Jak znaleźć gadżet, który będzie się wyróżniał?

Zdjęcie do artykułu nr 4

Gadżety to filar strategii promocyjnej wielu firm. Z uwagi na szeroki asortyment tych produktów sięgają po nie zarówno marketingowcy dużych korporacji, jak i właściciele małych przedsiębiorstw.

Bez względu na profil prowadzonej działalności, warto odpowiedzialnie dobierać gadżety reklamowe. Obok tych tradycyjnych i stosowanych powszechnie, istnieje bowiem cała gama pomysłowych rozwiązań, z pomocą których można wyróżnić się wśród konkurencji i zostać lepiej zapamiętanym przez klientów.

Jak wybierać gadżety reklamowe?
Te znane są również bezpieczne i sprawdzone. To dlatego tak wiele firm wykorzystuje długopisy, kubki czy koszulki reklamowe. Wybierając takie gadżety, niczym się nie ryzykuje. Zwłaszcza gdy za ich projekt odpowiada profesjonalna agencja reklamowa. Istnieje jednak spore ryzyko, że takie upominki nie zostaną przez klientów jakoś szczególnie docenione. I znikną wśród innych, wręczonych przez podmioty o podobnym profilu działalności. Chcąc się wyróżniać, trzeba zaryzykować.

Zainwestować poważniejsze pieniądze w indywidualny projekt gadżetów lub skorzystać z droższych przedmiotów. Przykładowo zamiast długopisów wręczać wieczne pióra lub pendrive. To droższa opcja, ale przy okazji reklama rozciągnięta w czasie. Im więcej razy klient skorzysta z danej rzeczy, tym nazwa firmy bardziej utkwi mu w pamięci. Jeżeli natomiast wybiera się tradycyjne gadżety, to warto zadbać o ich unikatowy projekt. Zamiast klasycznego kubka model z ozdobionym uchem, humorystycznym hasłem czy chociażby ciekawym obrazkiem. Grunt to przykuwać uwagę.

Gadżet dopasowany do firmy
Firma informatyczna może rozdawać myszki z własnym logo. Sklep z narzędziami scyzoryki, a marka luksusowa wyroby ekskluzywne. Jeżeli gadżety pasują do tego, czym na co dzień zajmuje się dany podmiot, to niesiony przez nich przekaz reklamy jest znacznie silniejszy. Tak najlepiej tworzyć strategię promocyjną. A poszczególne gadżety wpisywać w większe kampanie. Im bardziej rozbudowana firma, tym więcej środków przeznacza się na promocją. Mali przedsiębiorcy na ogół nie mogą sobie pozwolić na korzystanie z usług topowych agencji reklamowych. Pod adresem http://www.ministerstwogadzetow.com/prezenty.html znajdują się ciekawe prezenty i gadżety firmowe.

Jeżeli szukają ciekawych i przystępnych cenowo pomysłów na reklamę, powinni skorzystać z pomocy Internetu. Pełno tam artykułów dotyczących gadżetów reklamowych, do tego na forum można podzielić się doświadczeniami z innymi przedsiębiorcami. Poza tym poszczególne sklepy z gadżetami oferują klientom konsultacje ze swoimi przedstawicielami. Tacy fachowcy podpowiedzą, z jakich narzędzi promocji najlepiej korzystać, by możliwie najskuteczniej wypromować prowadzoną działalność.

Gadżety powinny być charakterystyczne, ponieważ wówczas zwracają większą uwagę. Może być praktycznie lub z humorem. Najważniejsze to się wyróżniać i zaznaczyć swoją obecność. Jednak poszukiwanie oryginalności za wszelką cenę nie zawsze jest dobrym pomysłem. Jeżeli do jakiegoś projektu nie jest się przekonanym, lepiej się wstrzymać z wyborem gadżetów. Zła reklama może bowiem poważnie nadszarpnąć firmowy wizerunek.

1 Komentarz

  1. Marek pisze:

    Chciałbym znaleźć jakieś fajne pendrive’y, które można wykonać na indywidualne zamówienie, żeby wyglądały nietypowo, oryginalnie i od razu kojarzyły się z moją firmą. Na
    lightcut.pl znalazłem świetną ofertę robienia nośników z grawerem, a przy tym mają one naprawdę ciekawe kształty. Zastanawiam się jednak, czy faktycznie to dobry pomysł na prezent dla klientów czy partnerów biznesowych?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>