Małe firmy mają niewielkie wymagania, choć nie jest to regułą. Zazwyczaj wszystko zależy od samego przedsiębiorcy. Jeśli przedsiębiorca chciałby mieć duże biuro, to pomimo tego, że jego firma jest mała, nic nie stoi na przeszkodzie, aby tak właśnie się stało. Gdyby jakiś przedsiębiorca chciał wynająć biuro, także nic nie stoi na przeszkodzie. Każdy początkujący biznesmen powinien umieć liczyć – szczególnie wydatki. Przy bagatelizowaniu tego typu zachowań, może dochodzić do nieprzyjemnych sytuacji.
Co jednak zrobić, gdy brakuje funduszy na ewentualny zakup potrzebnej przestrzeni biurowej? Różni ludzie mają różne zachowania w takich sytuacjach. Jedni biorą kredyty, inni wspomagają się pożyczkami od rodziny czy przyjaciół. Ale czy od razu trzeba wydawać krocie, aby mieć się gdzie podziać z firmowymi dokumentami? Raczej nie. Są inne, sprawdzone sposoby na to, aby mała firma mogła spokojnie pracować i nie martwić się o rzeczy, na które nie ma przecież wpływu. Chodzi oczywiście o ceny nieruchomości.
Co zatem przedsięwziąć, aby „mieć ciastko i zjeść ciastko”?
Wyjątkowych okazji jest na rynku wiele, jednak trzeba dobrze się rozejrzeć, aby trafić tę najlepszą i naprawdę wyjątkową. Wszelkiego rodzaju biura do wynajęcia są dostępne zazwyczaj w ogłoszeniach, czy na stronach internetowych. Ale czy przedsiębiorcy chcą korzystać z tych informacji?
Na pewno tak. Wielu właścicieli małych firm dobrze wie, że wynajęcie lokalu pod biuro t bardziej atrakcyjna oferta, niż zakup całej nieruchomości. Oczywiście, jeśli kogoś stać, może zakupić lokal, lub całą nieruchomość. Z jednej strony będzie to inwestycja, z drugiej zamrożone zasoby, których raczej nie da się szybko odzyskać. Czy jednak dany przedsiębiorca będzie się tym przejmował? Życie uczy, że zacznie się przejmować zamrożonymi zasobami, kiedy fundusze doraźne będą szybko topniały.
Wynająć, czy kupić?
Każdy powinien sam sobie odpowiedzieć na to pytanie. Nie trzeba przekonywać się tym, że jeśli zakupimy biuro – to przecież i opłaty będą mniejsze. W końcu za wynajem trzeba płacić i to często słono. Niestety. Nic bardziej mylnego. Lokal zarówno własnościowy, jak i nie, trzeba opłacać. Są to oczywiście opłaty czynszu oraz wszelkich mediów.Lokal własnościowy opłacamy my – jeśli już go kupimy. Lokal wynajęty także – jest to często dopłata do czynszu, który uzgodnimy z właścicielem lokalu. I dlatego tak ważne jest, aby wynajmować od profesjonalistów, a nie gdzieś pokątnie. Wtedy opłaty za wynajęty lokal mogą się mocno kumulować.