Każdy biznes wymaga uwagi, nawet ten prowadzony online. Jeśli ktoś myśli inaczej, powinien zweryfikować swoje podejście. Prowadząc np. sklep internetowy – czy będzie to na terenie miasta Gdynia, czy też miasta Rumia, albo jakiegokolwiek innego – musimy do niego „podejść” w taki sam sposób, jak do sklepu prowadzonego stacjonarnie. Jedynie narzędzia prowadzenia mogą być różne. Samo zaangażowanie jest jak najbardziej wymagane w każdym wypadku. Ale nie tylko zaangażowanie daje jaką taką gwarancję powodzenia naszego biznesu.
Co należy zrobić w kierunku powodzenia?
Jest pewna subtelna różnica w prowadzeniu sklepów online, oraz stacjonarnego. Ktoś może pomyśleć, że np. do sklepu stacjonarnego, trzeba po prostu dojechać, do internetowego – już nie. Oczywiście tak, pod warunkiem, że taki sklep mamy we własnym mieszkaniu. No, bo skoro jest to sklep, musimy czymś handlować. „Pół biedy”, jeśli nasz asortyment to np. karty pamięci. A co, jeśli ktoś handluje sprzętem AGD? Nawet, jeśli w przeważającej ilości jest to drobne AGD, miejsca w mieszkaniu może szybko zabraknąć. Należy wynająć jakiś lokal. I co? Także trzeba do niego dojechać. Więc już nie chodzi o sam dojazd. Taką subtelną różnicą w prowadzeniu tych dwóch typów sklepów, może być forma ich reklamy. Chodzi o to, aby ludzie dowiedzieli się, że mamy taki sklep i chcemy zaoferować wszystkim świetny asortyment.
Jak to zrobić?
Narzędzia reklamy dla sklepów internetowych
Jednym z najważniejszych, powinno być pozycjonowanie stron, które posiadamy i chcemy jakoś podnieść w rankingu Google. Co to oznacza? Ano to, że w żadnym wypadku nie należy zapominać o tej podstawowej zasadzie reklamy w internecie (więcej na ten temat na stronie http://www.midasmedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/).
Każde pozycjonowanie stron internetowych podnosi ich pozycję na liście wyszukiwania i sprawia, że takie strony są częściej odwiedzane przez potencjalnych klientów niż te, które nie były nigdy pozycjonowane. I nie ma tu wielkiego znaczenia, czy pozycjonowanie stron www przeprowadza się w oparciu o słowa kluczowe z działalności (nazwy, opisu itp.) naszej firmy, czy też asortymentu jakim handlujemy. Często zdarza się tak, że nawet same opinie mogą podnosić nas w rankingu na stronie wyszukiwania oczywiście pod warunkiem, że są to opinie pośrednio imienne.
Internet nie zapomina
Trzeba jednak bardzo się starać, aby te opinie były jak najbardziej pozytywne, ponieważ internet nie zapomina. Jeśli dostanie się nam jakaż negatywna opinia, będzie krążyć wokół naszego sklepu, niczym czarna chmura. Klienci nie widzą nas bezpośrednio tak, jak to się dzieje w sklepach stacjonarnych.
Nie widzą także namacalnie towaru, jakim handlujemy. Większość ludzi w dzisiejszych czasach uważa, że fotografia cyfrowa wcale nie musi być wiarygodna. Mamy czas nowoczesnych technologii, programów, dlatego sama fotografia straciła już na wiarygodności. Wrzucając na naszą stronę zdjęcia np. lodówek do sprzedania, klient nie musi wierzyć w ich realne istnienie. To dlatego pozytywne opinie są tak bardzo ważne dla każdego sklepu internetowego.