Katalog reklamowy – jakie są najważniejsze elementy tego narzędzia marketingowego?

notebook-2-1564023-638x478

Tworzenie katalogu reklamowego to skuteczny sposób na poszerzenie bazy klientów. Katalog może dotrzeć do tych, którzy nie postawią fizycznie stopy w Twoim sklepie. Jest to namacalne narzędzie reklamowe, które ma duży potencjał i może być naprawdę skuteczne.

Od czego zacząć projekt?

Upewnij się, że masz pod ręką wszystkie potrzebne materiały przed rozpoczęciem jakichkolwiek dalszych kroków. Treści, których będziesz potrzebować przed utworzeniem katalogu, zawierają:

• zdjęcia produktów,
• listę produktów i funkcji
• listę innych treści, które należy zawrzeć w katalogu, takich jak informacje o firmie, referencje klientów i wszelkie inne informacje, które pomogą Twoim klientom podjąć właściwą decyzję.

Wizualnie atrakcyjne zdjęcia produktów.

Możesz ulec pokusie, aby zrobić własne zdjęcia, aby zaoszczędzić pieniądze, ale jeśli nie jesteś zapewne profesjonalnym fotografem – więc najlepiej zatrudnić specjalistę. Twoje zdjęcia produktów są jednym z najważniejszych aspektów katalogu, ponieważ klienci widzą je jako pierwsze. Atrakcyjny wizerunek zachęci klientów do przeczytania opisu i, miejmy nadzieję, dokonania zakupu.

Jeśli masz umiejętności fotografowania i czujesz się komfortowo, robiąc zdjęcia samodzielnie i posiadasz aparat cyfrowy, ustaw aparat w najwyższej rozdzielczości i postępuj zgodnie z protokołem produktu: korzystaj z indywidualnych, nie grupowych zdjęć produktów na jasnym tle i przesyłaj je w wysokiej rozdzielczości.

Poznaj funkcje produktu.

Zanim napiszesz treść dla każdego produktu, musisz znać wszystkie specyfikacje techniczne każdego z nich. Możesz także przypisać numery pozycji i ceny, w tym ceny oryginalne i rabatowe. Możesz również zanotować korzyści, jakie przychodzą Ci na myśl podczas sortowania produktów. Choć możesz chcieć przekazać czytelnikom każdą drobiazgową informację na temat każdego produktu, powinieneś przekazać im tylko te informacje, które pomogą im podjąć decyzję. Możesz skierować ich do swojej witryny, jeśli chcą uzyskać więcej informacji o produkcie.

Wybierz odpowiedni rozmiar dla swojego katalogu.

Powinieneś wybrać wygodny rozmiar, aby katalog był użyteczny. W zależności od tego, gdzie będzie on używany, czy to w samolocie, czy na biurku w poczekalni, musisz wziąć pod uwagę najdogodniejszy rozmiar produktu, aby klienci nie byli przytłoczeni nadmiernie dużym katalogiem lub sfrustrowani katalogiem, który jest zbyt mały i nie mogą w nim wyraźnie zobaczyć zdjęć i informacji o produktach, które rozważają.

Wybierz odpowiednią liczbę stron.

Twój katalog musi być wystarczająco długi, aby zapewnić klientom wszystkie potrzebne informacje, ale wystarczająco krótki, aby utrzymać ich zainteresowanie i nie przytłaczać ich dużą ilością dodatkowych szczegółów. Nie zapomnij, że wszystkie dobre katalogi reklamowe muszą mieć spis treści, produkty prezentowane na całej stronie, oraz dodatkowe stronach informacyjne, takie jak te zawierające dane kontaktowe do firmy. Upewnij się, że paginacja jest spójna. Możesz też podać swój numer telefonu w prawym dolnym rogu każdej strony i adres URL witryny w lewym dolnym rogu – dla ułatwienia kontaktu. Potem pozostaje już go wydrukować i czekać na efekty.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>