Twoja firma organizuje targi? Jak się dobrze przygotować?

People to People Career Fair - CHS – 2013

W wielu branżach targi i eventy organizowane w różnych miastach to doskonała forma promocji i możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Warto więc zadbać o to, by podczas takich wydarzeń zaprezentować się z jak najlepszej strony.

Firma, która często prezentuje się na targach powinna mieć dobrze przemyślaną strategię tej formy reklamy. Zwykle są to wydarzenia organizowane na dużą skalę, a w ich trakcie prezentuje się bardzo dużo firm i instytucji. Każdy ma mniej więcej tę samą powierzchnię wystawową, dlatego warto zadbać o to, by stoisko oraz to, co się na nim znajduje wyróżniało się na tle innych i przyciągało klientów.

Targi i wystawy najczęściej odwiedzają ludzie związani z branżą i nie ma w tym nic dziwnego. Na targach budowlanych najczęściej pojawiają się osoby, które budują dom, zajmują się remontami czy realizowaniem inwestycji mieszkaniowych. Na targach ślubnych pojawiają się osoby związane z branżą ślubną, a na wydarzeniach rolniczych najczęściej można spotkać rolników oraz osoby pracujące w branży rolniczej. Targi i wystawy są więc doskonałym miejscem do promowania własnej firmy, szukania nowych klientów, a także nawiązywania ciekawych relacji z innymi przedstawicielami branży.

Dobre stoisko wystawowe powinno być przede wszystkim właściwie zaplanowane i urządzone w sposób uporządkowany i estetyczny. Jeśli będzie na nim panował chaos, raczej nie będzie przyciągało nie tylko klientów, ale nawet ich spojrzeń. Dobrze jest urządzić stoisko, które będzie spójne z identyfikacją wizualną danej firmy. Warto mocno wyeksponować logo czy kolorystykę, która dominuje w innych materiałach promocyjnych. Na stoisku powinno być również miejsce, w którym na spokojnie można porozmawiać z przedstawicielem danej firmy czy zapoznać się z aktualną ofertą.

Przy planowaniu stoiska targowego należy również wziąć pod uwagę wszystkie elementy, dzięki którym będzie można jak najlepiej wyeksponować ofertę. Przyda się więc skuteczny stojak reklamowy, który będzie przyciągał osoby zainteresowane skorzystaniem z usług czy zakupem produktów. Skuteczny stojak reklamowy to taki, który jest spójny z pozostałymi elementami znajdującymi się na stoisku. Powinien być dobrej jakości, dobrze zaprojektowany i trwały. Jest to bowiem element nie do jednorazowego użytku – inwestycja w skuteczny stojak reklamowy to wydatek długoterminowy – sprawdzi się on bowiem na wielu wystawach czy targach, na które będzie jeździł wraz z innymi elementami stoiska.

Organizując wyjazd na targi warto również zadbać o to, kto na nie pojedzie. Na stoisku targowym powinna pracować osoba, która doskonale zna się na produktach i usługach oferowanych przez daną firmę. Nie należy więc wysyłać na targi i wystawy nowych pracowników, a doświadczonych ekspertów, którzy z firmą związani są od lat i są w stanie odpowiedzieć na wszystkie, nawet najbardziej skomplikowane pytania potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące produktów medycznych, chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Janina pisze:

    Wyjazd na targi to wyzwanie. Wielu ludzi przeważnie nie może się zdecydować, co ze sobą zabrać. Ale targi – to nie wyjazd “do babci na wieś”. To poważna eskapada i najlepiej przygotować się do niej wcześniej. Przecież nie będziemy kupować rzeczy na miejscu – choć można i tak. Warto wejść na stronę http://www.iip.org.pl/, aby zdobyć kilka pożytecznych informacji o różnych miejscach. Być może się przydadzą kiedy okaże się, że nasz wyjazd na pewno dojdzie do skutku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>