6 najlepszych sposobów na rzucenie palenia, dzięki którym uchronisz siebie i swoją rodzinę

[ ARTYKUŁ REKLAMOWY ]

Nil Smoke (1)

Jesteście gotowi pozbyć się złych nawyków? To świetnie! Podjęcie decyzji o definitywnym rozstaniu się z nałogiem nikotynowym oznacza, że połowę drogi macie już za sobą. Pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu jest wybór właściwego sposobu na rzucenie palenia. Po wyborze takiego sposobu, jedynie konsekwencją i uporem będziecie w stanie osiągnąć sukces. Bądźcie zatem konsekwentni i mocno trzymajcie się raz obranego sposobu. Tylko to może was uchronić przed dużymi wydatkami i przedwczesnym zgonem.

Jak już na pewno wiecie, istnieje wiele środków i sposobów na odzwyczajanie się od nikotyny. Jedne są bardziej skuteczne, inne mniej. Chcę w tym miejscu przedstawić i wyjaśnić działanie niektórych środków i technik. Zawsze najlepiej jest wybrać to, czego można będzie przestrzegać.

Pomyślcie przez chwilę o tym, która z poniżej przedstawionych technik mogłaby okazać się w waszym przypadku najskuteczniejsza:

• Nagłe rzucenie palenia
• Terapia behawioralna
• Nikotynowa terapia zastępcza
• Leki
• Magnesy
• Łączenie ze sobą metod

Skuteczne metody, które nie osłabią waszej motywacji
Poinformujcie przyjaciół i rodzinę o tym, że rzucacie palenie. Wyrzućcie wszystkie znajdujące się w domu papierosy i popielniczki. Nie zapomnijcie zrobić tego samego w miejscu pracy i samochodzie. Dowiedzcie się, co takiego wyzwala u was chęć zapalenia i zacznijcie nad tym pracować.

Oto kilka technik i środków, które mogą wam się w tym przydać:

1. Nagłe rzucenie palenia: Około 50 % osób, które próbują rzucić palenie, robi to bez wsparcia z zewnątrz – bez pomocy, kuracji czy leków. Chociaż większość osób próbuje rzucić palenie w ten sposób, to jednak nie należy on do najskuteczniejszych. Zaledwie 4-7 % palaczy jest w stanie rzucić palenie bez objawów kryzysu abstynenckiego. Oznacza to, że śledzą swoje zamierzenie z uporem i nigdy więcej nie sięgają po papierosa.

2. Terapia behawioralna: Wymaga pracy z doradcą. Doradca, wspólnie z pacjentem, szuka sposobu na wyjście pacjenta z nałogu. Doradca może wam pomóc w odnalezieniu tego, co wyzwala u was chęć zapalenia – emocji lub sytuacji, w której sięgacie po papierosa. Doradca pomoże wam w stworzeniu planu. Celem takiego planu jest wzmocnienie waszej psychiki w chwilach przytłoczenia emocjami lub w jakiejś nieprzyjemnej sytuacji.

3. Nikotynowa terapia zastępcza: czyli gumy do żucia z nikotyną, plastry nikotynowe, inhalatory, spraye i pastylki do ssania. Ich działanie polega na podawaniu nikotyny bez użycia tytoniu. Przy pomocy tych środków możecie przestać przyjmować nikotynę z papierosa. Najskuteczniejsze w połączeniu z wyżej opisaną terapią behawioralną. Konieczne jest wsparcie rodziny i przyjaciół.

4. Leki: Niektóre leki na receptę mogą pomóc w tłumieniu chęci sięgnięcia po papierosa. Leki te eliminują objawy rzucania palenia, takie jak nerwowość, rozdrażnienie, depresja, kryzys abstynencki.

5. Magnesy: Jedną z najskuteczniejszych metod walki z uzależnieniem od tytoniu są magnesy. Pozłacane magnesy, które działają na zasadzie stymulowania punktu akupresury. W ten sposób dochodzi do wydzielania się endorfiny i zaczynamy odczuwać przyjemność, taką samą, jak po zapaleniu papierosa. Ich największą zaletą jest to, że są całkowicie naturalne i nie potrzeba na nie recepty. Magnesy są dostępne dla każdego użytkownika Internetu. Nie są substytutem nikotyny, więc nie musimy zatruwać płuc. Pomagają w 89 % przypadków, trwale eliminując kryzys abstynencki i chęć zapalenia papierosa.

6. Łączenie ze sobą metod: Połączenie plastrów nikotynowych, gum do żucia z nikotyną i sprayów często bywa skuteczniejsze niż indywidualne stosowanie każdego z tych środków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>