Jest to konkurencyjny i destrukcyjny rynek, ale z odpowiednią postawą i wyczuleniem, nawet nowo otwarta agencja nieruchomości może się wyróżnić i wywierać wpływ. Tutaj po krótce wyjaśniamy, w jaki sposób nowi założyciele mogą rozpocząć działalność zyskownej agencji nieruchomości.
Agencja nieruchomości – uruchomienie biznesu dawniej i dziś
Kiedyś nie było możliwe przejść ulicą i nie zobaczyć przynajmniej kilku biur agentów nieruchomości. Jednak wzrost liczby agencji internetowych, z tak interesującymi ofertami jak http://dzwigowapark.pl zmienia sposób, w jaki ludzie kupują i sprzedają nieruchomości.
Niezależnie od tego, czy chcesz założyć fizyczną obecność na głównej ulicy, czy też pozostać w trybie online, nadal istnieje wiele podstawowych zasad, które potencjalni właściciele firm muszą przemyśleć, jeśli chcą uruchomić agencję nieruchomości.
Powszechną troską wszystkich właścicieli małych firm jest sama biurokracja. Deweloperzy małych firm w Polsce spędzają 120 dni w roku na samych tylko funkcjach administracyjnych, według jednego z ostatnich badań. Podczas gdy biurokracja jest nieunikniona w startupie, istnieją sposoby, dzięki którym właściciele małych firm mogą uniknąć zagrzebania się w administracji.
Przed podjęciem decyzji o uruchomieniu agencji nieruchomości warto rozważyć następujące aspekty swojej działalności.
Nie zapomnij o podstawach!
Dla praktycznych pośredników w obrocie nieruchomościami kluczowe znaczenie ma bezproblemowa obsługa klienta .Oczywiście dobrze, jeśli wydajesz dużą część swojego budżetu na marketing, aby pozyskać potencjalnych klientów – ale jeśli nie możesz zarządzać spotkaniami, przypomnieniami i kalendarzami, naprawdę będziesz mieć problemy z utrzymaniem klientów.
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi programowych, które umożliwiają szybkie konfigurowanie systemów rezerwacyjnych – przed dokonaniem wyboru należy się upewnić, że są one dostępne pod każde urządzenie (aby wszyscy konsumenci mogli z nich korzystać), a także że zapewniają zautomatyzowane przypomnienia. Chociaż jest to względnie prosta funkcja firmy, może stać się pracochłonna, jeśli musisz zrobić to sam.
Ważne jest, aby stworzyć wrażenie zaangażowania z klientami. Zautomatyzowane przypomnienia i spotkania w kalendarzu sprawiają, że wydajesz się być zapalonym do tematu i naprawdę zaangażowanym. Na zatłoczonym rynku, takim jak branża nieruchomości, rzeczy takie jak zaangażowanie i dobra obsługa klienta są skutecznymi sposobami, aby się wyróżnić.
Wywalcz konkurencję
Podczas gdy agenci ds. Nieruchomości internetowych wstrząsają rynkiem, naiwnie byłoby też nie doceniać znaczenia obecności przy klasycznej ulicy przed uruchomieniem agencji nieruchomości. Jeśli chcesz wykupić lokal, warto sprawdzić lokalną konkurencję.
Jeśli chcesz zobaczyć, jaka jest wielkość rynku w Twojej okolicy, warto przyjrzeć się poziomowi aktywności rynkowej i porównać ją z liczbą agentów nieruchomości działających lokalnie. Możesz uzyskać informacje o sprzedaży miesięcznie za pomocą narzędzi dostępnych w sieci.