5 błędów, które stoją na Twojej drodze do szczupłej sylwetki

Out-Train-Bad-Diet_2

Nadmiar kilogramów nie bierze się z powietrza. Najczęściej na otyłość i nadwagę pracujemy latami, nie ma więc co się dziwić, że gubienie kilogramów również musi być rozłożone w czasie. Na początku warto wyeliminować niewłaściwe nawyki żywieniowe, które przeszkadzają nam w osiągnięciu sukcesu w odchudzaniu.

Otyłość i nadwaga są coraz większą plagą naszych czasów. Problemem są nie tyle kwestie wizualne, co zdrowotne. Osoby otyłe cierpią na wiele dolegliwości, a otłuszczony organizm nie działa prawidłowo i jest bardziej podatny na groźne choroby, między innymi układu krążenia czy metaboliczne. Warto więc zadbać o swoje zdrowie i starać się unikać błędów, które stoją nam na przeszkodzie do zgubienia kilogramów i poprawienia swojej kondycji.

1. Zbyt duże posiłki

Wiele osób nie pilnuje ilości tego, co znajduje się na talerzu. Jemy zbyt dużo kalorii, co szybko przekłada się na przyrost dodatkowych kilogramów. Porcje są zbyt duże, a także niedokładnie zbilansowane, jeśli chodzi o substancje odżywcze. Zbyt duże posiłki dotyczą przede wszystkim osób, które często jedzą na mieście w fast foodach. Jeden zestaw złożony z hamburgera, frytek i napoju gazowanego ma w sobie tyle kalorii, że wystarczyłoby na cały dzień. To stanowczo za dużo, jak na porcję na jeden raz.

2. Słodkie i słone przekąski

Podjadamy często i w domu, i w pracy. Jemy sporo słodyczy oraz słonych przekąsek. Są one mocno kaloryczne, szybko dostarczają energii, ale równie szybko powodują spadek cukru we krwi, przez co szybko stajemy się znowu głodni. Warto więc zamienić przekąski na lepsze. Zamiast ciastek czy batoników, warto zabierać warzywa i owoce do biura. Są zdrowe, mają sporo wartości odżywczych, a jednocześnie nie dostarczają organizmowi zbyt wielu kalorii.

3. Napady głodu wieczorem

Niektóre osoby w ciągu dnia niewiele jedzą. Rano piją tylko kawę, a w pracy najczęściej podjadają drobne przekąski. Organizm w ciągu dnia jest więc w fazie głodu. Nic więc dziwnego, że wieczorem sobie to wszystko rekompensuje. Im mniej jemy w ciągu dnia, tym częściej robimy wieczorne napady na lodówkę. Jemy przed snem zbyt dużo i kalorycznie, a organizm w nocy nie ma szansy tego wszystkiego spalić. Szybko więc nadmiar kalorii odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej.

4. Za mało pijemy

Odwodnienie organizmu to problem, który również przeszkadza w odchudzaniu. A całkiem łatwo jest do niego doprowadzić. W ciągu dnia zwykle pijemy kawę lub napoje gazowane, które są słodkie, ale mało wartościowe. Tymczasem w odchudzaniu najlepsza jest zwykła, niegazowana woda, którą należy pić regularnie w równych odstępach czasu. Dzięki temu dostarczamy wody do wszystkich niezbędnych przemian wewnętrznych, a także podkręcamy metabolizm.

5. Za mało ruchu

Nadmiar kilogramów to nie tylko zła dieta, ale również siedzący tryb życia. Osoby z nadwagą lub otyłością za mało się ruszają, najczęściej nie uprawiają żadnych sportów. Nic więc dziwnego, że kilogramy przyrastają – organizm nie ma gdzie spalić nadmiaru kalorii. Warto więc zmienić nawyki na lepsze i zamiast siedzieć przed telewizorem czy ekranem komputera, postawić na aktywność fizyczną. Nie musi to być od razu aktywne uprawianie sportu. Wystarczy po prostu ruszyć się z kanapy, pójść na spacer czy na basen. Każda forma aktywności, szczególnie na świeżym powietrzu, korzystnie wpływa na sylwetkę i ogólną kondycję organizmu. Warto więc ruszać się jak najczęściej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>