Czas nieco przeanalizować rozwijający się świat zakupów online i to, w jaki sposób ewoluujący świat e-commerce zmienia sposób, w jaki Polacy kupują produkty pierwszej potrzeby i jak może to wpłynąć na sprzedawców. Na pierwszy rzut oka wiemy, że zakupy online rosną. Liczby mogą się różnić, ale wszystkie wskazują na znaczny wzrost. Trendy pozwalają nam zejść pod powierzchnię, aby zrozumieć kto, co, jak i dlaczego robi zakupy online. Oto kilka rzeczy, których się nauczyliśmy.
Jaka jest penetracja rynku zakupów online?
Podczas gdy 43% kupujących robiło zakupy wielobranżowe online w ciągu ostatniego roku, tylko około połowa z nich lub 21% wszystkich kupujących robi to regularnie lub co miesiąc. Niektóre osoby robiące zakupy wielobranżowe zostały zmuszone do spróbowania zakupów online przez promocje, reklamy, a nawet ciekawość, tylko po to, by powrócić do swoich ustalonych, preferowanych nawyków kupowania żywności w sklepach. Tylko 10% kupujących często (przynajmniej raz na dwa tygodnie) robi zakupy online.
To rzecz dla milenialsów, prawda?
W tym roku historia wzrostu dotyczy pokolenia Xers, które obecnie robi zakupy online w niemal takim samym stopniu, jak milenialsi. Ponadto pokolenie to wkracza w wiek zakupów w świecie online. W związku z tym wskakują z zakupami wielobranżowymi online na poziomie równym milenialsom. Nie, zakupy wielobranżowe online to nie tylko kwestia milenialsów.
Dlaczego klienci zakupów wielobranżowych online są ważni?
Jednym z powodów jest to, że kupujący online robią dużo zakupów i robią dużo zakupów. Podczas gdy przeciętny kupujący odwiedza miesięcznie około sklepów detalicznych, często kupujący w sklepach online odwiedza średnio prawie dwa razy więcej sprzedawców miesięcznie. Ci często kupujący online rozdają swoje pieniądze na produkty wielobranżowe i jest ich wiele. W przypadku osób często kupujących online naprawdę potrafią spore sumy zostawiać w takim sklepie.
W jaki sposób kupujący online chcą kupować artykuły wielobranżowe?
Opcje dostawy dla realizacji zamówień online ewoluują. Sprzedawcy detaliczni oferują i ulepszają sposoby obsługi realizacji zamówień, aby zaspokoić różne potrzeby i pragnienia kupujących. W tym roku stwierdziliśmy, że coraz więcej kupujących wybiera opcję „kliknij i odbierz/odbierz w sklepie” zamiast dostawy tego samego dnia. Rosnący udział wykorzystuje również modele subskrypcji i oszczędzania lub inne rodzaje usług subskrypcyjnych.
Co kupujący kupują przez internet?
Zauważyliśmy zmiany w kategoriach artykułów, które klienci chętniej włączają do swoich zakupów online, ale nadal dominują kategorie sklepów w centrach handlowych. Są to dokładnie te kategorie, które nadają się do wysyłki, ale także w których kupujący mogą zaufać markom, które kupują wielokrotnie. Tymczasem kupujący wykazali pewien opór przed kupowaniem świeżych kategorii (produkty, mięso itp.) online, ponieważ wolą mieć możliwość wyboru tych produktów. Co ważne, często kupujący online wykazują rosnącą tendencję do kupowania świeżych produktów przez Internet, a akceptacja tych produktów wydaje się być ważnym warunkiem wstępnym, aby stać się częstym kupującym online.
Artykuł powstał we współpracy z: https://tanie-zakupy.pl/ .