Kongresy i konferencje dla agentów nieruchomości – czy są potrzebne?

Mimo, że wypróbowany i prawdziwy format konferencji nieruchomości może być trochę staroświecki – sesja ogólna, lunch, przerwa popołudniowa, kolacja – jako agent nieruchomości z pewnością znajdziesz się w podobnej sytuacji. Co sprawia, że wracasz do takiego wydarzenia? Najwyraźniej wyciągasz coś z tych konferencji, ale może potrzebujesz argumentów przemawiających za tym, że takie kongresy i konferencje faktycznie są potrzebne, a nie stanowią jedynie utraty cennego czasu i zasobów.

coffee-break-1177540_960_720

Oto kilka kluczowych korzyści z uczestniczenia w konferencjach dla agentów nieruchomości.

Kontakty, spotkania rozmowy

Nie zawsze jest czas na filiżankę kawy z lokalnymi kolegami-agentami, nie wspominając o tych, którzy mieszkają i pracują daleko. Większość konferencji dla agentów nieruchomości oferuje formalne i nieformalne możliwości nawiązywania kontaktów.

Bycie na bieżąco z trendami i technologiami

Niemal zawsze co najmniej jedna sesja podczas kongresie – a czasem także sesja o charakterze ogólnym – obejmuje trendy i technologie, o których powinni wiedzieć agenci nieruchomości. Masz tylko tyle godzin w ciągu dnia, aby zadbać o to, by być na bieżąco w temacie tego, co napędza aktualnie branżę, jakie mieszkania sprzedają się najlepiej i dlaczego są to mieszkania dwupoziomowe Wola. Warto zatem wziąć udział w konferencji dotyczącej nieruchomości, w której inni profesjonaliści podsumowują branżę dla ciebie.

Kontynuacja edukacji

Niektóre konferencje dotyczące nieruchomości są zaliczane jako jeden z najlepszych sposobów na kontynuację edukacji – co czasem nawet jest potrzebne do utrzymania licencji, ale warto też wziąć udział w nieakredytowanych wydarzeniach. Przynajmniej prawdopodobnie zbierzesz informacje branżowe, które pomogą Ci stać się lepszym agentem.

Zaimprowizowane sesje edukacyjne

Ile razy zdarzyło ci się odejść od żywej dyskusji, w której chciałbyś zostać i porozmawiać o tym dalej? Typowy format konferencji, z regularnymi przerwami i posiłkami, daje kilka okazji, aby usiąść z kilkoma kolegami lub prezenterami konferencji i uzyskać szansę na produktywną dyskusję.

Szansa na pomysły biznesowe

Nie wszystkie konferencje są suchymi wiadomościami – jeśli wiesz, gdzie szukać, konferencje agentów nieruchomości oferują bogactwo pomysłów, które możesz wykorzystać w innych obszarach swojej działalności.

  • Potrzebujesz inspiracji do wystawiania domów? Sprawdź wystrój w holu, restauracjach i pokojach gościnnych.
  • Zastanawiasz się nad prezentami dla klientów? Przyjrzyj się prezentom w zestawie powitalnym – jeśli sam sądzisz, że są zgrabne i użyteczne, prawdopodobnie również twoi klienci pomyślą podobnie.
  • Zastanawiasz się nad zorganizowaniem eventu dla swoich klientów? Obserwuj, w jaki sposób sponsor konferencji dokonuje rejestracji, dba o kwestię jedzenia i rozrywki, aby zobaczyć, jak możesz zastosować podobne pomysły do własnych wydarzeń.

Chociaż możesz nie otrzymać certyfikatu na ogólną konferencję dla agentów nieruchomości, na pewno wyjdziesz z większą wiedzą na temat tego, co dzieje się w branży. Dlaczego nie podzielić się tym ze swoimi klientami i jednocześnie zadbać o mini- marketing? Napisz artykuł na blogu, który zawiera podsumowanie konferencji, wyróżnij kilka trendów, o których dowiedziałeś się, i opublikuj podsumowanie na swojej stronie internetowej, lub tweetuj do swoich obserwatorów, aby wyciągnąć z tego jeszcze więcej korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>