Dlaczego warto założyć sklep online?

dlaczego-warto-zalozyc-sklep-online_800x450Wiele osób zastanawia się nad założeniem własnej działalności gospodarczej. Biznes może przyjmować jednak rozmaite formy i osoby na początku swojej przygody z przedsiębiorczością nie zawsze wiedzą, czego się spodziewać, ani czy dane rozwiązanie ma szansę się sprawdzić w ich przypadku.

Dla młodych biznesmenów, którzy dopiero próbują wejść na rynek, dobrym rozwiązaniem może się okazać założenie sklepu internetowego. Dlaczego i kiedy się to opłaca? O tym opowiemy poniżej.

Sklep internetowy – jedna z najpopularniejszych obecnie form robienia zakupów

Jak podają badania statystyczne, już ponad 60% internautów decyduje się na regularne robienie zakupów online. Można to wyczytać w raportach GUS za 2020 rok. Odsetek ten systematycznie rośnie, a na przestrzeni ostatnich 4 lat zwiększył się aż o 20%, sprawiając, że zakupy online stały się jedną z najpopularniejszych form robienia zakupów.

Duży wpływ na popularyzację tego modelu zakupowego miała w ostatnim czasie bez wątpienia pandemia koronawirusa oraz wprowadzone w jej trakcie restrykcyjne ograniczenia w kontaktach społecznych. Ludzie musieli izolować się od świata, a przy tym nie chcieli rezygnować z zakupów. W takiej sytuacji sklepy internetowe stały się wręcz idealnym rozwiązaniem.

Pierwotne szacunki mówiły o tym, że polski rynek e-commerce w ubiegłym roku miał osiągnąć poziom 70 miliardów złotych. Przez COVID-19 rozrósł się jednak znacznie mocniej, osiągając wartość 100 000 miliardów złotych. I wciąż się rozwija.

Korzyści ze stworzenia sklepu online

O tym, że warto prowadzić własny biznes w sieci przekonuje wielu specjalistów. Można o tym poczytać choćby na stronie: AdrianKolodziej.pl.

Dlaczego warto założyć sklep online? Podstawową korzyścią są względy finansowe. Stacjonarny lokal generuje olbrzymie koszty, związane z czynszem, remontami lub adaptacją przestrzeni, opłatami za media oraz niejednokrotnie kosztów zatrudnienia pracowników.

W przypadku sklepu online w zasadzie znika większość tych rachunków. Koszty sklepu internetowego to najczęściej wydatek związany ze zbudowaniem witryny oraz zakupem domeny. Nie ma czynszu i faktur za utrzymanie lokalu dla biznesu, a to pozwala zoptymalizować wydatki.

Zdarza się nawet, że osoby, zakładające sklepy online, nie muszą wynajmować przestrzeni magazynowej dla sprzedawanych towarów. Wystarczy skorzystać z modelu dropshippingowego. Wówczas wszystkie przedmioty zakupione przez klientów w sklepie są wysyłane do odbiorców wprost z magazynu hurtownika w obrandowanych sklepowymi znakami opakowaniach.

Sklep online można prowadzić z dowolnego miejsca, jeśli tylko ma się dostęp do Internetu. Znika zatem konieczność spędzania wielu godzin w jednej, sklepowej przestrzeni. Znacząco ułatwia to prowadzenie firmy oraz sprawia, że z tego rozwiązania mogą korzystać również osoby z różnych względów preferujące pracę zdalną.

Nie zapominajmy również o tym, że e-commerce daje większy zasięg działań sprzedażowych. Sklep stacjonarny służy przede wszystkim klientom z najbliższej okolicy. Z ofertą sklepu internetowego można dotrzeć do klientów z innego miasta, województwa lub nawet kraju. Daje to olbrzymie możliwości, by sprzedawać więcej i rozbudowywać widoczność swojej marki na szerokich rynkach.

Promocja sklepów bywa niezmiernie zróżnicowana. Można korzystać z opcji bezpłatnych lub płatnych, by dotrzeć do odpowiednich grup odbiorców. Wiele narzędzi pozwala nawet na targetowanie treści, przez co ma się pewność, że reklamuje się swoje produkty lub usługi wśród osób, zainteresowanych daną tematyką i branżą.

Sklepy online – nowoczesna przedsiębiorczość i solidne zyski

Sklepy internetowe zyskują na popularności wśród przedsiębiorców. Niektórzy decydują się na rozszerzenie przy ich pomocy kanałów sprzedażowych. Inni przenoszą całą swoją firmę do sieci, by obniżyć koszty, zoptymalizować czas potrzebny na realizację zadań oraz zwiększyć zasięg sprzedażowy swoich towarów.

Z tej opcji mogą korzystać doświadczeni przedsiębiorcy, ale też osoby nowe na rynku, które dopiero chcą przetestować swoje pomysły. Im e-commerce pozwala obniżyć koszty i wkład własny, niezbędny do tego, by zacząć prowadzić własny biznes.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>