Instagram jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się portali. Służy on przede wszystkim do publikowania zdjęć oraz relacji, dzielenia się przeżyciami i pięknymi widokami. Poza właściwościami prywatnymi, może służyć także do celów marketingowych. Wiele celebrytów wykorzystuje ten środek przekazu w celu zarobku. Wiele firm ceni sobie promowanie swoich produktów właśnie w ten sposób. Znane osoby często udostępniają linki do danych marek bądź sklepów w Instagram opis profilu. Według statystyk z portalu korzysta blisko 5mln osób. Najliczniejszą grupą zainteresowanych są młodzi w wieku do 24 roku życia. Są to więc osoby, które kształtują swój styl, dzięki czemu są grupą odbiorców najbardziej pożądaną, gdyż są najbardziej podatni na reklamę i chwyty marketingowe.
Korzystanie ze wszystkich funkcji Instagrama jest możliwa wówczas gdy posiadamy aktywne kontro. W celu rejestracji niezbędne jest posiadanie adresu e-mail, numeru telefonu lub konta na Facebooka. Proces aktywacji konta jest szybki i bezproblemowy. Po niespełna pięciu minutach jesteśmy posiadaczami zindywidualizowanego profilu. Chcąc wzbogacić i wzbudzić zainteresowanie obserwatorów należy uzupełnić go o następujące elementy:
- Instagram opis profilu – krótka notka mająca na celu przedstawienie treści publikowanych przez nas na stronie. Atrakcyjny opis to gwarancja licznego grona odbiorców
- link do innych kont na portalach społecznościowych, bloga – aktywny link przenosi bezpośrednio na daną stronę
- zdjęcie profilowe
- krótki opis pod nazwą użytkownika – zazwyczaj miejsce zamieszkania, wiek
Korzystanie z platformy Instagram jest przyjemne, głownie przez wzgląd na ilość możliwości, które są nam zapewniane. Do najbardziej przydatnych należą:
- filtry do zdjęć – sprawiają, że nasze relacje i zdjęcia wyglądają niesamowicie i to wszystko bez konieczności instalacji kolejnej aplikacji
- możliwość dostrajania fotografii – w zakładce edycja możliwa jest zmiana jasności, nasycenia bądź ciepła danego zdjęcia
- oznaczanie miejsc – każde zdjęcie może zostać przypisane do danej lokalizacji. Dzięki tej funkcji obserwatorzy mogą wiedzieć, gdzie dane widoki się znajdują i sami je odwiedzić
- wiadomości – portal umożliwia nam wysyłanie prywatnych wiadomości do wszystkich użytkowników
- oznaczanie – jest przydatne szczególnie podczas promowania marek