Zyska za kosmetyki, czyli jak wycenić swoją pracę w branży beauty?

business-3560932_960_720Dla większości właścicieli firm kosmetycznych finanse to lepki obszar, w którym nie czują się zbyt pewnie, a kiedy nie czujesz się pewnie, unikasz wykonywania tych zadań, być może do tego stopnia, że chowasz głowę w piasek.

Duży błąd! Absolutnie nie możesz zbudować odnoszącej sukcesy, a tym samym dochodowej marki, nie stawiając czoła i nie poprawiając swoich finansów. Porozmawiajmy więc o zysku, jaki masz i jaki możesz mieć za kosmetyki do pielęgnacji twarzy i inne produkty w swojej ofercie.

Mówiąc najprościej: zysk = sprzedaż – koszty

Zysk, jaki osiągasz ze swojej marki, jest zasadniczo różnicą między kosztami całkowitymi a całkowitą sprzedażą. Większość małych firm i przedsiębiorców indywidualnych bierze to, co zostało ze sprzedaży po pokryciu wszystkich kosztów, jako swój zysk i / lub wynagrodzenie.

To często wielkie rozczarowanie pod koniec roku.

Pamiętaj, że aby być w biznesie, musisz płacić sobie, a także zarabiać pieniądze, które możesz zainwestować w przyszły rozwój swojej firmy, na przykład w sprzęt (np. Komputer, telefon, specjalistyczne artykuły do ​​produkcji produktów), swój lokal lub biuro, biznes coaching i kursy rozwoju biznesu.

Lepszym sposobem spojrzenia na zysk jest „koszt stały”, a nie to, co zostało

W przeciwnym razie, jeśli nieprawidłowo wycenisz swoje produkty, ceny składników nagle wzrosną lub skończysz z marnowaniem nadmiernych zapasów, skończysz z mniejszym zyskiem lub nawet poniesieniem straty.

Sprzedaż – koszty = zerowy zysk

To zmiana sposobu myślenia, jeśli chcesz odnieść sukces w swojej firmie, a nie tylko działać jako hobbysta. Musisz płacić sobie, pokrywając wszystkie swoje koszty i osiągając zysk.

Jaki jest klucz numer 1 do osiągnięcia zysku w firmie opartej na produktach?

Mówiąc prościej, chodzi o to, jak wyceniasz swoje produkty i nie jest tutaj łatwo uzyskać właściwe rozwiązanie. To, jak wyceniasz swoje produkty, zależy od wielu czynników; ceny konkurentów / podobnych marek na rynku, pozycjonowanie Twojej marki (czy to high-end / premium, średni czy low-end / tani), marże sprzedawcy i Twoje koszty.

Twój „Całkowity koszt produktu” obejmuje koszt wszystkich elementów składających się na produkt (składniki, słoik, wieczko, etykieta, pudełko itp.), A także „Koszty rozwoju” związane z rozwojem tego produktu (takie jak projekt , testowanie, sprzęt, grupa fokusowa itp.).

Ponadto Twój dochód musi pokrywać nie tylko całkowite koszty produktu, ale także wszystkie inne koszty, takie jak marketing, branding, fotografia, ogólne koszty prowadzenia działalności (np. Artykuły papiernicze, telefon, komputer, poczta), Twój czas (bardzo ważne) i twój zysk.

Jaki jest najlepszy sposób na ustrukturyzowanie cen, abyś mógł osiągnąć zysk?

Struktura cen to doskonały sposób na uwzględnienie wszystkich kosztów związanych z produktem w ramach, dzięki czemu można obliczyć takie rzeczy, jak marża zysku, cena detaliczna, marża sprzedawcy itp. Będzie ona znajdować się w arkuszu kalkulacyjnym, umożliwiając zmianę każdej zmiennej i zobaczenie jak to wpływa na resztę równania. Jest to niezbędne, niezależnie od tego, czy współpracujesz ze sprzedawcami, czy nie.

Polecamy:
Kursy zawodowe w Krakowie – najlepszy sposób na rozwój Twojej kariery zawodowej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>