Agencja seo oprócz oferowania podstawowych i typowych usług odnośnie pozycjonowania bardzo często oferuje swoim klientom usługi dodatkowe — poboczne związane z reklamą i marketingiem — zupełnie takie, jakie oferuje np. agencja interaktywna czy agencja marketingowa. W większości przypadków będzie to ciekawa propozycja, a korzystając z niej, będziemy mogli odnieść wiele korzyści. Choć dodatkowe usługi nie są flagowymi danej agencji, to zdecydowanie warto rozważyć ich wykorzystanie. Poniżej opisujemy, jakie dodatkowe usługi może oferować agencja seo oraz czy warto z nich korzystać.
Reklama na Facebooku i w Google
Pierwszą i zdecydowanie najpopularniejszą dodatkową usługą, jaką oferuje agencje seo, są reklamy. Przeważnie będzie to reklama w Google Ads i Facebook Ads. W ramach oferty możemy zamówić stworzenie graficznej reklamy, skonfigurowanie ustawień, dobór grupy docelowej, uruchomienie promocji czy wręcz jej prowadzenie. Jest to stosunkowo prosta usługa, która u wielu klientów powoduje jednak spore problemy. Specjaliści od seo, zazwyczaj doskonale znają również inne produkty Google takie jak właśnie reklama czy podobne usługi w postaci reklamy na Facebooku. W ten sposób możemy skorzystać z profesjonalnego stworzenia kampanii oraz jej skutecznego prowadzenia. Choć reklamy internetowe oferuje najczęściej agencja interaktywna czy agencja marketingowa, agencje seo również nie są daleko w tyle i bardzo często oferują je jako jedyną usługę dodatkową.
Content marketing
Jedną z najciekawszych i najbardziej zaawansowanych usług dodatkowych, jakie mogą oferować nam agencje seo, jest content marketing. Przeważnie marketing treści oferuje agencja marketingowa lub agencja interaktywna, ale agencje seo również zatrudniają copywriterów, którzy mogą tworzyć dla nas treści, zoptymalizowane pod odbiorcę, a nie wyszukiwarkę Google. W ten sposób możemy zamawiać np. teksty, wpisy blogowe, artykuły sponsorowane czy poradniki i e-booki. Najrzadziej znajdziemy w dodatkowych ofertach agencji seo np. wideoporadniki, infografiki czy statystyki. Jeśli dana agencja seo oferuje stworzenie tego typu materiałów, z pewnością ma ku temu zaplecze.
Choć agencja seo nie jest ukierunkowana na content marketing tak jak np. agencja marketingowa, warto zamówić kilka testowych treści i sprawdzić, czy ich jakość będzie nam odpowiadała.
Prowadzenie kont w social mediach
Kolejną ciekawą usługą dodatkową, którą mogą polecać agencje, zajmujące się pozycjonowaniem jest prowadzenie kont w social mediach. W zamian za opłatę możemy liczyć np. na tworzenie treści, dodawanie regularne postów, odpowiadanie na pytania, czy działania, które będą popularyzowały naszą markę w mediach społecznościowych. Agencja seo tak jak agencja interaktywna będzie promowała naszą markę na różnych portalach, a my będziemy mogli dzięki temu pozyskiwać nowych klientów. Prowadzenie kont i profili w social mediach nie jest skomplikowane, dzięki czemu nie musimy obawiać się o efekt. Prowadzenie kont w social mediach przez agencje, może również być korzystne pod względem pozycjonowania witryny. Agencja, która zajmuje się głównie pozycjonowaniem, zwrócić uwagę na takie detale jak zgodność danych np. profilu w social mediach z tymi w Google Maps i serwisie www, możliwość dodawania linków pozycjonujących, czy przekierowania ruchu na naszą witrynę. Spojrzenie z tej strony będzie zatem dodatkowym bonusem.
Marketing szeptany
Agencje seo oferują bardzo często również wykonywanie marketingu szeptanego — tak jak agencja interaktywna czy agencja marketingowa. Dla agencji seo nie jest dużym problemem zmodyfikować nieco wpisy link buildingowe i umieszczać je pod kątem reklamy. Przeważnie agencje seo zatrudniają copywritera, który stworzy wpisy polecające naszą markę do umieszczenia w poczytnych miejscach, gdzie znajduje się dużo osób. W niektórych przypadkach możemy również skorzystać z hybrydy link buildingu i marketingu szeptanego. Niektóre agencje seo mogą oferować wykonanie merytorycznego, polecającego wpisu z linkiem i umieszczenie go na stronach zarówno popularnych, jak i odpowiednich pod względem seo.
Reklamy graficzne i tworzenie stron internetowych
Bardzo często na stronach agencji seo możemy spotkać również ofertę tworzenia stron internetowych oraz grafik. Wiele takich agencji na stałe współpracuje lub zatrudnia osoby projektujące witryny oraz grafiki. Dzięki temu oprócz pozycjonowania witryny możemy zamówić zdjęcia lub grafiki na naszą stronę, zamówić kolejną witrynę czy stworzyć nowy sklep. Połączenie wiedzy specjalistów seo z webmasterami i grafikami z pewnością da dużo lepsze efekty niż zamówienie takich usług np. osobno czy u freelancerów. Jeśli mamy pewne obawy co do realizacji zamówienia czy kompetencji w tym kierunku, możemy poprosić o udostępnienie portfolio czy wskazanie projektów, które wykonywała dana agencja seo. Dzięki temu dowiemy się, czy usługi są oferowane na odpowiednim poziomie.
Czy warto korzystać z dodatkowych usług agencji seo?
Zdecydowanie tak! Jeśli korzystamy z oferty pozycjonowania, przeważnie korzystamy też z usług promocyjnych czy reklamowych. Jeśli zamawiamy usługi np. linkbuildinu czy optymalizacji witryny, możemy skorzystać też komfortowo z usług, jakie oferuje agencja interaktywna czy agencja marketingowa. Bez udawania się do innej firmy, tworzenia briefu, ustalania warunków itp. możemy po prostu wybrać kilka innych elementów jak marketing szeptany, reklamę w social mediach czy content marketing. Agencje seo, które oferują tego typu usługi, zatrudniają często profesjonalistów danych kategoriach. Gwarantuje to wysoki poziom wykonania usługi — taki sam jak oferuje np. agencja marketingowa. Ciekawa tego typu agencja znajduje się tu https://jazzseo.pl/ Zamawiając również szerszy pakiet usług, będziemy przeważnie mogli liczyć na zniżkę czy bonus na całe zamówienie. Rozwiązanie takie jest zatem korzystne zarówno z praktycznego, jakościowego, jak i finansowego punktu widzenia. Dodatkową korzyścią wykonywania innych usług niż seo przez agencje seo będzie wykonywanie je w kontekście pozycjonowania oraz wykonanie pozycjonowania wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe – w dodatkowych obszarach. Z pewnością zlecając np. marketing szeptany, agencja marketingowa nie będzie zwracała uwagi czy i jaki link warto dodać na danej stronie, zamieszczając wpis reklamujący.