Koszty utrzymania kancelarii adwokackiej – czy rzeczywiście są aż tak wysokie?

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Zakładając kancelarię adwokacką, musimy być oczywiście przygotowani na niemałe koszty. Czy są one jednak tak wysokie, jak się powszechnie uważa? Czy są rzeczy, na których na początku możemy oszczędzić?

Nie oszczędzajmy na bezpieczeństwie

Są jednak takie sprawy, na których oszczędzać nie warto. Nawet jeśli dopiero zaczynamy. Taką rzeczą jest bez wątpienia bezpieczeństwo – przede wszystkim naszych danych. Musimy pamiętać, że adwokat to zawód, który opiera zaufaniu. Powinniśmy zadbać więc o zabezpieczenia – zarówno te realne, jak i wirtualne. Takie rzeczy jak sejf, programy antywirusowe czy zabezpieczenie sieci komputerowej może nie są tanie, ale na tym akurat oszczędzać nie powinniśmy.

Biuro – niekoniecznie w centrum

Jednym z największych kosztów utrzymania kancelarii jest bardzo często wynajęcie biura. I tu jest pole do pewnych oszczędności. Bardzo często dopiero otwierające się kancelarie wynajmują biura w prestiżowych lokalizacjach. A to oczywiście kosztuje. Czy więc nie lepiej wynająć na początku biuro nieco oddalone od centrum? Faktem jest, że dla niektórych klientów prestiżowy adres może mieć znaczenie. Jeśli jednak tak bardzo na tym na nie zależy, lepiej wynająć tańsze biuro. W największych miastach możemy w ten sposób zaoszczędzić kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. A jeśli naprawdę zależy nam na dobrym adresie na wizytówce, możemy skorzystać z usług biura wirtualnego.

Czy biuro to konieczność?

usługi prawneNa całym świecie coraz popularniejsza jest telepraca. Polega ona na tym, że nie pracujemy w tradycyjnym biurze, a raczej w domu czy przestrzeni coworkingowej. Ze współpracownikami czy klientami kontaktujemy się natomiast internetowo lub telefonicznie. Współczesne komunikatory bardzo ułatwiają zresztą ten model pracy. Czy do dobre rozwiązanie dla kancelarii? Jeśli dopiero startujemy, to oczywiście można to przemyśleć. Lecz gdy przybywają klienci i jest coraz więcej wrażliwych dokumentów, to tradycyjne biuro jest coraz bardziej potrzebne. No i często niezbędne są też po prostu pomieszczenia, by porozmawiać z klientami. Spotykanie się z nimi w restauracjach, kawiarniach czy biurach na godziny może być czasem wygodne, ale w dłuższej perspektywie raczej to się nie sprawdzi. Można natomiast zlecać niektóre zadania pracownikom zewnętrznym, zamiast zatrudniać ich na stałe. Na przykład jeśli potrzebujemy regularnych tłumaczeń, lepiej będzie znaleźć współpracownika, niż zatrudnić kogoś na etat. Możemy dzięki temu znacznie ograniczyć koszty utrzymania kancelarii.

Oszczędzić na drukowaniu i artykułach papierniczych?

Gdy pracujemy z bardzo dużą ilością danych, to możemy być zaskoczeni, jak dużo możemy zaoszczędzić, ograniczając drukowanie czy korzystanie z różnych artykułów papierniczych. Zasadą współczesnych ekologicznych firm, jest to, aby drukować jak najmniej, stawiając na elektroniczny obieg dokumentów. Z nie wszystkich papierowych akt możemy zrezygnować, ale jeśli wyeliminujemy jakąś część, to i tak możemy sporo zaoszczędzić – nie tylko na samym drukowaniu, ale też na ich składowaniu.

Artykuł opracowano wspólnie z firmą https://kataga.pl/, zaopatrującą kancelarie adwokackie i komornicze w materiały biurowe.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>