Podpowiadamy jak reklamować mały biznes w sieci poprzez pozycjonowanie swojej strony.

internet-search-engine-1519471_640Usługi pozycjonerskie zdobywają coraz większą popularność. Każda firma chce być widoczna w Internecie, dlatego zleca podjęcie działań mających na celu podniesienie swej pozycji w rankingach wyszukiwań. Swoją szansę upatrują w tym szczególnie małe biznesy, dla których może być to najlepsza okazja do zaistnienia w sieci. Jaki rodzaj pozycjonowania wybrać?

Optymalizacja strony

Każda osoba/firma zajmująca się profesjonalnym pozycjonowaniem doskonale wie od czego zacząć. Na początek sprawdzana jest zawartość strony pod kątem dobrania odpowiednich słów kluczowych. Wbrew pozorom najpopularniejsze frazy nie są najlepszym rozwiązaniem. Lepiej skoncentrować się na mniejszych, ale takich, które przekierują na naszą stronę, np. w przypadku prowadzenia sklepu z zabawkami może być to nazwa rzadko spotykanej lub dostępnej przedpremierowo gry wraz ze słowem „sklep”. Zastosowanie kilku takich kombinacji z pewnością lepiej przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie i podniesienia sprzedaży niż bardzo ogólna fraza „zabawki dla dzieci”.

szkolenie google adsWiększość z nas korzysta na co dzień ze smartfonów, jednak najwidoczniej wciąż nie doceniamy możliwości, jakie niesie ze sobą mobilność. Wiele sklepów internetowych nadal nie posiada osobnej wersji na urządzenia mobilne. W ten sposób znacznie ograniczają swój zasięg, a nawet pozycję w wynikach wyszukiwania przez telefony komórkowe i tablety. Jeśli stworzymy takową, może być ona naszym bardzo mocnym wyróżnikiem. Nie zapominajmy jednak o standardowej budowie strony. Nie pomogą nam nawet najnowocześniejsze rozwiązania, jeśli nie skoncentrujemy uwagi na jej ogólnym wyglądzie, konstrukcji i szybkości działania. Platforma zakupowa powinna być przejrzysta, musi posiadać podkategorie oraz unikalne opisy produktów. Warto zadbać o odpowiednią długość tekstów, podział na akapity i śródtytuły, wyszczególnienie pozycjonowanych fraz, np. w formie pogrubienia oraz odpowiedni dobór grafiki. Istotna jest też pojemność na serwerze. Należy wziąć wcześniej pod uwagę, jak szeroki chcemy mieć asortyment w miarę rozwijania działalności. Nie możemy dopuścić do tego, aby strona była przeciążona lub zbyt długo się ładowała.

Pozycjonowanie przez link building i serwisy społecznościowe

W pierwszym przypadku mówimy o popularnej wymianie linków. W kontekście pozycjonowania jest to rozwiązanie stosowane od dawna. Roboty wykorzystywane przez Google dokonują coraz dokładniejszego sprawdzania witryn, dlatego powinniśmy skupić się na ich jakości, nie ilości. Najlepiej jeśli będziemy pozyskiwać linki z różnych źródeł. Wspomniany wcześniej sklep z zabawkami możemy promować m.in. na forach tematycznych dla rodziców, stronach z grami online dla najmłodszych, blogach parentingowych itp. Linki powinny kierować nie tylko na główną stronę naszego sklepu, ale również na poszczególne przedmioty dostępne w sprzedaży.

Pozycjonowanie przez serwisy społecznościowe polega na angażowaniu ich użytkowników. Liczba udostępnień lub polubień danego posta na Facebooku również ma wpływ na miejsce w rankingu. Warto więc tworzyć ciekawe treści, włączać się w dyskusję z internautami, organizować konkursy itp.

Źródło: pozycjonowanie stron

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>