Chcesz wymyślić swoją strategię marketingową w mediach społecznościowych? Jeśli jesteś przytłoczony lub nie wiesz, od czego zacząć, na pewno nie jesteś sam. Ponieważ media społecznościowe nie są już tak proste w obsłudze, jak kiedyś.
Od wyboru odpowiednich kanałów po ustalenie strategii treści, paraliż analityczny jest obecnie poważnym problemem dla marketerów, którzy nie korzystają z pomocy specjalistów takich jak https://fejmowo.pl/.
Dlatego przygotowaliśmy ten przewodnik po tworzeniu od podstaw planu marketingu w mediach społecznościowych.
Wyznacz cele, które mają sens dla Twojej firmy
Po pierwsze: musisz dowiedzieć się, czego chcesz od mediów społecznościowych w ogóle. Ponieważ wymyślenie planu w mediach społecznościowych oznacza myślenie o grze końcowej. Niezależnie od tego, czy oznacza to więcej złotówek istniejącej obecności w społecznościach, czy też zwiększenie zasięgu o nowych obserwujących, zależy wyłącznie od Ciebie.
Liczy się to, że wyznaczasz realistyczne cele w mediach społecznościowych. Zalecamy zajmowanie się mniejszymi celami, które pozwalają na skalowanie działań społecznych w sposób rozsądny i niedrogi.
Przykładowe cele mediów społecznościowych na rok 2020 i później
Poniżej znajduje się kilka przykładowych celów, które firmy o różnych kształtach i rozmiarach mogą dzielić i zdobywać. Są to obecnie najważniejsze priorytety marketerów.
Zwiększ świadomość marki. Aby stworzyć autentyczną i trwałą świadomość marki, unikaj publikowania wyłącznie komunikatów promocyjnych. Zamiast tego skup się na treściach, które w pierwszej kolejności podkreślają Twoją osobowość lub wartości.
Generuj leady i sprzedaż. Niezależnie od tego, czy są online, czy w sklepie, obserwujący nie będą dokonywać przypadkowych zakupów w mediach społecznościowych. Na przykład, czy chcesz informować klientów o nowych produktach i promocjach?
Zdobądź odbiorców swojej marki. Przyciągnięcie nowych obserwujących oznacza znalezienie sposobów na przedstawienie swojej marki osobom, które wcześniej o Tobie nie słyszały. Poszerzanie grona odbiorców oznacza również odkrywanie rozmów dotyczących Twojej firmy i branży, które mają największe znaczenie. Przeglądanie kanałów społecznościowych jest prawie niemożliwe bez monitorowania lub słuchania określonych słów kluczowych, fraz lub hashtagów. Dzięki skuteczniejszemu kierowaniu na media społecznościowe znacznie szybciej docierasz do swoich głównych odbiorców.
Zwiększ zaangażowanie społeczności. Znajdź sposoby na przyciągnięcie uwagi swoich obecnych obserwujących. Oznacza to eksperymentowanie z przekazem i treścią. Na przykład, czy Twoja marka promuje treści generowane przez użytkowników i hashtagi?
Nawet coś tak prostego, jak zadanie pytania, może zwiększyć Twoje zaangażowanie. Twoi klienci mogą być najlepszymi fanami, ale tylko wtedy, gdy dajesz im coś do zrobienia.
Zwiększ ruch internetowy. Jeśli koncentrujesz się na generowaniu potencjalnych klientów lub ruchu w witrynie, media społecznościowe mogą to umożliwić. Niezależnie od tego, czy chodzi o posty promocyjne, czy reklamy społecznościowe, obserwowanie konwersji i kliknięć adresów URL może pomóc Ci lepiej określić zwrot z inwestycji w media społecznościowe.