Biznesowy lunch “know how”

Niewiele zobowiązań biznesowych jest tak stresujących jak lunch z ważnymi klientami. W co się ubrać? Gdzie iść? Co mogę zamówić? Co się stanie, jeśli się poplamię w trakcie? Na szczęście nasi specjaliści wiedzą jak to zorganizować. Wyróżnij się z tłumu i zrób solidne pierwsze wrażenie dzięki tym kilku poradom gdy w grę wchodzi lunch biznesowy!

ta praca zakopane

1. Rozważ swoje maniery

Nikt nie chce robić interesów z kimś kto nie potrafi jeść. Zapamiętaj podstawy:

  • Podglądnij menu online, z wyprzedzeniem, dzięki czemu będziesz wiedział z wyprzedzeniem, co zamówić (w ten sposób klient nie będzie zmuszony czekać, gdy będziesz pytał kelnera, czy danie jest bezglutenowe i ekologiczne).

  • Jeśli twój klient ma poważne alergie pokarmowe, lub jest na przykład kieruje się zasadami wegańskimi, również unikaj zamawiania potraw dla siebie zawierających ofensywny składnik – chyba że twój klient nalega, żebyś nie robił dla niego wyjątku.

  • Pozwól swojemu klientowi wziąć pierwszy kęs,

  • Nie mów z otwartymi ustami (absolutnie!).

  • Nie pij piwa, chyba że to samo robi twój klient (zawsze możesz wrócić później).

  • Słuchaj więcej niż mów (nie bądź wieszczem dialogowym).

  • Bądź uprzejmy dla personelu (bycie nieuprzejmym wobec kelnerów to świetny sposób na niezamknięcie swojej transakcji).

  • Dokończ posiłek, gdy klient skończy jeść (i nie zamawiaj deseru lub napoju – chyba że twój klient to zrobi).

  • Uważaj na umieszczanie napojów, aby uniknąć przypadkowych wycieków (szczególnie, jeśli ważne dokumenty będą dzielić przestrzeń stołu z jedzeniem i napojami).

Wiele można osiągnąć, obserwując klienta – małpa zobaczyć, małpa może zrobić.

2. Płacenie rachunku

Najlepiej, aby dotrzeć do restauracji z wyprzedzeniem, abyś mógł zorganizować opłacenie posiłków dla Ciebie i swojego klienta przed jego przyjazdem. Jest to zdecydowanie najłagodniejszy i najkompletniejszy sposób na pokonanie, a także uniknięcie kłopotliwej debaty między tobą a twoim klientem, a restauracje Zakopane w pełni to rozumieją. Pod koniec posiłku, gdy klient zapyta o rachunek, możesz po prostu powiedzieć „już wszystko załatwione”. Dzięki temu możesz zakończyć spotkanie z klientem – i wezwać do działania w odniesieniu do kolejnych kroków, bardziej dla Ciebie istotnych zamiast zajmowania się rachunkiem.

W przeciwnym razie oferowanie pokrycia rachunku jest pięknym gestem. A jeśli zaprosiłeś swojego klienta, naprawdę powinieneś to zrobić. Grzeczne odrzucenie ich prośby o zapłatę za ciebie jest jeszcze piękniejsze. Biorąc to pod uwagę, jeśli nalegają, zgódź się. Przysięgamy, że nie ma tam jakiejś pasywno-agresywnej gry siłowej, a hej, zaproszenie na rewanż oznacza kolejną szansę na zbudowanie trwałego związku. Jest tylko kilka rzeczy bardziej niezręcznych niż oglądanie dorosłych, którzy kłócą się o rachunek.

3. Postaw na menu, które jest zróżnicowane

Upewnij się, że mądrze wybrałeś miejsce – nie ma sposobu na to, aby dowiedzieć się, czy twój klient jest weganinem, wegetarianinem, zajadaczem bezglutenowym, o niskiej zawartości węglowodanów, koszernym.. lista jest długa. Najlepiej więc postawić na menu, które jest różnorodne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>