania zakupów przede wszystkim są ograniczeni własnymi zarobkami. Oczywiście są też ludzie, którzy mogą sobie pozwolić na wydawanie dużych pieniędzy na zakupy, ale uważają, że nie jest to im do niczego potrzebne. Poza tym podchodzą racjonalnie, ponieważ kupują tylko te elementy, które są dla nich w danej chwili konieczne oraz pasują do mieszkania pod względem kolorystycznym czy powierzchniowym.

Dlaczego klienci kierują się sercem w czasie zakupów?

Nie brakuje osób, które kierują się także sercem w trakcie dokonywania finalnych decyzji. Zazwyczaj są to osoby, które mogą pozwolić sobie na zakupowe szaleństwo. Jest też wielu ludzi, którzy dokonują zakupów w ten sposób, ponieważ na przykład zawsze marzyli o danym sprzęcie czy urządzeniu. Jeśli zobaczą ten element w ofercie, to nie mogą powstrzymać się przed tym, aby go kupić – nawet kosztem tego, że jego cena jest bardzo wysoka.

Można zatem podsumować ten artykuł stwierdzeniem, że w dzisiejszych czasach klienci sklepów internetowych kierują się zarówno sercem oraz rozumiem. Sposób dokonywania zakupów zależy od wielu czynników, którymi są na przykład sytuacja materialna, pragmatyzm czy możliwość spełnienia marzeń.

Artykuł na podstawie Poradnik myślenia krytycznego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>