W ramach swojej przestrzeni coworkingowej musisz równocześnie pracować nad stworzeniem społeczności coworkingowej online. Podczas gdy wiele przestrzeni koncentruje się na tworzeniu społeczności w realu poprzez organizację różnego rodzaju spotkań face to face – nie jest to jedyny aspekt społeczności, o który należy zabiegać.
Powinieneś również korzystać z mediów społecznościowych i innych narzędzi online, aby rozwijać relację w tej społeczności. Dzięki temu nie będziesz musiał polegać na stałych i regularnych, oficjalnie organizowanych wydarzeniach, aby budować zintegrowaną społeczność coworkingową.
Oto kilka porad dotyczących budowania społeczności online, do których inspirację zaczerpnęliśmy bacznie obserwując metody citydesk.pl oraz innych coworkingowych społeczności w Polsce i za granicą.
Twoja społeczność coworkingowa online powinna obejmować obecność na wszystkich głównych platformach społecznościowych!
1. Zbuduj grupę na Facebooku
Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić, aby rozwijać społeczność coworkingową, jest wykorzystanie Facebooka na swoją korzyść. Stwórz grupę na Facebooku specjalnie dla członków swojej przestrzeni coworkingowej, która jest oddzielona od strony Facebooka w przestrzeni coworkingowej. Pozwoli to członkom na interakcję w dowolnym momencie. Możesz zachęcić członków do dzielenia się celami, problemami i wiadomościami.
2. Działania na innych grupach Coworkingowych na Facebooku
Twoje strategie rozwoju społeczności dla coworkingu nie muszą koncentrować się wokół twojej konkretnej przestrzeni. Rozważ dołączenie do niektórych krajowych i międzynarodowych grup na Facebooku poświęconych coworkingowi, takich jak np. Coworking Worldwide. Pozwoli ci to dołączyć do istniejącej społeczności tych, którzy kochają coworking. Dołączenie do grupy coworkingowej pomoże Ci:
- być na bieżąco z trendami i wiadomościami
- uzyskać porady
3. Utwórz konto Instagram i hashagi
Twoja społeczność coworkingowa online powinna również obejmować Instagram, umożliwiając członkom wizualne dzielenie się doświadczeniami. Chociaż nie możesz utworzyć grupy coworkingowej na Instagramie, możesz utworzyć oficjalne konto dla swojej przestrzeni coworkingowej i używać jej do śledzenia członków i zachęcania ich do do śledzenia Twoich wpisów. Co najważniejsze, utwórz hashtag lub zestaw hashtagów, aby członkowie mogli łatwo udostępniać sobie obrazy z pracy, a nawet swojego życia.
4. Użyj Twittera
Twoja coworkingowa społeczność internetowa powinna również korzystać z Twittera, ponieważ jest to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Twoje podejście do korzystania z Twittera będzie podobne do tego na Instagramie, chociaż treść będzie inna. Pamiętaj, aby utworzyć hashtag dla swojej przestrzeni coworkingowej.
5. Przedstaw nowych członków
Jednym z ważnych aspektów społeczności coworkingowej jest upewnienie się, że wszyscy znają wszystkich pozostałych członków. Aby pomóc im w tym, poświęć trochę czasu na wprowadzenie nowych członków za pośrednictwem stron mediów społecznościowych. Pomoże to nowym członkom zaaklimatyzować się i poznać nowych ludzi.