Biznesowy lunch “know how”

Niewiele zobowiązań biznesowych jest tak stresujących jak lunch z ważnymi klientami. W co się ubrać? Gdzie iść? Co mogę zamówić? Co się stanie, jeśli się poplamię w trakcie? Na szczęście nasi specjaliści wiedzą jak to zorganizować. Wyróżnij się z tłumu i zrób solidne pierwsze wrażenie dzięki tym kilku poradom gdy w grę wchodzi lunch biznesowy!

ta praca zakopane

1. Rozważ swoje maniery

Nikt nie chce robić interesów z kimś kto nie potrafi jeść. Zapamiętaj podstawy:

  • Podglądnij menu online, z wyprzedzeniem, dzięki czemu będziesz wiedział z wyprzedzeniem, co zamówić (w ten sposób klient nie będzie zmuszony czekać, gdy będziesz pytał kelnera, czy danie jest bezglutenowe i ekologiczne).

  • Jeśli twój klient ma poważne alergie pokarmowe, lub jest na przykład kieruje się zasadami wegańskimi, również unikaj zamawiania potraw dla siebie zawierających ofensywny składnik – chyba że twój klient nalega, żebyś nie robił dla niego wyjątku.

  • Pozwól swojemu klientowi wziąć pierwszy kęs,

  • Nie mów z otwartymi ustami (absolutnie!).

  • Nie pij piwa, chyba że to samo robi twój klient (zawsze możesz wrócić później).

  • Słuchaj więcej niż mów (nie bądź wieszczem dialogowym).

  • Bądź uprzejmy dla personelu (bycie nieuprzejmym wobec kelnerów to świetny sposób na niezamknięcie swojej transakcji).

  • Dokończ posiłek, gdy klient skończy jeść (i nie zamawiaj deseru lub napoju – chyba że twój klient to zrobi).

  • Uważaj na umieszczanie napojów, aby uniknąć przypadkowych wycieków (szczególnie, jeśli ważne dokumenty będą dzielić przestrzeń stołu z jedzeniem i napojami).

Wiele można osiągnąć, obserwując klienta – małpa zobaczyć, małpa może zrobić.

2. Płacenie rachunku

Najlepiej, aby dotrzeć do restauracji z wyprzedzeniem, abyś mógł zorganizować opłacenie posiłków dla Ciebie i swojego klienta przed jego przyjazdem. Jest to zdecydowanie najłagodniejszy i najkompletniejszy sposób na pokonanie, a także uniknięcie kłopotliwej debaty między tobą a twoim klientem, a restauracje Zakopane w pełni to rozumieją. Pod koniec posiłku, gdy klient zapyta o rachunek, możesz po prostu powiedzieć „już wszystko załatwione”. Dzięki temu możesz zakończyć spotkanie z klientem – i wezwać do działania w odniesieniu do kolejnych kroków, bardziej dla Ciebie istotnych zamiast zajmowania się rachunkiem.

W przeciwnym razie oferowanie pokrycia rachunku jest pięknym gestem. A jeśli zaprosiłeś swojego klienta, naprawdę powinieneś to zrobić. Grzeczne odrzucenie ich prośby o zapłatę za ciebie jest jeszcze piękniejsze. Biorąc to pod uwagę, jeśli nalegają, zgódź się. Przysięgamy, że nie ma tam jakiejś pasywno-agresywnej gry siłowej, a hej, zaproszenie na rewanż oznacza kolejną szansę na zbudowanie trwałego związku. Jest tylko kilka rzeczy bardziej niezręcznych niż oglądanie dorosłych, którzy kłócą się o rachunek.

3. Postaw na menu, które jest zróżnicowane

Upewnij się, że mądrze wybrałeś miejsce – nie ma sposobu na to, aby dowiedzieć się, czy twój klient jest weganinem, wegetarianinem, zajadaczem bezglutenowym, o niskiej zawartości węglowodanów, koszernym.. lista jest długa. Najlepiej więc postawić na menu, które jest różnorodne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>