Sprzedawca do salonu samochodowego pilnie poszukiwany! Jak znaleźć najlepszego?

url3

Wybór sprzedawcy do salonu samochodowego powinien być poprzedzony głębokimi przemyśleniami. Osoba taka nie tylko powinna posiadać odpowiednią wiedzę na temat samochodów, ale również powinna posiadać szereg podstawowych cech, które są charakterystyczne dla osoby zajmującej się handlem.

Wygląd

Podstawą w sprzedaży jest wygląd. Z racji tego, że samochód jest raczej towarem luksusowym, to również sprzedawca powinien wizerunek dostosowywać do charakteru produktu. Podstawą jest więc drogi, zawsze uprasowany garnitur, dopasowana koszula, buty i ułożone włosy. Sprzedawca zawsze staje się wizytówką firmy. Jeżeli jego wygląd nie jest odpowiedni, to firma na tym traci.

Komunikatywność

Sprzedawca w salonie samochodowym powinien być osobą towarzyską, nie mającą problemu z nawiązywaniem nowych kontaktów z ludźmi. Osoba taka powinna sama wychodzić z propozycją do klienta i starać się mu pomóc na każdym etapie zakupu. Jeżeli klient nie wie co powiedzieć, to sprzedawca zawsze powinien wychodzić pierwszy z inicjatywą. W skład tego wchodzi również zaproponowanie pomocy osobom, które oglądają jakieś modele samochodów.

Wiedza o samochodach

Podstawą przy sprzedaży samochodów jest posiadanie odpowiedniej wiedzy o nich. Ważne jest to, aby wiedzieć co charakteryzuje konkretny model samochodu czy markę. Ponadto trzeba wiedzieć, co jest w wyposażeniu konkretnego samochodu i znać się na ogólnej budowie. Jest to niezwykle ważne, ponieważ klient zwyczajnie pyta o parametry konkretnych modeli, a sprzedawca zawsze powinien umieć mu odpowiedzieć.

Odpowiednie zachowanie

Ważne jest również zachowanie i podejście do klienta. Sprzedawca salonu samochodowego powinien być uprzejmy, miły i cierpliwie odpowiadać na wszystkie zadawane mu pytania. Ponadto w grę wchodzi tutaj również mowa niewerbalna. Sprzedawca salony samochodowego powinien sprawiać wrażenie pewnego siebie, jednak szanującego poglądy klienta. W momencie kiedy klient pyta o radę, to sprzedawca powinien mu przestawić swoje przemyślenia, jednak nie takie, aby zniechęcić klienta do zakupu.

Nie nachalny

Inną ważną kwestią jest to, aby sprzedawca salonu samochodowego nie chciał za wszelką cenę wcisnąć samochodu klientowi. Wiadomym jest fakt, że jeżeli klient zdecyduje się na kupno samochodu, to zarobi na tym i sprzedawca i cała firma, jednak nachalność jest źle postrzegana przez ludzi. Jeżeli ktoś jest nachalny to traci wiarygodność w oczach klienta.

Podsumowując można powiedzieć, że dobry sprzedawca w salonie samochodowym powinien posiadać nie tylko odpowiednią wiedzę o samochodach jakie sprzedaje, ale również powinien odpowiednio się ubierać, zachowywać i mieć odpowiednie podejście do potencjalnego klienta. Często to zachowanie określonego sprzedawcy ma wpływ na to, czy klient zdecyduje się na kupno danego produktu, czy też nie. Dlatego też sprzedawca powinien być uprzejmy, chętny do pomocy i powinien potrafić porównać do siebie dwa modele samochodu, aby ostatecznie móc doradzić któryś z nich klientowi. Nie powinien być przy tym nachalny.

Artykuł opracowano wspólnie z firmą vsklep.com – części do Volvo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>