Coś dla webmasterów czyli jak powinna wyglądać strona internetowa dla gabinetu stomatologicznego?

banner_ada1

Przed wizytami u dentysty broni się każdy. Nie jest to przyjemny obowiązek, dlatego pacjenci odkładają to na ostatnią chwilę i bardzo rygorystycznie poszukują gabinetów, które spełnią ich oczekiwania. Bardzo często takie poszukiwania rozpoczynają się w Internecie. Im większe zaufanie do firmy wzbudzi strona internetowa, tym większa szansa, że pacjent odwiedzi konkretny gabinet.

Wzbudzić zaufanie

Strony internetowe dla gabinetów stomatologicznych i ogólnie dla branży medycznej powinny charakteryzować się minimalizmem, oczywiście w estetycznym stylu. Podawanie zbyt wielu nic nie wartych informacji wzbudzi w kliencie poczucie, że dany gabinet zajmuje się wieloma rzeczami, tylko nie leczy zębów. Trzeba skupić się na tym, co najważniejsze dla odwiedzającego, czyli na dokładnej ofercie, cenniku i rekomendacjach. Im czytelniejsza forma przedstawienia tych informacji, tym mniejsza szansa, że klient będzie ich poszukiwał przez długi czas. Każdą usługę warto opisać w miłych dla pacjenta słowach – które są bezbolesne, a w ramach których gwarantowane jest znieczulenie. Im mniej pytań będzie miał odwiedzający po przeczytaniu strony, tym lepiej.

Ważne jest również przedstawienie rekomendacji innych osób, które już odwiedziły gabinet, a także firm, które z nami współpracują. Zwłaszcza w przypadku tak nieprzyjemnych zabiegów, ludzie nie lubią czuć się samotni. Wzbudzić zaufanie pomoże również odpowiednia kolorystyka. Branży stomatologicznej i medycznej poleca się stosowanie kolorów niebieskich, zielonych i białych, które działają uspokajająco.

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Klienci lubią wiedzieć, jak będzie wyglądał gabinet stomatologiczny, z którego usług skorzystają. Nie ma więc przeciwwskazań, by im tego nie pokazać. Warto zamieścić na stronie kilka zdjęć o wysokiej rozdzielczości, przedstawiających cały gabinet, sam fotel dentystyczny i całą aparaturę. Niech wyglądają profesjonalnie i bardzo nowocześnie. Najnowszy sprzęt dentystyczny kojarzy się pacjentom z mniejszą dawką bólu, działa więc na nich zachęcająco. Bardzo ważne jest również zamieszczenie zdjęć całej załogi – od lekarzy po recepcjonistki. Ich uśmiechnięte twarze pomogą przekonać do wizyty najbardziej zatwardziałych przeciwników borowania zębów.

Dysponując większym budżetem na zaprojektowanie strony internetowej, można zdecydować się również na wizualizację 3D naszego gabinetu stomatologicznego, by klient mógł dokładnie obejrzeć miejsce ewentualnego zabiegu. Niech poprzez witrynę przejdzie się przez gabinet i obejrzy fotel z każdej perspektywy. Zmniejszymy tym samym jego niepewność, a wchodząc do gabinetu po raz pierwszy, pacjent będzie czuł, że już tu był i jest tu bezpieczny.

Rezerwacja online

Prowadząc gabinet stomatologiczny, nie bójmy się stworzyć również systemu rezerwacji online. Placówki często nie decydują się na taki krok, twierdząc, że pacjenci często nie przychodzą. Nie częściej jednak niż po rejestracji telefonicznej. W razie wątpliwości, zawsze można zadzwonić z potwierdzeniem do klienta. Dzięki temu prostemu zabiegowi, pacjent będzie mógł w każdej, dowolnej dla siebie chwili sprawdzić dzień i godzinę wizyty, odwołać ją lub przełożyć.

Dodatkowo, kontakt osobisty z gabinetem zostanie zmniejszony do niezbędnego minimum, co również wpływa zachęcająco dla pacjenta. Można połączyć system rezerwacji z prowadzeniem elektronicznego rekordu pacjenta, co usprawni działanie każdego gabinetu stomatologicznego. Nie można zapominać, by portal stworzyć za pomocą technologii responsywnych, czyli wspierających wszystkie urządzenia łączące się z Internetem – od komputerów stacjonarnych po telefony komórkowe.

Ilość użytkowników urządzeń mobilnych rośnie z każdym dniem, a nigdy nie wiemy, skąd nasz pacjent będzie chciał umówić się na wizytę czy sprawdzić cennik naszych usług. Stworzenie w pełni funkcjonalnego i przyjaznego użytkownikowi serwisu nie jest prostym zadaniem. Konkurencja na rynku jest ogromna i w dużej mierze, to właśnie strona internetowa pozwala pozyskać nowego klienta. Im lepiej zostanie wykonana i im większe zaufanie wzbudzi, tym większa szansa, że pacjent zapuka do drzwi.

Zobacz inne wzory projektów stron gabinetów stomatologicznych

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>