Rozwiązujemy odwieczny dylemat: PPC czy SEO?

Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie odwiedzających do swojej witryny.

ta praca angab1

Najczęstsze formy to:

-optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)
-PPC
-media społecznościowe
-marketing szeptany
-banery reklamowe

Chociaż mogą istnieć różne sposoby na to, by przyciągnąć ruch do Twojej witryny, żadna z nich nie jest tak popularna jak… SEO (w tym WPTANIO – Pozyskiwanie backlinków dla WordPress) i PPC właśnie.

Jeśli chodzi o SEO i PPC, właściciele witryn zawsze chcą wiedzieć, który z tych opcji jest najlepsza. Jeden ekspert może dać sobie rękę uciąć za SEO, ale inny guru online powie, że PPC to o wiele lepsza opcja. Przy tak wielu różnych opiniach i radach wielu webmasterów często czuje się zagubionych i sparaliżowanych….

To, co naprawdę należy ustalić, to:

Czy jedna strategia marketingowa jest faktycznie lepsza niż druga, czy jest to bezsensowne porównanie?

Jeśli masz już stronę internetową, to prawdopodobnie eksperymentujesz z co najmniej jedną z tych metod, jeśli nie z obiema. Może zastanawiasz się, czy dokonałeś właściwego wyboru i czy z drugą opcją Twoja strona skorzystałby na tym lepiej. A może po prostu chcesz poznać nowe sposoby przyciągania ruchu do witryny? Niezależnie od przyczyny, jesteśmy tutaj, aby zająć się tym problemem.

Zapytaj dowolną cyfrową grupę marketingową na temat SEO a PPC, a otrzymasz całą gamę odpowiedzi od osób z obu stron. Niektórzy ludzie przysięgają tylko na SEO, podczas gdy inni używają PPC do generowania ruchu. Więc co jest najlepsze? Dlaczego jest najlepsze? Dowiedzmy Się.

Strategia ruchu SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, znana również jako SEO, polega na uzyskiwaniu odpowiedniego ruchu organicznego na Twojej stronie za pomocą wyszukiwarek. W zależności od branży i konkurencyjności, uzyskanie dobrych wyników za pomoca SEO może zająć dużo czasu. Niektóre firmy wydają tysiące miesięcznie na poprawę swojego miejsca w rankingach, ale czy warto?

Dobrą rzeczą w SEO jest to, że gdy dojdziesz do wyższych miejsc – zwykle pozostaniesz tam. Dopóki konkurencja nie będzie aktywnie angażować się w SEO, aby cię pokonać, możesz pozostać tam przez długie miesiące. Oznacza to, że jeśli masz słowo kluczowe o wysokim natężeniu ruchu z ponad 10 000 wyszukiwań miesięcznie, jeśli zaliczysz się do pierwszej 3, otrzymasz dużą część ruchu na spokojnie.

SEO może być również stosunkowo opłacalne. Jeśli masz doświadczenie, potrafisz to zrobić sam, to naprawdę nie będzie cię to kosztować dużo w złotówkach, poświęcisz tylko swój czas. Z drugiej strony, jeśli chcesz pozostawić to profesjonalistom, może to kosztować od kilkuset do tysięcy miesięcznie. Może to brzmieć na bardzo duży wydatek, ale gdy zastanawiasz się nad ilością ruchu i konwersji, które uzyskasz, nadal możesz osiągnąć zysk.

Strategia PPC

Pay per click marketing, znany również jako PPC, polega na uzyskiwaniu natychmiastowych wyników i osób odwiedzających z odpowiednich słów kluczowych za pośrednictwem sieci PPC. W ciągu kilku minut możesz skonfigurować kampanię PPC i obserwować odwiedzających witrynę. Konfiguracja kampanii może być bardzo prosta, ale jeśli chcesz zobaczyć dobre wyniki, musisz włożyć w to wiele planowania i wysiłku.

Piękno PPC polega na tym, że pozwala on odwiedzającym na wysoce precyzyjne odwiedziny wejść na Twoją stronę. Możesz nie tylko kierować na lokalizację użytkownika, ale możesz również ustawić jego wiek, pochodzenie i dochód. Oczywiście posiadanie możliwości takiego celowania użytkowników ma wysoką cenę.

W zależności od słowa kluczowego można uzyskać oferty już od kilku groszy, ale jeśli trafisz na bardziej konkurencyjne słowa kluczowe, może ono łatwo dojść nawet do setek złotych. Na szczęście możesz kontrolować, ile chcesz wydać na dane słowo kluczowe. Jednak jeśli wydasz za mało, a może nie trafisz na najlepsze wyniki na pierwszej stronie. Zamiast tego możesz zostać zepchnięty na dół strony 1 lub gorzej do strony 2! Zmniejsza to nie tylko liczbę osób, które widzą Twoje reklamy, ale także oznacza niższą liczbę kliknięć….

tapraca angab2

SEO a PPC

Więc teraz wiesz trochę o obu strategiach, jakie są ich zalety?

SEO jest świetne dla długoterminowej strategii ruchu, która nie rozrywa firmowego budżetu. Najlepiej jest to stosować do takich rzeczy, jak główna strona internetowa i strony produktów, aby przyciągnąć odwiedzających.

PPC, z drugiej strony, to świetny, krótkoterminowy sposób na to, by przyciągnąć ruch do Twojej witryny. Być może uruchomiłeś nowy produkt lub chcesz wycelować w okres świąteczny, PPC to doskonały sposób na dodatkowy napływ odwiedzających.

A zwycięzcą jest…. seo i ppc!!

Możesz być nieco rozczarowany, ale nie ma zwycięzcy. To prawda, nie ma zwycięzcy! Dlaczego? Cóż, nie powinieneś oglądać się tylko na jednego lub drugiego, ale w rzeczywistości powinieneś obie strategie wykorzystać razem. Dlaczego korzystać tylko z SEO lub PPC, gdy można wykorzystać moc obu działań?

SEO jest świetne, jeśli chcesz pozyskać długoterminowy ruch, ale może minąć kilka miesięcy, zanim zaczniesz widzieć wyniki. PPC, z drugiej strony, jest dość szybką strategią, ale kosztuje dużo więcej pieniędzy. Korzystając z SEO dla swojej głównej strony i PPC dla poszczególnych stron docelowych, możesz uzyskać to, co najlepsze z obu światów.

W dłuższej perspektywie zwiększysz ranking wyszukiwania dla głównych słów kluczowych, natomiast w krótkim czasie przyciągniesz użytkowników skierowanych na laser, którzy najprawdopodobniej dokonają konwersji. Oznacza to, że otrzymujesz najlepsze z obu źródeł ruchu bez konieczności wydawania zbyt wielu pieniędzy i bez konieczności czekania w nieskończoność. To naprawdę najlepsze rozwiązanie, z którego dobrze korzysta każdy rozsądny i nowoczesny webmaster. Ty również możesz nim być!

Zainteresował Cię temat i chcesz dowiedzieć się więcej? Nie daj się wyprzedzić konkurencji – Sprawdź również: Pozycjonowanie Niemcy Pogotowie SEO .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>