Jeśli jesteś w branży wystarczająco długo, prawdopodobnie wiesz wystarczająco dużo o fotografii, aby zarobić na tym trochę pieniędzy. Ten artykuł zawiera przegląd działalności w zakresie fotografii produktowej, a inspiracją do jego stworzenia stał się profil firmy https://playcolors.pl/.
Dlaczego fotografia produktowa?
Ma wysoką częstotliwość powtarzania: gdy sprzedawca zatrudnia Cię do sfotografowania kolekcji produktów, rzadko jest to jednorazowy projekt. Jeśli wykonasz dobrą pracę, zostaniesz ponownie wezwany, gdy otrzymają nowy produkt.
Elastyczność: ponieważ ci klienci są w przestrzeni e-commerce, nie mają nic przeciwko przesyłaniu produktu do fotografii. Możesz więc umawiać się z klientami w całym kraju.
Jakiego sprzętu potrzebujesz?
Poza aparatem i statywem reszta sprzętu potrzebnego do fotografowania produktu jest minimalna i nie kosztuje wiele. To kolejny powód, dla którego to dobry interes. Oto kilka sugestii dotyczących sprzętu. Uwaga: te elementy służą do wykonywania zdjęć produktów w konfiguracji, która jest wystarczająco mała, aby pozostawić ją w rogu pokoju lub garażu.
Aparat fotograficzny
W przypadku zdjęć internetowych, które są robione w kontrolowanym środowisku oświetleniowym, nie potrzebujesz większości funkcji dostarczanych wraz z drogimi aparatami. Ponieważ fotografujesz z bliska, wszystko, czego potrzebujesz, to aparat, który pozwala kontrolować przysłonę, aby skupić się na całym produkcie. Każda DSLR pozwoli Ci to zrobić. Jeśli nie masz lustrzanki cyfrowej, model taki jak Nikon D3400 będzie jak najbardziej w porządku.
Tło
Kup biały papier polistyrenowy ze sklepu z nadrukami lub wyrobami rzemieślniczymi, użyj drewna, aby zrobić stojak DIY. Nie zapomnij o oświetleniu i blendach, które pomagają skierować światło na produkt. Może to być przydatne lub nie, w zależności od rodzaju fotografowanego produktu. W przypadku elementów odblaskowych, takich jak metal i szkło, są one pomocne w minimalizowaniu odbić i kontroli światła.
Obiektywy
Podstawowy zestaw 18-55 mm jest wystarczający w odniesieniu do większości produktów. Jeśli fotografujesz produkt o szerokości mniejszej niż 1 cm, rozważ zakup obiektywu makro. Poza tym, 18-55 mm na pewno się sprawdzi. W przypadku handlu elektronicznego lub katalogu ten poziom szczegółowości i jasności jest wystarczający.
Inne
Powyższe informacje przedstawiają podstawowe elementy, z którymi już możesz zacząć działać w branży fotografii produktowej. Istnieją jednak również i inne standardowe sprzęty podobne do tych, które mogą być dla Ciebie bardziej odpowiednie. Liczy się research i osobiste dopasowanie, a ponieważ istnieje nieograniczona oferta aparatów, świateł i innych dodatków czasem niezbędna jest metoda prób i błędów, aby ostatecznie znaleźć zestaw idealny.
Wskazówka na koniec: aby stworzyć portfolio, sfotografuj kilka rzeczy wokół siebie – książki, ubrania, akcesoria – na białym tle. To dobry początek, a jeśli wyniki będą zadowalające możesz już uderzać do potencjalnych zleceniodawców.
Podobne artykuły w naszym serwisie:
https://www.ta-praca.pl/charakteryzuje-praca-sprzedazy/