Usługa płatności cyklicznych jest łatwa do skonfigurowania i przyjazna dla użytkowników. Warto więc pomóc swoim klientom zapoznać się z nią i zaprezentować jako przyjazną opcję. Jedną z możliwości, które na to pozwalają jest okres próbny dla takich płatności cyklicznych, aby mogli się z nimi bliżej zapoznać i w pełni poznać wynikające z nich korzyści.
Opcja pakietów
Zanim jednak do tego dojdzie należy określić, jakie produkty, usługi i wsparcie będą grupowane jako oferta pakietów związanych z płatnościami cyklicznymi. Najbardziej skuteczne programy subskrypcyjnych oferują nie tylko jeden typ rozwiązania dla wszystkich programów, ale kilka poziomów usług pakietowych. Pomyśl o tym, oferując podstawowe, dodatkowe, a później po okresie próbnym – płatne pakiety swoim klientom. Aby wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom trzeba się postarać o to, by wyjść do nich z ofertą dostosowaną do indywidualnych potrzeb i preferencji.
Przykładowy pakiet płatności cyklicznych
Na przykład, myjnia samochodowa może utworzyć grupę “podstawowych” płatności cyklicznych, oferując swoim klientom takową płatność w wysokości 30 zł / miesiąc. Bonusowy pakiet może zawierać nie tylko samo mycie samochodów, ale też czyszczenie ogumienia i woskowanie za 50 zł / na miesiąc. Pakiet “Premium” może składać się z wszystkich wyżej wymienionych korzyści plus odkurzanie wnętrza samochodu za 70 zł/ miesiąc. Dzięki temu będziesz w stanie określić zainteresowania swoich klientów, a jednocześnie drastycznie zwiększać lojalność klientów i docierać do jeszcze większej satysfakcji z ich strony z racji otrzymywania wysokiej jakości usług.
Dlatego właśnie warto zaproponować płatności cykliczne „na próbę”
Jeśli współpracuje się z rzetelnym dostawcą rozwiązań płatniczych to tym bardziej ma sens i wzbudza wiarygodność firmy w oczach klientów. Istnieje wiele firm które oferują takie opcje płatnicze, ale jednym z najbardziej popularnych jest niezmiennie PayPal. To globalnie uznany dostawca rozwiązań płatniczych, które oferuje kompleksowe pakiet subskrypcji usług rozliczeniowych, które stanowią idealne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Łatwość użytkowania
Konfiguracja programów subskrypcyjnych pozwala na to, by łatwo określić częstotliwość, czas trwania i opcjonalne okresy próbne. Po wybraniu usługi rozliczeniowej w ramach takiej subskrypcji, musisz skonfigurować swój program dostosowując go do potrzeb indywidualnego klienta. Następnie, trzeba odpowiedzieć na następujące pytania w odniesieniu do swojego programu, w szczególności na takie jak:
- Jak często chcę rozliczać moich klientów? W sposób miesięczny? Co tydzień? Dwutygodniowy? Rocznie?
- Kiedy subskrypcja dla klientów wygaśnie? Czy polegać będzie na automatycznym odnowieniu i klienci zyskają wybór powrotu do programu kontynuowania subskrypcji?
- Czy chcę zaoferować okres próbny swoim klientom, by wzbudzić zainteresowanie ofertą? Jeśli tak, co dokładnie będzie wchodzić w takie płatności cykliczne i na jak długo?
Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów oczywiście też nie zapomnij o odpowiednim poinformowanie obecnych i potencjalnych klientów o swojej nowej opcji płatności i możliwości skorzystania z okresu próbnego, aby wysiłek włożony w jego przygotowanie nie poszedł na marne.