Czaty internetowe na stronach biznesowych – kto tak naprawdę z nami rozmawia?

call-center-2537390_640Bardzo często zdarzają się sytuacje, gdy klienci kontaktują się z firmami poprzez ich strony internetowe. To dobre i wygodne rozwiązanie, dzięki czemu nie trzeba dzwonić czy czekać na połączenie na infolinii. Warto jednak mieć świadomość, że nie zawsze rozmawiają z nami firmowi konsultanci. Na firmowych stronach coraz częściej mamy do czynienia ze sztuczną inteligencją i chatbotami.

Gdy rozmawiamy z konsultantem na stronie firmowej, bardzo często musimy dokładnie opisywać nasz problem, nie zawsze natomiast uda się uzyskać dokładnie tę odpowiedź, która nas interesuje. Nie wszystkie firmy mogą sobie bowiem pozwolić na to, by ich pracownicy przez 24 godziny na dobę byli do dyspozycji klientów. Zdarza się, że przez jakiś czas dostępny jest realny konsultant po drugiej stronie. Często jednak klient nie ma świadomości, że rozmawia ze sztuczną inteligencją po drugiej stronie. Jest to specjalny system, który został tak zaprojektowany, aby odpowiadać na najczęstsze problemy i zadawane pytania. Możemy jednak zetknąć się z sytuacją, gdy będziemy kompletnie niezrozumiani. Chatboty na stronach internetowych są jednak sukcesywnie rozwijane i ulepszane, dzięki czemu z biegiem czasu zapewne będą obsługiwały klientów coraz sprawniej.

Nowoczesne rozwiązania w komunikacji z klientami

Właściwa, szybka i bezproblemowa komunikacja na linii klient – firma to ważny aspekt prowadzenia praktycznie każdej działalności. Nowoczesna firma musi zdawać sobie sprawę, że konieczne jest nieustanne usprawnianie komunikacji i dostosowywanie się do ciągle zmieniających się trendów i standardów. Coraz więcej klientów decyduje się bowiem na pisanie na komunikatorach zamiast na dzwonienie na infolinię czy do biura obsługi klienta. Kontakt telefoniczny bywa zawodny między innymi dlatego, że nie zawsze jest możliwość nagrania rozmowy. W przypadku pisania na komunikatorach i firmowych chatach cały zapis rozmowy zostaje natomiast do dyspozycji klienta. Ma więc on o wiele większą możliwość w razie kłopotów z dochodzeniem swoich praw. Inwestycja w sprawny system call center będzie więc przydatna w każdej firmie, której zależy przede wszystkim na dobrej i profesjonalnej obsłudze klienta.

Jak działa nowoczesny system contact center?

System contact center to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które obejmuje szereg kanałów komunikacji z klientami. Do wyboru mamy obsługę połączeń telefonicznych, usprawnienie i przyspieszenie tych połączeń, a także wszelkie inne rozwiązania i kanały, którymi klienci próbują skontaktować się z firmą. Wybór rozwiązań z roku na rok jest coraz większy, właściciele firm zdecydowanie mają więc z czego wybierać. Zanim jednak zdecydujemy się na konkretne rozwiązanie, warto najpierw ustalić swoje indywidualne potrzeby, a także dopasować rozwiązania telekomunikacyjne do rodzaju działalności. Nieco innych rozwiązań potrzebują firmy, które zajmują się telemarketingiem i nawiązywaniem relacji z nowymi klientami. Innych opcji potrzeba natomiast w firmach, gdzie sprawnie działają biura obsługi klienta czy działy reklamacyjne. Inwestycja w dobry system contact center zawsze jest trafionym i sprawdzonym wydatkiem. Bardzo szybko można bowiem zauważyć pierwsze pozytywne efekty wdrożenia nowoczesnych rozwiązań.

Opracowano wspólnie z Thulium.com

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>