Redeployment daje pracownikom szansę na dalsze zatrudnienie w strukturze tej samej firmy, przy jednoczesnej zmianie posady.
To rozwiązanie jest skierowane do osób, jakich dotychczasowy etat może znajdować się w niebezpieczeństwie likwidacji. Które aspekty redeploymentu zasługują na szczególną uwagę?
Jak zagospodarować umiejętności pracownika?
Jednym z zasadniczych zadań redeploymentu jest możliwość zastosowania tych kwalifikacji i talentów zatrudnianych osób, które mają duże znaczenie w działalności danej firmy. Podstawową kwestią jest więc ich rozsądne zagospodarowanie, czyli wybór posady, w której pracownicy będą mogli pokazać pełnię swoich możliwości i efektywnie wykorzystają posiadane kompetencje. Koniecznością jest więc dokonanie dokładnej analizy doświadczenia zawodowego/wykształcenia/dodatkowych kwalifikacji danej osoby i próba obsadzenia jej w optymalnym środowisku.
Wsparcie pracownika w procesie podejmowania decyzji
Jeśli etat pracownika ma docelowo ulec likwidacji, a pracodawca zdecyduje się na złożenie mu oferty redeploymentu, to od niego zależy, jakie rozwiązanie wybierze. W tym przypadku więc bardzo istotna jest odpowiednia komunikacja. Pracownik bowiem musi wiedzieć, z czym będzie się wiązało jego przeniesienie, jakie warunki zatrudnienia są mu proponowane i jakie zadania będą należały do jego nowych obowiązków, żeby móc zdecydować o swojej dalszej przyszłości w firmie. Zadaniem pracodawcy jest klarowne przedstawienie sytuacji oraz możliwych alternatyw.
Jak zorganizować rekrutacje wewnętrzną?
Rekrutacja wewnętrzna stanowi często wykorzystywane narzędzie, ponieważ wiążę się z nim szereg istotnych zalet. Chcąc zwiększyć wydajność redeploymentu, należy zastanowić się, jak zorganizować rekrutację wewnętrzną, by przyniosła ona możliwie najlepsze rezultaty? Jedną z podstawowych kwestii jest zasięg informacji o prowadzeniu rekrutacji. Powinna ona dotrzeć do jak najszerszego grona osób, ponieważ wówczas rośnie prawdopodobieństwo, że wśród pracowników znajdzie się interesujących kandydatów na obsadzany etat.