Zaprojektuj swój znak

projrkt-ulotki_744x600“Tożsamość marki” to ogólny termin odnoszący się do elementów wizualnych marki: od kolorów, przez logo, po sposób projektowania. Powinny ze sobą współpracować, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Zanim zaczniesz szkicować projekt logo, odpowiedz sobie na kilka pytań. Dlaczego założyłeś firmę? Jakie wartości wyznaje Twoja firma? Co wyróżnia Cię na tle konkurencji?

Jak zaprojektować skuteczne logo?

Logo firmowe nie jest Twoją marką, budujesz je osobno, ale stanie się jej wizerunkiem. Pojawi się na stronie internetowej, produktach, materiałach reklamowych i niemal każdym innym miejscu, w którym ludzie wchodzą w interakcję z marką.

Projektując logo, zwróć uwagę na kolory. Mogą wpłynąć na nastrój klientów, co ma kluczowe znaczenie dla ich decyzji o zakupie.

Brąz kojarzy się z naturalnymi składnikami, wyrobami domowej roboty i świeżo upieczonymi smakołykami. Przywołuje też na myśl korę drzewa, patyki, jesienne liście i ziemię. Pomarańczowy i żółty promieniują ciepłą, energią i pasją. Poprawiają samopoczucie, pamiętaj tylko, by używać ich z umiarem. Zielony kojarzy się z przyrodą, lasem, ekologią i pieniędzmi. Przygotowując projekt logo, zwróć też uwagę na kolor czerwony, różowy, fioletowy, niebieski, czarny, biały i szary.

Zwykle logo firmowe jest monochromatyczne. Im bardziej go uprościsz, tym lepiej.  Skomplikowane projekty są trudniejsze do zapamiętania i rzadziej zapadają w pamięć klienta. Jeśli zdecydujesz się na wielokolorowe logo, zwróć uwagę na paletę barw. Zastanów się, które odcienie współgrają najlepiej.

Jak zrobić dobre logo?

Logo firmowe to symbol, który reprezentuje markę i jej wartości. Powinno być możliwie jak najprostsze, by utkwiło klientom w pamięci. Pomaga wyróżnić się na tle konkurencji.

Przygotowując projekt logo, zastanów się też nad czcionką. Jeśli korzystasz z określonego zestawu czcionek, upewnij się, że wiesz, jak, gdzie i kiedy ich używasz. W ten sposób wzbudzisz zaufanie u klientów.

Atrakcyjna ulotka reklamowa

Przygotowując projekt ulotki, zwróć uwagę na rozmiar. Dużą popularnością cieszy się A5, B6 i DL. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, zdecyduj się na jednostronną ulotkę. Jeżeli możesz wydać trochę więcej, zwróć uwagę na dwustronny model.  Szkicując projekt ulotki, skoncentruj się na nagłówku. Pamiętaj, że musi wzbudzić zainteresowanie odbiorców. Takie słowa jak “darmowy”, “najlepszy”, czy “Ty” są bardzo skuteczne. Możesz w nim także użyć przymiotników lub superlatywów. Wybierz czcionkę, która odzwierciedla charakter Twojej firmy.

Przygotowując treść, pamiętaj o swoich odbiorcach. Możesz zastosować zasadę AIDA, czyli uwaga, zainteresowanie, pragnienie i działanie. Skoncentruj się na wszystkich pozytywnych aspektach oferty. Pokaż klientom, co mogą zyskać, wybierając Twój produkt lub usługę. Pisz konkretnie i nie bój się punktorów.  Pamiętaj, że zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów. Dlatego umieść w projekcie ulotki przynajmniej jedną fotografię wysokiej jakości. Jeśli chcesz przyciągnąć większą liczbę klientów, zaproponuj rabat lub specjalną ofertę ograniczoną czasowo.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>