Skuteczne zapięcia rowerowe – jakie wybrać?

32 zabezpieczenia roweroweZakupu swojego wymarzonego roweru jest fascynującym przeżyciem. Niezależnie od tego w jakiej okolicy korzystamy z roweru, od czasu do czasu musimy go na jakiś czas zostawić bez opieki. Wtedy potrzebne jest nam odpowiednie zapięcie zabezpieczające przed kradzieżą. Na jaką blokadę warto się zdecydować?

Profesjonaliści od zabezpieczania rowerów przed kradzieżą przyznają, że tak naprawdę nie da się tego zrobić w 100%. Celem zapięć rowerowych jest jak najskuteczniejsze zniechęcenie potencjalnych złodziei. Uważa się, że najlepszą metodą jest jednoczesne zastosowanie zabezpieczeń różnego typu.

Rodzaje zabezpieczeń rowerowych

W tym artykule nie będziemy pisać o najprostszych zapięciach w postaci linki na zamek, bo takowe niestety bardzo szybko można sforsować przy użyciu najzwyklejszych obcęg lub kombinerek. Takie zapięcia są po prostu nieskuteczne. Lepszym rozwiązaniem jest już gruby łańcuch wykonany ze stali szlachetnej. Przecięcie go łatwymi do schowania kombinerkami bądź obcęgami jest już niemożliwe, do sforsowania takiego zabezpieczenia złodziej potrzebowałby już solidnych specjalnych nożyc. Oczywiście manipulując dużymi nożycami przy rowerze trudno pozostać niezauważonym.

Szukając skutecznych zapięć rowerowych napotkamy na U-locki. U-lock jest to gruby stalowy drut wygięty w kształt podkowy, którego końce są zapinane masywną blokadą. Niektóre grube U-locki wykonane z wysokiej klasy stali nierdzewnej trudno jest pokonać nawet przy użyciu masywnych nożyc hydraulicznych. Jak sugerują specjaliści z firmy Royalbi zastanawiając się nad wyborem zabezpieczenia typu U-lock do swojego roweru warto wziąć pod uwagę także te modele, które dodatkowo zostały wyposażone w czujnik ruchu. Przy próbie manipulowania przy zabezpieczeniu alarm wydaje sygnały ostrzegawcze. Zignorowanie tych sygnałów poprzez dalsze próby sforsowania zapięcia skutkuje uruchomieniem niezwykle głośnego alarmu. Ucieczka złodzieja na rowerze wydającym drażliwy i bardzo głośny gwizd byłaby dla niego niewątpliwie bardzo przykrym przeżyciem.

Jeszcze innym rodzajem zapięcia rowerowego jest podkowa na tylne koło – blokada tylnego koła. Jest ona na stałe zamocowana nad tylnym kołem. Otwieranie i zamykanie mechanizmu odbywa się za pomocą specjalnego kluczyka. Warto wybierać takie blokady, które są odporne na rozwiercanie i są wykonane z wysokiej klasy stali nierdzewnej. Blokada tylnego koła jest bardzo prostym i skutecznym zabezpieczeniem, jest też wygodna, ponieważ nie musimy zastanawiać się jak ja przewozić, bo jest na stałe przymocowana do ramy.

Wybór jakości zabezpieczeń rowerowych zależy przede wszystkim od tego jak bardzo nam zależy na uniknięciu kradzieży. Jeśli jesteśmy posiadaczami roweru wartego kilka bądź kilkadziesiąt tysięcy złotych zainwestowanie w odpowiednie zabezpieczenia nawet i tysiąca nie będzie przesadą. W takich rowerach stosuje się najwyższej klasy zabezpieczenia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>