Firmy w Polsce otwierają się na nowoczesne, innowacyjne rozwiązania. W tym celu wykorzystuje się m.in. systemy ERP i CRM, które są przydatne nie tylko w usprawnieniu pracy całego zespołu, ale również zarządzaniu relacjami z klientem, odbiorcą oferowanych przez nas usług bądź produktów. Ponadto wpływają one bardzo pozytywnie na poprawę zaufania i wizerunku firm oraz ich lepszy obrót. Warto dokładnie przyjrzeć się temu zjawisku, ponieważ jest to kolejny krok do rozwoju polskich przedsiębiorstw.
Korzyści wynikające z nabycia systemu CRM
Głównym celem tego oprogramowania jest polepszenie i usprawnienie kontaktu z klientami oraz odpowiadanie na ich potrzeby. Pomaga firmom w utrzymaniu tych, którzy już korzystają z naszych usług oraz pozyskaniu nowych odbiorców. Jest to możliwe dzięki umiejętnemu dopasowaniu strategii biznesowej do konkretnego klienta.
System CRM skupia dane wszystkich klientów w jednym miejscu. Jest to ogromne usprawnienie w wyszukiwaniu wszelkiego rodzaju informacji, które dodatkowo możemy dopasować do naszych preferencji, aby jeszcze szybciej poruszać się w programie. Usługa ta pozwala nam na prosty i szybki podgląd dokonanych transakcji z naszym odbiorcą, jego danych kontaktowych czy zysków i kosztów sprzedaży.
CRM pomaga nam w przejściu przez cały proces współpracy z odbiorcami. Historia dokonanych operacji oraz przeprowadzone analizy ułatwiają zbudowanie całej kampanii, od obsługi przedsprzedażowej, przez zawarcie transakcji i udzielanie pomocy klientom w późniejszym etapie, aż wreszcie po wzbudzenie zaufania, które jest najważniejszym, a zarazem najbardziej zaawansowanym punktem.
Bardzo mocną stroną tego programu jest znaczna poprawa jakości obsługi klientów oraz zmniejszenie jej kosztów. Wynikają one nie tylko z uporządkowania danych, ale również bardzo łatwej dostępności do systemu. Może z niego skorzystać każdy pracownik, nie tylko z poziomu komputera, ale również mniejszych urządzeń mobilnych.
Dzięki dokładnej wiedzy na temat wartości i poziomu lojalności naszych klientów, otrzymujemy oprogramowanie, które pozwala nam na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a w konsekwencji znaczną poprawę sytuacji finansowej firmy oraz wzmocnienie jej pozycji i prestiżu.
W czym pomoże nam wdrożenie systemu ERP?
Oprogramowanie ERP przynosi korzyści na wielu różnych obszarach działania przedsiębiorstwa.
Przede wszystkim docenia się wpływ tego programu na możliwość optymalizacji zapasów. Jest to możliwe przy pomocy lepszej organizacji gospodarki materiałowej, poprzez którą znacznie ogranicza się ich poziom. Dzięki temu nie trzeba również ponosić wysokich kosztów magazynowania.
System ten jest również bardzo dobrą metodą oszczędzania. Jest to zauważalne zwłaszcza w przypadku redukcji nakładów pracy, np. poprzez ograniczenie nadgodzin. Dzięki programom ERP mamy możliwość zobaczenia, jakie jest bieżące i przyszłościowe zapotrzebowanie na materiały. W tym momencie zyskujemy na czasie, co może być bardzo pomocne w negocjacji niższej ceny towaru. Wspomniana redukcja zapasów także pozytywnie wpływa na bilans finansowy firmy.
Podobnie jak oprogramowanie CRM, również i to przekłada się na zwiększenie wydajności pracowników, lepszą organizację wykonywanych obowiązków oraz poprawę poziomu obsługi klientów. Niewątpliwie system ERP usprawnia działalność całego zespołu, co widać np. w wywiązywaniu się z ustalonych terminów oraz warunków współpracy. Zyskujemy wówczas ogromną szansę na to, że zadowolony klient powróci do nas.
Cechą łączącą oba systemy jest również przejrzystość bazy danych. Znajdziemy w niej najważniejsze informacje dotyczące naszej firmy, tj. dane pracowników i kontrahentów, stany magazynów, zrealizowane transakcje, ale również ewidencja łącznej liczby godzin pracy zatrudnionych osób. Skumulowanie danych w jednym miejscu oraz ich regularna aktualizacja to także niemała oszczędność czasu. W programach ERP zadbano o zachowanie całkowitego bezpieczeństwa przechowywanych informacji.
Źródła:
- systemy ERP, system CRM – dostawca oprogramowania