Pozycjonowanie lokalne jest dużo tańsze od ogólnopolskiego. Idealnie nadaje się dla lokalnych firm, które swoje usługi kierują przede wszystkim do najbliższego otoczenia. Pozwala na korzystanie z fraz z długim ogonem, które nie są tak często wykorzystywane przez większą konkurencję.
Po bułki do innego miasta?
Pozycjonowanie lokalne skupia się na najbliższym otoczeniu. Jest to działanie, które zwiększa widoczność strony w wybranym regionie lub mieście. W przypadku dużych ośrodków miejskich może to być nawet kilka ulic. Takie pozycjonowanie bierze pod uwagę geolokalizację wybranego użytkownika. Nie musi on wpisywać frazy – fryzjer Lublin. Telefon na podstawie GPS lub IP sam zaproponuje najbliższe wyniki w tym przypadku fryzjerów z Lublina.
Pozycjonowanie lokalne w Lublinie sprawdza się w przypadku usług, restauracji, piekarni, czy lokalnych sklepów. Pozwoli to na dodarcie do najbliższych klientów, który są zainteresowani ofertą. Wiele sieci handlowych również wykorzystuje pozycjonowanie lokalne. W ich przypadku wyświetla się lista najbliższych sklepów z okolicy by konsument sam zdecydował do którego się uda.
Jak pozycjonować się lokalnie?
W pozycjonowaniu lokalnym należy wykorzystać konkretne nazwy miejscowości. Warto również zawrzeć w nim frazy charakterystyczne dla danego regionu. Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwania głosowego. Mówiąc konsumenci nie zwracają tak dużej uwagi na wyrażenia gwarowe lub potoczne.
Działania na stronie
Pozycjonowanie lokalne na stronie działa tak samo jak to ogólne. Należy przede wszystkim skupić się na:
dokładnej lokalizacji w zakładce “o mnie”,
dokładnych danych teleadresowych w zakładce kontakt,
znaczniki i meta tagami – powinny być pozbawione błędów,
w tekście strony należy umieszczać słowa kluczowe z odniesieniem do miejscowości np. niedaleko pałacu Litewskiego.
Działania poza stroną
Działania poza stroną również nie różnią się od normalnego pozycjonowania. Należy skupiać się przede wszystkim na lokalnych źródłach:
umieszczenie przedsiębiorstwa w katalogach firm, działania na lokalnych grupach w mediach społecznościowych, forach i gazetach,
linkowaniu ze źródeł lokalnych, prowadzenie profili w social mediach z wykorzystaniem lokalnych informacji np. zniżka w cukierni w dzień festynu.
Aktualizacja i monitorowanie wizytówki Google
W Polsce Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Jednym z najlepszych narzędzi pozycjonowania lokalnego jest wizytówka Google. Założenie profilu na Google Moja Firma i uzupełnienie danych jest bardzo proste. Pozwala też na połączenie profilu z Google Ads – płatnych działań reklamowych w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać, że aby skorzystać z wizytówki firma musi mieć fizyczną lokalizację. Przedsiębiorstwo figuruje w wynikach wyszukiwania nawet jeśli nie posiada strony internetowej. W dodatku narzędzie Google’a daje dostęp do statystyk i słów kluczowych, które pozwalają na lepsze poznanie swoich klientów. Pozycjonowanie lokalne sprawdza się w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pozwala na walkę z dużo większymi podmiotami na rynku. Działania SEO są czasochłonne, jednak darmowe. W dłuższej perspektywie czasowej przyniosą pozytywne rezultaty.