Na naszą wydajność w pracy wpływa całkiem sporo czynników. Warto o nich pamiętać szczególnie wtedy, gdy mamy problemy z wykonywaniem obowiązków zawodowych, nie możemy się skupić lub praca idzie nam zdecydowanie wolniej niż kiedyś. Im szybciej namierzymy przyczynę spadku wydajności, tym szybciej wrócimy w nasze dawne tryby. Oto 5 powodów, przez które nasza praca staje się słabsza.
1. Nieergonomiczne miejsce pracy
Jeśli nasze miejsce pracy nie zapewnia nam komfortu i wygody, trudno się dziwić, że czasem już od rana marzymy o momencie, w którym będziemy mogli z pracy wyjść. W pracy biurowej najważniejsze jest wygodne, duże biurko oraz krzesło, które zapewni nam idealne podparcie. Stawiajmy zwłaszcza na modele mebli biurowych, które mają możliwość regulacji wszelkich parametrów. Dzięki temu bez problemu będziemy mogli dopasować je do indywidualnych potrzeb.
2. Kiepskie warunki lokalowe
Wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważny jest dobry lokal, świetnie prezentująca się siedziba. Kiepskie warunki przekładają się często na kiepską pracę pracowników. Warto wiec zrobić choć niewielki remont, aby odświeżyć wnętrze i sprawić, że stanie się bardziej eleganckie i estetyczne. Jeśli chcemy szybko wrócić do pracy po remoncie, można zamówić sprzątanie po remoncie warszawa. Wyspecjalizowana firma zadba o to, by szybko wszystko wróciło do normy.
3. Złe oświetlenie
Zarówno światło dzienne, jak i sztuczne mają ogromny wpływ na wydajność pracowników. Im jaśniej i słoneczniej jest we wnętrzu, tym lepiej idzie im wykonywanie codziennych obowiązków. Zadbajmy więc o odpowiednie aranżacje okienne, które będą wpuszczały światło do wnętrza. Sztuczne oświetlenie powinno natomiast być tak dobrane, aby dobrze oświetlało całe pomieszczenie i poszczególne miejsca pracy. Zwracajmy również uwagę na kolor światła – jego barwa powinna być jak najbardziej zbliżona do koloru naturalnego światła.
4. Nadmiar stresu
Nie od dziś wiadomo, że stres blokuje, szkodzi naszemu zdrowiu, spowalnia nasze działania i ogólnie negatywnie wpływa na nasze ciało i psychikę. Jeśli w pracy atmosfera jest kiepska, z pewnością szybko się to przełoży na stres pracowników i ich obniżoną wydajność. Jeśli pracodawca chce, aby zespól pracował sprawnie i wydajnie, powinien zadbać o atmosferę, na bieżąco łagodzić konflikty, traktować pracowników w sposób partnerski, a także zadbać o różne formy pozafinansowego motywowania.
5. Niewłaściwe odżywianie
Na wydajność i efektywność w miejscu pracy może wpływać także nasze odżywianie. Jeśli nie dbamy o to, by na co dzień odżywiać się wartościowo i gotować pełnowartościowe jedzenie, nie ma co się dziwić, że przez cały dzień kiepsko się czujemy. Czasem wystarczy jedynie zmienić dietę na lepszą i zdrowszą, aby nasza wydajność w pracy i samopoczucie w życiu znacznie się poprawiły.