Czas rzucić picie dla pracy, bliskich i siebie? Wiemy, co Ci pomoże!

employee-rejecting-alcohol_1208-60

Czy chcesz rzucić picie? Nawet gdy już to zrobisz, możesz popaść w schematy zaprzeczania lub uzasadnienia, dlaczego jeden lub kilka drinków jest w porządku. Rezygnacja z alkoholu nie jest łatwa. Rezygnacja z uzależnienia stanowi dla każdego duże wyzwanie, niezależnie od tego, jak długo zmagają się z nałogiem lub jak intensywne jest uzależnienie. Ale jest dobra wiadomość. Jeśli zdecydowałeś się rzucić picie, możesz to zrobić. Jeśli alkohol stał się problemem w Twoim życiu, skup się na korzyściach z jego porzucenia.

Oto kilka praktycznych porad dotyczących samopomocy, które mogą pomóc ci lub komuś kogo kochasz, przejść przez nałóg alkoholowy:

* Skonsultuj się z lekarzem
* Unikaj pokus
* Zdecyduj, że zrezygnujesz z picia
* Nagradzaj swoje postępy
* Uważaj na objawy odstawienia
* Zainwestuj w alkomat z https://sklep-alkomaty.pl/ bądź innego dobrze wyposażonego e-sklepu.

Skonsultuj się z lekarzem

Podczas rzucania alkoholu możesz być narażony na problemy medyczne. Najlepszym sposobem na to, aby upewnić się, że nie będziesz cierpiał z powodu jakichkolwiek niepożądanych medycznych niespodzianek, jest usiąść z lekarzem i porozmawiać o swoim planie. Twój lekarz może zaproponować lek, który może pomóc w ograniczeniu objawów odstawiennych lub zalecić stosowanie witamin lub suplementów, które pomogą ci w czasie zdrowienia.

Przenieść postanowienie na papier

Z pewnością cały czas powtarzasz sobie powody, dla których pijesz, i powody, dla których powinieneś przestać. Przelanie tych myśli na papier często pomaga nie tylko umocnić decyzję o rzuceniu nałogu, ale także służy jako przypomnienie, jeśli zastanawiasz się nad zejściem na złą drogę.

Po prostu wyjmij kartkę papieru i przeprowadź analizę kosztów i korzyści. Ćwiczenie to jest wykorzystywane w wielu aspektach życia i biznesu, a jego prostota polega na wartości. Podziel kartkę na cztery ćwiartki: koszty picia, koszty nie picia, korzyści płynące z picia i zalety nie picia.

Oto przykłady:

* Picie było jednym z powodów, dla których nie poszedłem do pracy.
* Ktoś, na kim mi naprawdę zależy, przestał być przy mnie z powodu mojego picia.
* Kiedy budzę się i nie pamiętam ostatniej nocy, wpadam w depresję.
* Musiałbym znaleźć nowy sposób radzenia sobie z niektórymi problemami, których unikam.
* Byłbym zdrowszy.
* Mógłbym spędzać więcej czasu z moimi dziećmi.
* Byłabym bardziej wydajny w pracy.
* Pomiędzy tym, co wydaję na alkohol, a tym, co robię, kiedy jestem odurzony, zaoszczędzę sporo pieniędzy.

Przemyśl każde pytanie i napisz od trzech do pięciu zdań na ten temat. Staraj się być tak szczery, jak tylko potrafisz. Jeśli tak zrobisz, najprawdopodobniej ten kawałek papieru będzie drogowskazem na drodze do wyzdrowienia.

Unikaj pokus

Od dłuższego czasu dobrze się bawisz używając alkoholu. W tym czasie znalazłeś miejsca, które lubisz, a niektóre z tych miejsc serwują alkohol. Utrzymywałeś także relacje i przyjaźnie oraz tworzyłeś nowe pod wpływem. Niektóre z tych relacji dotyczą osób, z którymi pijesz. Będziesz musiał uczciwie ocenić, czy jesteś w stanie pójść do każdego z tych miejsc i być blisko każdego z tych ludzi i nie ulec pokusie picia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>