Tworzenie treści i szeroko zakrojony content marketing stanowią większe wyzwanie niż może się wydawać. Nie chodzi tylko o to, aby napisać teksty, które są poprawne językowo i zawierają odpowiednie słowa kluczowe. Na „dobre rezultaty w contencie” składa się znacznie więcej czynników. Jakich? Odpowiadamy.
Dobry content to ten, który ma wysoką jakość merytoryczną
Bez względu na to, czy piszesz teksty na stronę internetową, opisy produktów do sklepu internetowego czy artykuły na bloga lub do serwisów zewnętrznych, zadbaj o ich wysoki poziom. Rzetelne, wartościowe i godne zaufania treści są „premiowane” nie tylko przez czytelników, ale również przez algorytmy Google.
Dzisiaj nie „przejdą” już teksty, które są „laniem wody” o niczym i zostały napakowane dużą ilością słów kluczowych. Wręcz przeciwnie – takie treści mogą pogrzebać Twoje szanse zarówno w SEO, jak i obszarze sprzedażowym.
Skuteczne treści są precyzyjnie dobrane do potrzeb odbiorców
Zanim zaczniesz pisać jakikolwiek tekst, odpowiedz sobie na dwa pytania. Po pierwsze: do kogo konkretnie piszesz oraz jakie oczekiwania i potrzeby mają te osoby. Po drugie – w jakim celu tworzysz content. Czy ma on zwrócić uwagę na jakieś zjawisko związane z Twoją działalnością? A może przekonać do zapoznania się z konkretnym produktem lub do szybkiego skorzystania z określonej promocji? W każdej z wymienionych sytuacji treści powinny wyglądać inaczej.
Jeżeli nie zadasz sobie tych pytań, trudno Ci będzie osiągnąć sukces – nie zainteresujesz czytelnika, który mógłby stać się potencjalnym klientem.
Teksty, które „działają” są dopasowane do wymogów SEO
Powtórzmy: nie chodzi wyłącznie o umieszczenie w treściach „jakichś” fraz kluczowych. To nie wystarczy, aby powiedzieć, że wspomagają one pozycjonowanie. Należy spełnić znacznie dłuższą listę wymogów. Są one związane m.in. z:
- doborem odpowiednich fraz kluczowych i ich właściwym ulokowaniem w treści,
- wyważeniem między „optymalizacją” a naturalnością,
- zastosowaniem właściwych nagłówków oraz innych elementów organizujących treść,
- przygotowaniem meta tagów,
- wykonaniem linkowania w odpowiedni sposób.
Dlatego coraz więcej osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści zapisuje się na szkolenia SEO prowadzone przez ekspertów. Głębsze zapoznanie się z tym, na czym w praktyce polega pozycjonowanie i jaką rolę odgrywają w nim teksty, pozwala pisać je bardziej świadomie.
Dobry content nie powstaje dla wyszukiwarek, ale dla ludzi
Powyższe stwierdzenie może się wydać banalne, jednak w rzeczywistości osoby, które zaczynają przygodę z pisaniem tekstów, często popełniają błąd ich „przeoptymalizowania”. Chodzi więc o przesadne skupienie się na wymogach SEO – do takiego stopnia, że treści tracą swoją naturalność i stają się nieczytelne dla osoby, do której mają trafić. Dziś taki błąd może sporo kosztować.
Dlatego chociaż specyfikacja od pozycjonera jest bardzo ważną wytyczną, trzeba umieć wdrożyć przekazane wskazówki w naturalny sposób. Tak, aby tekst miał swoje „flow”, dostarczał ciekawych i wartościowych informacji i był przyjemny do czytania.
Pamiętaj o wszystkich tych wskazówkach, a Twoje teksty, krok po kroku, staną się bardziej skuteczne.