Być może słyszałeś, że dropshipping to kolejna wielka rzecz w eCommerce. Ale zarabianie pieniędzy na sprzedaży produktów bez ich przechowywania, pakowania lub wysyłki brzmi dziwnie – pojawia się więc pytanie: czy naprawdę można zarabiać pieniądze w sklepie dropshipping?
Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak!
Ale aby dropshipping był opłacalny, musisz:
- znaleźć odpowiednie produkty,
- promować swoją markę,
- pobierać uczciwe ceny.
Poniższe wskazówki pomogą Ci w tym wszystkim, warto także zaglądać na stronę hurtecommerce.pl – gdzie regularnie pojawiają się porady związane z tą tematyką.
Co to jest Dropshipping?
Dropshipping to sposób sprzedaży produktów za pośrednictwem strony internetowej eCommerce bez konieczności zamawiania, przechowywania lub wysyłania tych produktów do klientów. Ich proces dropshipping obejmuje klienta, właściciela eCommerce i dostawcę. Oto kroki:
- Klient zamawia produkt ze strony dropshipping.
- Właściciel dropshipping wysyła do dostawcy wiadomość e-mail z informacjami o zamówieniu.
- Dostawca realizuje zamówienie i wysyła produkt do klienta.
Aby odnieść sukces w dropshipping, zacznij od zakupu platformy eCommerce, która pasuje do Twojego budżetu i potrzeb. Zastanów się, jak łatwo zacząć, ile kosztuje platforma, jakie metody płatności akceptuje i jak skaluje się. WooCommerce i Shopify to dwie popularne opcje.
Dropshipping oferuje wyjątkowe korzyści każdemu, kto chce dodać funkcjonalność eCommerce do swojej obecnej witryny lub po raz pierwszy zagłębić się w sprzedaż online. Oto kilka zalet:
- Niskie koszty uruchomienia i eksploatacji
- Oczekuje się przyszłego wzrostu popytu na dropshipping
- Nie jest potrzebne przechowywanie zapasów
- Możesz zwiększyć ruch na swojej stronie
Ale wygoda i wydajność dropshipping nie jest pozbawiona wad. Outsourcing magazynu i wysyłki oznacza rezygnację z kontroli nad kluczową częścią obsługi klienta. Opóźnione dostawy, zagubione przesyłki i uszkodzone produkty mocno uderzą w zadowolenie klientów, ucierpią twoje recenzje online, a Twoja powtarzalna działalność spadnie.
Innym problemem, z którym borykają się dropshippers, są wyższe koszty produktu. Ponieważ dropshippers nie są sprzedawcami detalicznymi, często nie mogą skorzystać z niższych cen hurtowych. Klienci mogą odkryć, że równie tanie jest zamówienie w innym miejscu. Właśnie tam twoja magia marketingowa i obsługa klienta muszą nadrobić różnicę.
Inne platformy eCommerce
Wielu dropshipperów działa również bezpośrednio na platformach eCommerce, takich jak Amazon. Program firmowy upraszcza przechowywanie i wysyłkę. Uruchomienie jest łatwe, a twoje produkty kwalifikują się do bezpłatnej dwudniowej wysyłki Prime. Dropshipper może kupować produkty, przechowywać je w Amazon i zlecać firmie wysyłanie zamówień.
Jednak, podobnie jak w przypadku każdego magazynu, ponosisz koszty przechowywania nadwyżek zapasów, które się nie sprzedają. Inną wadą jest to, że magazyn Amazon jest gromadzony – Twoje produkty są przechowywane wraz z innymi sprzedawcami. Istnieje ryzyko, że podobny, ale niższej jakości produkt może zostać wysłany do Twoich klientów.