SEO – dlaczego jedne branże są bardziej konkurencyjne od drugich?

PrzechwytywanieNa pytanie „Jaka jest najbardziej konkurencyjna branża SEO?” Marketerzy w sieci wyszukiwania udzielają wielu interesujących odpowiedzi. Od klasycznego „PPC” (farmaceutyki, kasyna i… er, treści dla dorosłych), przez podróże i ubezpieczenia, po obszary ogólnego zainteresowania, takie jak muzyka i przepisy kulinarne, każdy ma własne zdanie na temat tego, co tworzy przestrzeń konkurencyjną.

To powinno skłonić każdą osobę zainteresowaną tematem, jaki jest pozycjonowanie stron internetowych do zastanowienia się – co sprawia, że ​​przestrzeń SEO jest konkurencyjna? Co powoduje, że niektóre branże są bardziej konkurencyjne niż inne? Spójrzmy na listę czynników, które razem tworzą konkurencyjność.

Dożywotnia wartość

Jednym z czynników prowadzących do konkurencyjności jest wartość potencjalnego klienta opartea na wyszukiwaniu. Podczas gdy w niektórych miejscach leady mogą być warte tylko 5-10 (na przykład myjnie samochodowe), inne przestrzenie mogą mieć ogromne wartości w przeliczeniu na złotówki – jest to jedno ze źródeł konkurencyjności w sektorach finansowym i prawnym. Te wartości są zwykle silnie skorelowane z kosztami PPC.

Najpopularniejsze kategorie to ubezpieczenia, pożyczki, kredyty hipoteczne i prawnicy. Wszystkie te obszary mają niezwykle wysoką wartość w całym okresie użytkowania.

Obecność silnych marek

Dlaczego zaawansowane oprogramowanie dla przedsiębiorstw – takie jak systemy ERP – nie zajmuje wyższego miejsca w konkurencyjności? Ta sprzedaż może być warta setki tysięcy, jeśli nie miliony? Tutaj warto zadać sobie sprawę, że niektóre towary po prostu nie są kupowane poprzez wyszukiwanie w wyszukiwarkach, ale są kupowane pod marką. Jeśli szukasz oprogramowania ERP, prawdopodobnie wybierzesz Baselinker lub ErpBox. Podobnie, jeśli szukasz usług doradztwa w zakresie zarządzania, pójdziesz z dużą firmą, niezależnie od tego, kto zajmuje pierwsze miejsce.

Oprócz tego, że niektóre towary są kupowane głównie w oparciu o reputację marki, duże, dobrze znane marki nie muszą zajmować pierwszego miejsca w rankingu, aby uzyskać większość kliknięć z SERP. Badacze firmy Microsoft odkryli, że stronniczość domeny (skłonność do klikania w stronę dobrze znanych domen i marek) może przesuwać liczbę kliknięć użytkowników o około 25% czasu. Ta stronniczość domeny jest dodatkiem do uwzględniania przez wyszukiwarkę sygnałów marki jako czynników rankingowych.

Obszary z tymi silnymi markami są zazwyczaj nieatrakcyjne dla inwestycji w SEO – nawet jeśli uda Ci się przyciągnąć kliknięcia, niekoniecznie zwiększysz przychody. To faktycznie sprawia, że ​​obszary bez silnych marek są bardziej konkurencyjne.


Niskie zróżnicowanie produktów


W przypadku silnych marek obszary o niskim zróżnicowaniu produktów są zwykle bardziej konkurencyjne. Na przykład produkty finansowe, takie jak kredyty hipoteczne i ubezpieczenia, mają zwykle niewielkie zróżnicowanie produktowe. Z kolei produkty technologiczne i oprogramowanie charakteryzują się znacznie wyższym stopniem zróżnicowania produktów, co powoduje różną dynamikę zakupów.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>