Sukces w e-sprzedaży: jak to się robi w dropshippingu?

man-314424_960_720Być może słyszałeś, że dropshipping to kolejna wielka rzecz w eCommerce. Ale zarabianie pieniędzy na sprzedaży produktów bez ich przechowywania, pakowania lub wysyłki brzmi dziwnie – pojawia się więc pytanie: czy naprawdę można zarabiać pieniądze w sklepie dropshipping?

Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak!

Ale aby dropshipping był opłacalny, musisz:

  • znaleźć odpowiednie produkty,
  • promować swoją markę,
  • pobierać uczciwe ceny.

Poniższe wskazówki pomogą Ci w tym wszystkim, warto także zaglądać na stronę hurtecommerce.pl – gdzie regularnie pojawiają się porady związane z tą tematyką.

Co to jest Dropshipping?

Dropshipping to sposób sprzedaży produktów za pośrednictwem strony internetowej eCommerce bez konieczności zamawiania, przechowywania lub wysyłania tych produktów do klientów. Ich proces dropshipping obejmuje klienta, właściciela eCommerce i dostawcę. Oto kroki:

  • Klient zamawia produkt ze strony dropshipping.
  • Właściciel dropshipping wysyła do dostawcy wiadomość e-mail z informacjami o zamówieniu.
  • Dostawca realizuje zamówienie i wysyła produkt do klienta.

Aby odnieść sukces w dropshipping, zacznij od zakupu platformy eCommerce, która pasuje do Twojego budżetu i potrzeb. Zastanów się, jak łatwo zacząć, ile kosztuje platforma, jakie metody płatności akceptuje i jak skaluje się. WooCommerce i Shopify to dwie popularne opcje.

Dropshipping oferuje wyjątkowe korzyści każdemu, kto chce dodać funkcjonalność eCommerce do swojej obecnej witryny lub po raz pierwszy zagłębić się w sprzedaż online. Oto kilka zalet:

  • Niskie koszty uruchomienia i eksploatacji
  • Oczekuje się przyszłego wzrostu popytu na dropshipping
  • Nie jest potrzebne przechowywanie zapasów
  • Możesz zwiększyć ruch na swojej stronie

Ale wygoda i wydajność dropshipping nie jest pozbawiona wad. Outsourcing magazynu i wysyłki oznacza rezygnację z kontroli nad kluczową częścią obsługi klienta. Opóźnione dostawy, zagubione przesyłki i uszkodzone produkty mocno uderzą w zadowolenie klientów, ucierpią twoje recenzje online, a Twoja powtarzalna działalność spadnie.

Innym problemem, z którym borykają się dropshippers, są wyższe koszty produktu. Ponieważ dropshippers nie są sprzedawcami detalicznymi, często nie mogą skorzystać z niższych cen hurtowych. Klienci mogą odkryć, że równie tanie jest zamówienie w innym miejscu. Właśnie tam twoja magia marketingowa i obsługa klienta muszą nadrobić różnicę.

Inne platformy eCommerce

Wielu dropshipperów działa również bezpośrednio na platformach eCommerce, takich jak Amazon. Program firmowy upraszcza przechowywanie i wysyłkę. Uruchomienie jest łatwe, a twoje produkty kwalifikują się do bezpłatnej dwudniowej wysyłki Prime. Dropshipper może kupować produkty, przechowywać je w Amazon i zlecać firmie wysyłanie zamówień.

Jednak, podobnie jak w przypadku każdego magazynu, ponosisz koszty przechowywania nadwyżek zapasów, które się nie sprzedają. Inną wadą jest to, że magazyn Amazon jest gromadzony – Twoje produkty są przechowywane wraz z innymi sprzedawcami. Istnieje ryzyko, że podobny, ale niższej jakości produkt może zostać wysłany do Twoich klientów.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>