SEO w branży spożywczej – podstawy dla laików

SEO-specialist-shutterstock_476478256

Każdy nowy sklep internetowy staje przed szeregiem wyzwań. Pierwszym z nich jest stworzenie odpowiedniej treści, która przykuje uwagę klientów. O wiele ważniejsze zdaje się jednak same zdobycie nowej grupy odbiorców. Nawet najbardziej korzystna i rzetelna oferta handlowa nie dotrze do odbiorców, o ile nie zadbamy odpowiednio o wyeksponowanie naszej witryny w sieci.

Pozycjonowanie i czemu to takie ważne?

Większość osób kojarzy zapewne to pojęcie, ale w kwestii wyjaśnienia – pozycjonowanie ma zapewnić danej witrynie odpowiednią liczbę odwiedzin. Działania z zakresu SEO sprawiają, że w łatwiejszy sposób przeciętny użytkownik, wpisujący hasło w wyszukiwarkę odnajdzie tam właśnie naszą pozycję. To bardzo istotne, większość osób szuka właśnie pożądanych informacji czy też produktów przy użyciu Google. Jeżeli nasza oferta będzie tam na przykładowo dziesiątej czy też dwudziestej stronie – szanse odwiedzin i zobaczenia jej spadają do zera.

Jak pozycjonować, aby się wybić?

Zajęcie to przypomina wyścig szczurów. W dużym skrócie powinniśmy być lepsi od konkurencji, która posiada te same narzędzia pracy, czasami również większy nakład finansowy. Skuteczne pozycjonowanie zazwyczaj wykonywane jest przez grono specjalistów. Osoba, która zajmuje się stronami www, ma w swoim repertuarze usługi SEO oraz często ludzi zajmujących się tworzeniem odpowiednich tekstów i odnośników do naszej strony.

Pozycjonuje się pod daną frazę. Jeżeli nie jesteśmy hegemonami w branży spożywczej (a zapewne czytając ten mini-poradnik nie jesteśmy), powinniśmy skupić się na frazach, które mogły zostać pominięte przez innych. O czym mowa? Prowadząc sklep ze zdrową żywnością, nie warto skupić się na pozycjonowaniu frazy ,,zdrowa żywność”. To zapewne najczęściej spotykane pojęcie, o które dbają rozwinięte już podmioty na rynku.

Zamiast tego możemy skupić się na danym produkcie (na przykład flagowym dla nas) lub też dodać miejsce działania firmy. Możemy pokusić się również o zmianę poszczególnych członów wyrażenia tak, aby stały się mniej pospolite. Istnieje szansa, że niektórzy wpiszą dane wyrażenie w sposób inny, mniej oczywisty i trafią akurat do nas.

Ciągła praca i dotarcie do odbiorców w inny sposób…

Nie można opierać się na samym pozycjonowaniu, chociaż bez niego raczej ciężko się wybić. Kolejnym kanałem dającym nam dostęp do nowych klientów, są zadowoleni poprzednicy. Rozniosą oni skutecznie informacje o odpowiednim asortymencie czy też oferowanej jakości produktów. Dzięki temu zdobędziemy nowych odbiorców bez większego wysiłku.

Warto zadbać również o swoje miejsce w mapach Google pośród firm oraz w mediach społecznościowych. Umiejętnie poprowadzony marketing zakłada intensywną działalność na portalach takich jak facebook. Możemy również podjąć współpracę z danymi blogami tematycznymi czy też innymi producentami z zakresu działania naszej firmy. Tutaj jednak musimy uważać i we właściwy sposób tworzyć porozumienia. Korzyść ze współpracy musi być obustronna i podobna. Dlatego nie zawsze przyjęcie oferowanej nam pomocy będzie dobrym rozwiązaniem dla naszego nowego biznesu.

Informacji o branży spożywczej dostarczył portal http://przechowalnictwo-zywnosci.eu/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>