Wakacyjny marketing: jak przyciągnąć więcej gości do hotelu?

Istnieją dwa rodzaje ludzi: ci, którzy kochają pobyt w hotelach i ci, którzy go nienawidzą. Z tego powodu nawet wysokiej jakości hotel musi się bardzo starać by przyciągać jak największą ilość gości – bo nawet tym najlepszym nie wystarczy to, iż napiszą Pory Roku hotel Mazury zaprasza na swojej stronie i pokażą piękne zdjęcia wnętrz, w jakich można gościć. Chodzi o dużo więcej w marketingu w tak zaciekłej branży – stąd ten artykuł, który pozwoli rzucić nieco więcej światła na ten temat.

laptop-2452176_960_720

Wyzwaniem w branży marketingu hotelowego jest ogromna konkurencja. Szczególnie wraz ze wzrostem popularności stron internetowych takich jak Airbnb – stało się to jeszcze trudniejsze, aby wyróżnić się na tle konkurencji, zebrać więcej rezerwacji. Oczywiście, że zwykle marketerzy hotelowi są bardzo zaznajomieni z tymi wyzwaniami, ale mimo tego wciąż warto poszerzać swoją wiedzę o wskazówki, które pozwolą pokierować kampanią marketingową w słuszną stronę.

Co zatem może zrobić osoba odpowiedzialna za marketingową stronę hotelu? Jak upewnić się, że ludzie mogą znaleźć właśnie ten hotel w pierwszej kolejności, a następnie jak sprawić, aby byli tak podekscytowani, że nie będą mogli się doczekać, aż zarezerwują pobyt? Nie bój się: oto kilka wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces w marketingu hotelowym!

Porada 1: Daj się odszukać z łatwością online!

Spójrzmy prawdzie w oczy, technologia przejęła ten rynek. Dawno minęły czasy biur podróży. Dzisiejsi podróżni są chętni do przeprowadzania własnych badań porównawczych, nie opuszczając nawet łóżek. Jeśli więc Twojego hotelu nie można zbyt łatwo znaleźć w Internecie, nic dziwnego, że Twoje rezerwacje są nieliczne. W przypadku potencjalnych rezerwacji musisz być w każdym miejscu online, aby ludzie mogli Cię znaleźć w sieci, gdy muszą zarezerwować miejsce na pobyt.

Większość podróżnych (75%!) zaczyna od korzystania z wyszukiwarki, aby znaleźć miejsca na pobyt, więc bądź na bieżąco ze swoim SEO. Korzystaj z popularnych słów kluczowych w swojej witrynie i upewnij się, że witryna ładuje się bardzo szybko.

Ale nie polegaj wyłącznie na optymalizacji organicznej! SERP (strona z wynikami wyszukiwania), ludzie i tak w dzisiejszym Google będą widzieć reklamy jako pierwsze. Musisz agresywnie działać w Google Search and Display Networks, Bing, platformach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram oraz witrynach takich jak Trip Advisor by się wybić i dać zauważyć.

Nie ograniczaj się tylko do jednej:

  • platformy społecznościowej
  • wyszukiwarki
  • witryny turystycznej

Chociaż niekonieczne musisz walczyć o silne podkreślenie swojej obecności na każdej stronie, którą można sobie wyobrazić, powinieneś zagłębić się w analitykę witryny, dowiedzieć się, gdzie ludzie zazwyczaj się rezerwują, i stworzyć wciągającą i konkurencyjną obecność na tych platformach, Które w istocie przynoszą korzyści.

Wskazówka 2: remarketing

Czy wiesz, że wskaźnik rezygnacji z rezerwacji hoteli online wynosi 75% ?! To prawda, aż trzy czwarte osób rozpoczyna proces rezerwacji, rozprasza się i porzuca swoje doświadczenie. Kto wie, czy to pizzer przerwał ich zakup, czy zaczęli podejrzewać, że mogą znaleźć lepszą ofertę gdzie indziej. Niezależnie od przyczyny, nie oznacza to, że powinieneś zrezygnować z opcji jakie daje Ci remarketing.

Remarketing jest kluczowym elementem marketingu hotelowego ze względu na fakt, że podróżni są rozproszeni nie tylko przez codzienne rozrywki (takie jak wyskakujące powiadomienia telefoniczne i płaczące dzieci), ale przez fakt, że istnieją setki innych opcji, z których mogą wybierać.

Dzięki remarketingowi możesz obniżyć współczynnik porzucania i zdobyć więcej rezerwacji, pokazując kuszące reklamy displayowe osobom, które niedawno odwiedziły Twoją witrynę, aby przypomnieć im, że tam jesteś i poprowadzisz ich przez cały proces. Spróbuj pokazać im ofertę pełną dodatkowych zachęt w ramach rezerwacji u Ciebie, a nie u konkurencji, i spraw, aby proces rezerwacji był jak najprostszy.

Skonfiguruj kampanie remarketingowe za pomocą reklam Google i platform społecznościowych, w tym Facebooka jak najszybciej! Sezon urlopowy 2020 właściwie już się zaczął!

Wskazówka 3: Upewnij się, że kierujesz reklamy na odpowiednich odbiorców

traveling-2977176_960_720Jakiego rodzaju hotel reklamujesz i kto jest twoim typowym gościem? Różni ludzie rezerwują inaczej, podróżują inaczej i mają różne budżety. Dlatego przydatne będą narzędzia takie jak te, które pozwolą Ci bardziej dokładniej ocenić Twoją grupę docelową. Choć może się to wydawać oczywiste, istnieją jeszcze inne sposoby na podzielenie odbiorców na mniejsze grupy, aby marketing w hotelu był możliwie jak najbardziej:

  • ukierunkowany
  • efektywny
  • skuteczny

Wiele hoteli ma różnych klientów o różnym poziomie dochodów, ponieważ mogą oferować pokoje bardziej ekstrawaganckie (np. apartamenty prezydenckie) i inne pokoje, które często są sprzedawane po obniżonych cenach. Te dwie grupy odbiorców muszą zostać podzielone i ukierunkowane osobno. Istnieje nawet różnica dla tej samej sieci hotelowej w różnych lokalizacjach. Wszystkie te rzeczy mają kluczowe znaczenie przy tworzeniu kampanii marketingowych.

W razie potrzeby konieczne może być podzielenie odbiorców na dwie, trzy lub nawet cztery oddzielne kampanie, aby zapewnić przesłanie właściwej wiadomości do właściwej perspektywy. I oczywiście z narzędziami, które pozwalają na ogarnięcie tego z technologicznej strony – to już nie jest to tak skomplikowane jak kiedyś. Po prostu upewnij się, że poświęcisz czas na zdefiniowanie odbiorców, aby stworzyć odpowiednią wiadomość:

  • dla właściwej osoby
  • we właściwym czasie

Możesz też czerpać inspiracje z kampanii reklamowych swojej konkurencji i być może bardziej doświadczonych w tym temacie menedżerów hoteli w Twojej okolicy czy z całkiem innego terenu, na co w szeroki sposób pozwalają obecnie narzędzia zapewniane przez sieć internetową. Nie bój się po nie sięgnąć i z nich skorzystać, a jeśli podejdziesz do tego właśnie w ten rozważny sposób, ani się obejrzysz a już Twój obiekt rozwinie się do takiego poziomu popularności i jakości jak ten oferowany przez Hotel nad jeziorem Pory Roku.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>